'De Mat' van Art Speak

Gestart door Rob46, januari 10, 2015, 16:23:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Zo kwam ik 'De Mat' van Art Speak weer eens tegen. Proberen maar. Art Speak schrijft in haar beschrijving dat de muziek warmer gaat klinken en meer details zal geven. Ik heb De Mat al eens eerder geprobeerd in een Marantz speler, echter ging dit niet goed. Er kwam toen een naar geluidje uit de speler. Nu gaat ie wel goed. Bekend met De Mat? 

xander32

Het lijkt mij een extra belasting van de mechaniek in een speler: ik hou er mijn handen iig. heel ver vanaf.


Citaat van: Rob46 op januari 10, 2015, 16:23:55
Zo kwam ik 'De Mat' van Art Speak weer eens tegen. Proberen maar. Art Speak schrijft in haar beschrijving dat de muziek warmer gaat klinken en meer details zal geven. Ik heb De Mat al eens eerder geprobeerd in een Marantz speler, echter ging dit niet goed. Er kwam toen een naar geluidje uit de speler. Nu gaat ie wel goed. Bekend met De Mat?

cz79

Werkt hetzelfde als een sticker er op, een beetje gewicht en geen transparantie meer van de disc zelf (laat dus geen licht door), maar het werkt niet voor iedere speler gezien de ruimte boven op de disc in het loopwerk.

Er bestaat een lijst met geschikte cd spelers/loopwerken, Marantz is sowieso niet geschikt hiervoor (volgens Art Speak zelf)

kodokan1955

De mat van Art Speak , leuke boel, gebruik ik steeds
Iedere serieuze hifi liefhebber heeft dit of iets anders in gebruik.

Grts

xander32

Ik mis de smiley :yes:.



Citaat van: kodokan1955 op januari 18, 2015, 20:26:19
De mat van Art Speak , leuke boel, gebruik ik steeds
Iedere serieuze hifi liefhebber heeft dit of iets anders in gebruik.

Grts

Maus

Tja...

CiteerDe Mat verbetert de prestaties van CD spelers op de volgende punten:
Door het gewicht van De Mat ontstaat een grotere vliegwielwerking, waardoor de servosturing (de besturing van de motor van het loopwerk) ontlast wordt. Er zijn minder pulsjes nodig om de boel op gang te houden.

Kan ik me in vinden, maar eventuele snelheidsfouten die in de CD zelf zitten (door snelheidsvariabelen van de brander) kan de speler nu niet meer opvangen.

CiteerHet uitbreken van zwerflicht wordt beperkt, doordat de donkere centreerrand om de zijkant van de CD valt, die ervoor zorgt dat de laserunit minder ongewenst licht ontvangt.
Ongewenst licht? Mijn CD spelers zijn allemaal rondom dicht, op een discman na... Dat het terugkaatsend licht van de laser zelf verminderd word snap ik wel...


Whisper.nl

Bij de Harman Kardon 7500 gebruikte ik 'm ook .

In mijn hudige speler past ie niet.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin


Citaat van: xander32 op januari 18, 2015, 20:31:03
Ik mis de smiley :yes:.

Ik gok dat het een serieuze bijdrage betreft.

Maurice

Zoals ik ooit al in een topic over beplakken voor cd's heb betoogd, is er op het zwaardere vliegwiel principe (een stabielere rotatiesnelheid) geen enkel voordeel te verwachten, nog los of een ietwat variërende rotatiesnelheid uberhaupt een invloed heeft aangezien het een digitaal signaal betreft. Itt een platenspeler die analoog, dus real-time wordt afgetast.
En de laserunit registreert enkel WEL of GEEN putje in de cd, niet een beetje meer of minder. Dus reflectie is ook geen issue.

Ik denk dat er geen verschil te horen is, al heb ik het zelf niet uitgeprobeerd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: kodokan1955 op januari 18, 2015, 20:26:19
De mat van Art Speak , leuke boel, gebruik ik steeds
Iedere serieuze hifi liefhebber heeft dit of iets anders in gebruik.

Grts
:-D
Ik heb een wijntje in gebruik!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Richi

Doet het prima op mijn (overigens door Art Speak gemodificeerde) SA-15S1 die tegenwoordig dienst doet als loopwerk voor een Chord Hugo DAC. Ik vind de weergave met mat prettiger dan zonder mat. Maar zal wel aan mij liggen.  :-P
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

Maurice

Citaat van: Richi op januari 19, 2015, 23:31:57
Doet het prima op mijn (overigens door Art Speak gemodificeerde) SA-15S1 die tegenwoordig dienst doet als loopwerk voor een Chord Hugo DAC. Ik vind de weergave met mat prettiger dan zonder mat. Maar zal wel aan mij liggen.  :-P
Tja, wie zijn wij om daar iets van te vinden?
Dat ik nog geen wetenschappelijke verklaring heb gevonden, of het zelf gehoord heb, doet niets af aan jouw beleving. En ook al is het placebo, dan is het toch ook goed?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Richi

Ja, dat is waar. Zal er later deze week nog eens goed voor gaan zitten. Kijken of het een idee is of dat het toch echt lekkerder klinkt.
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

Cornelis1921

Citaat van: Richi op januari 19, 2015, 23:37:59
Ja, dat is waar. Zal er later deze week nog eens goed voor gaan zitten. Kijken of het een idee is of dat het toch echt lekkerder klinkt.
Al is het maar een idee, het is nog altijd jouw idee, en dat idee kan niemand jou ontnemen. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Maurice op januari 19, 2015, 22:02:32
Zoals ik ooit al in een topic over beplakken voor cd's heb betoogd, is er op het zwaardere vliegwiel principe (een stabielere rotatiesnelheid) geen enkel voordeel te verwachten, nog los of een ietwat variërende rotatiesnelheid uberhaupt een invloed heeft aangezien het een digitaal signaal betreft. Itt een platenspeler die analoog, dus real-time wordt afgetast.
En de laserunit registreert enkel WEL of GEEN putje in de cd, niet een beetje meer of minder. Dus reflectie is ook geen issue.

Ik denk dat er geen verschil te horen is, al heb ik het zelf niet uitgeprobeerd.

Waarom spreek je jezelf nu tegen.

Jij hoort welk degelijk verschil en ik heb dat door een demo van mij bij Marco aangetoond.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet