Glaszeketingen vervangen door audiofiele zekeringen

Gestart door Mack Audio, januari 21, 2015, 14:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mack Audio

Hallo allemaal,
Ik kan weinig vinden over de vervanging van zekeringen bij marantz door audiofiele zekeringen . Vandaar dat ik het belangrijk vind om het onder de aandacht te brengen.
Ben namelijk 2 weken bezig geweest met het uitgebreidt testen van de 2 beste zekeringen die nu op de markt zijn, nl: hifi tuning suprême en furutech beide voorzien van de WA Quantum chip , welke een extra boost geven aan deze zekeringen. De algemene kenmerken van deze verschillende zekeringen is dat de hifi tuning zekeringen wat warmer sound heeft dan de furutech zekeringen die daarentegen een weer wat helderder en schoner geluid produceren. Beide zekeringen zijn levendiger en dynamischer dan de normale glaszeketingen  , waarbij ik vind dat bij de hifi tuning zekeringen het accent ligt op het niet onbelangrijke midden gebied en de furutech zekeringen daarentegen meer balans vertonen in het hoog , midden en laag.
Na het steeds wisselen van de zekeringen in zowel mijn voorversterker de PS 17 en 2 eindversterkers de SM 17's en het steeds draaien van de zekeringen omdat ze ook nog richtingsgevoelig zijn , was  ik er na 2 weken uit met een verbluffend resultaat. In mijn set was de beste combinatie een hifi tuning suprême in mijn PS 17 en de furutech's in mijn eindversterkers de SM 17's. Het leek wel of er een gordijn voor mijn geluid werd opengetrokken. Het geluid was schoner , helderder, dynamischer, levendiger en de 3 dimensionaliteit nam toe.
Het is een enorme geluidsverbetering voor het geld en zeker de moeite waard.
Gr
Mack Audio

Paul

Kan begrijpen dat je blij bent, wat een zekering al niet kan doen.  :-D   pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

CiteerWA-Quantum is een high tech bedrijf uit Hamburg dat onlangs zogeheten bio-energetische chips op de markt heeft gebracht. Deze chips zijn stukjes kunststof die op apparaten en kabels kunnen worden geplakt.  Volgens de fabrikant beïnvloedt de chip de signaaloverdracht op subatomair niveau volgens de beginselen van de quantumfysica.

Geniaal product dit! Wou dat ik dit bedacht had....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ik heb even wat gelezen en kan mij alleen platenspelers voorstellen dat het effect heeft. Die sticker op de headshell zal zeker het geluid veranderen, dat is vrij logisch te verklaren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Lijkt wel reclame, maar de toekomst zal het uitwijzen.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

CiteerKapjes uit 99% zilver en 1% goud
En voor de rest bestaat deze uit:
CiteerVerrassend goed klinkende combinatie van edelmetalen.
En jawel ..
CiteerGedemagnetiseerd

Flikker toch op met die oplichterij !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja zo zou je het ook kunnen omschrijven. Hahaha.

TurboMarco

En stickertjes die voor een chip de deur uitgaan  :schater:

Het zijn gewoon oplichters die het programma Kassa niet eens waardig zijn .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Mocht er dan nog onverlaten zijn die een dergelijke zekering in hun apparaat willen plaatsen , wees dan gewaarschuwd , want indien er nog garantie op het toestel zit ,en het ding gaat kapot dan ben jezelf aansprakelijk voor de schade aan het apparaat .
Vervang altijd de zekering zoals de fabrikant voorschrijft .

En daar hoort deze rommel niet bij
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

.... heb je jezelf niet afgevraagd waarom dat zou kunnen zijn?

Heb je wel info gevonden over de vervanging van zekeringen bij bijv. Onkyo, Denon, Sony of Meridian door audiofiele zekeringen, om maar een aantal merken te noemen?

Heb je een concrete gegevens waar men betreffende zekeringen kan verkrijgen? Heb je een aanbeveling?

Citaat van: Mack Audio op januari 21, 2015, 14:18:40
Hallo allemaal,
Ik kan weinig vinden over de vervanging van zekeringen bij marantz door audiofiele zekeringen



Gr
Mack Audio

HansW

Volgens mij klink-klare onzin die audiofiele zekeringen!

14 soorten zijn er, van kabels tot wapens (ja echt!). zie bijvoorbeeld hier: http://www.kempelektroniksshop.nl/accessories/wa-quantum-chips.html

Tip: Plak er een op je deurbel en dan klinkt die ook beter!
Met groet

Mack Audio

Als je er geen ervaring mee heb , moet je niet oordelen. Eerst proberen dan oordelen.
Eerst was ik ook wat huiverig maar het is eigenlijk wek logisch dat deze zekeringen een verbetering brengen. De smeltdraad van  een zekering is eigenlijk te vergelijken met een signaalkabel ,welke op zich ook een verbetering met zich meebrengt als hij is opgebouwd uit edelmetalen met een goede afscherming wat een betere geleiding teweegbrengt. Het zelfde geldt voor de smeltdraard van een zekering.
Veel reacties zijn gericht op de WA Quantum chip welke een onderdeel uitmaken van de zekeringen.
Deze chips geven de zekeringen alleen nog een extra boost in de vorm van meer rust en een zwartere achtergrond.
Één ding weet ik zeker als je ze geprobeerd heb, kan je miet meer zonder.
Gr
Mack Audio

Cornelis1921

#13
Helaas voor jou, Mack, het is en blijft slimme marketing- en reclamepraat dat verhaal over"audiofiele" zekeringen. Mensen horen maar al te graag wat zij WILLEN horen en geloven daarom maar al te graag wat zij WILLEN geloven. Dat is niet mijn schuld of de schuld van de andere sceptische posters, maar gewoon een vaststaand feit binnen de psychologie; mensen met een gebrek gedegen kennis van zaken zijn nu eenmaal enigzins goedgeloviger dan die door de wol geverfd zijn, al komt men onder de laatsten ook genoeg (bij)gelovigen tegen. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Citaat van: Mack Audio op januari 21, 2015, 22:55:28
Als je er geen ervaring mee heb , moet je niet oordelen. Eerst proberen dan oordelen.
Eerst was ik ook wat huiverig maar het is eigenlijk wek logisch dat deze zekeringen een verbetering brengen. De smeltdraad van  een zekering is eigenlijk te vergelijken met een signaalkabel ,welke op zich ook een verbetering met zich meebrengt als hij is opgebouwd uit edelmetalen met een goede afscherming wat een betere geleiding teweegbrengt. Het zelfde geldt voor de smeltdraard van een zekering.
Helaas worden dit soort onzinberichten te vaak verkondigd en daarom wordt er al geoordeeld voor er beluisterd is.
Een smeltdraad van een zekering zit zeer zeker niet in het signaalpad en heeft elektrisch geen enkele invloed op de stroomlevering (tenzij deze te hoog wordt).
Dit is echt pure natuurkunde en met elektrotechnische kennis op lbo niveau te verklaren.

Citeer
Veel reacties zijn gericht op de WA Quantum chip welke een onderdeel uitmaken van de zekeringen.
Deze chips geven de zekeringen alleen nog een extra boost in de vorm van meer rust en een zwartere achtergrond.
Één ding weet ik zeker als je ze geprobeerd heb, kan je miet meer zonder.
Gr
Mack Audio
Ik ben heel erg benieuwd naar de wetenschappelijke verklaring achter de werking van zekeringen op het geluid. Heb je hier misschien meer info over?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude