'Staande golf'

Gestart door Rob46, januari 09, 2015, 16:15:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: joep op januari 11, 2015, 10:23:00
En ik ben juist van mening dat een grote luidspreker beter de lage bastonen kan reproduceren dan een kleine luidspreker. En in een kleine kamer zijn (zelfs halve) golflengte nog niet kan halen en dus na b.v. een kwart van de afstand al wordt teruggekaatst. Zodat het heen en weer kaatsen van onderbroken golven dat gebrom veroorzaken. Dus is mijn conclusie in een kleine kamer ben je beter af met een kleine luidspreker uit. Mijn advies zou dan ook een Totem zijn. Een echt mooi product!
Dus hoe beter de luidspreker in het produceren van lage tonen hoe eerder je last heb van problemen in een kleine ruimte. En iedere vorm van corrigeren is vervormen van het geluid. Hetgeen een kleine luidspreker ook doet daar het de lage tonen voor een stukje weglaat maar wel acceptabel geluid blijft produceren.

Dit is mijn mening en hier wil ik het met alle respect nu even bij laten.
mee eens. :yes: :yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op januari 11, 2015, 12:04:15
Nu is het weer een constructieve discussie mannen,  :yes:.
East is east and west is west, and sometimes the twain simply won't meet without troubles.
Of... Waar de alpha en de omega elkaar ontmoeten is er soms sprake van enige onenigheid. Heden gelukkig niet voor lang; de sportieviteit heeft gezegvierd. hello pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Wel een topic geworden vol loze kreten.

Rob46


Cornelis1921

#64
Posting eigenhandig verweiderd i.v.m. ongepastheid t.o.v. het topic-onderwerp.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin


Citaat van: Rob46 op januari 11, 2015, 15:01:14
?
Moedwillig geen informatieve links willen lezen, natuurkunde omzeilen. En dan met loze kreten komen over, uiteraard, de prijs van een kastje. (oa). Dat doet totaal afbreuk aan de bereidheid van anderen die wel constructief en informatief een bijdrage proberen te leveren.
Maar goed, heb alweer teveel gezegd. Later!

richard-38

Nee en ja  een staande golf heeft precies  1/4 1/2 van de golflengte van de standaande golf, waardoor hij niet dooft Kijk eens bij diy projecten met een soort dolhof  dat heeft 1/4 lengte van de resonantie frequentie  van de speakers , maar men gebruikt enkel software en meet niets met een stuk  bij een goed ontwerp is een crossover zelfs overbodig maar ik zie op de foto's op dit forum bijna allemaal supersteriele woonkamers met dure speakers ernaast.... verspilling van je geld. Het boeit me niet wat een verkoper zegt, die kent geen wis of natuurkunde en qua kabels weten ze ook niets( niets bekende hifi zaken wist over furutech en van den hul enkel hun speciale kabelnamen, waar patent was op te noemen: wat het betekende---> door erwijzing naarde helpdesk. Dus je mag in sprookjes geloven, kabels is er 1 van.  Je speakers horen een heel stuk van je muur af te staan 1/3nogwat  en nooit symmetrisch in het midden , wat mij logisch lijkt en niet op 1/3 van het plafond.    In het verlengde van je huiskamer .    Is een bioscoop breed of lang?    antwoord.  . Dus je hebt de hifi gear, alleen niet het geluid en zolang iedereen denkt van de kabelverkoper heeft gelijk  vs universiteiten denken wij..... succes in je woonkamer. Ik tenminste, de techniek ontwerpen de producenten niet hoor, dat doen uni's met industriele geldschieters.     
gr richard en dit forum heb ik ook al weer gezien
Posting eigenhandig verweiderd i.v.m. ongepastheid t.o.v. het topic-onderwerp.
[/quote]

WilliamB

#67
Citaat van: richard-38 op maart 26, 2015, 20:51:58
Nee en ja  een staande golf heeft precies  1/4 1/2 van de golflengte van de standaande golf, waardoor hij niet dooft Kijk eens bij diy projecten met een soort dolhof  dat heeft 1/4 lengte van de resonantie frequentie  van de speakers , maar men gebruikt enkel software en meet niets met een stuk  bij een goed ontwerp is een crossover zelfs overbodig maar ik zie op de foto's op dit forum bijna allemaal supersteriele woonkamers met dure speakers ernaast.... verspilling van je geld. Het boeit me niet wat een verkoper zegt, die kent geen wis of natuurkunde en qua kabels weten ze ook niets( niets bekende hifi zaken wist over furutech en van den hul enkel hun speciale kabelnamen, waar patent was op te noemen: wat het betekende---> door erwijzing naarde helpdesk. Dus je mag in sprookjes geloven, kabels is er 1 van.  Je speakers horen een heel stuk van je muur af te staan 1/3nogwat  en nooit symmetrisch in het midden , wat mij logisch lijkt en niet op 1/3 van het plafond.    In het verlengde van je huiskamer .    Is een bioscoop breed of lang?    antwoord.  . Dus je hebt de hifi gear, alleen niet het geluid en zolang iedereen denkt van de kabelverkoper heeft gelijk  vs universiteiten denken wij..... succes in je woonkamer. Ik tenminste, de techniek ontwerpen de producenten niet hoor, dat doen uni's met industriele geldschieters.     
gr richard en dit forum heb ik ook al weer gezien
Posting eigenhandig verweiderd i.v.m. ongepastheid t.o.v. het topic-onderwerp.
Verwarrend verhaal, en volgens mij vertaald naar Nederlands.
Is trouwens zo weer 1 april  clown1
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: WilliamB op maart 26, 2015, 21:54:51
Verwarrend verhaal, en volgens mij vertaald naar Nederlands.
Is trouwens zo weer 1 april  clown1
:schater: :schater: :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citeerbij een goed ontwerp is een crossover zelfs overbodig
Ha een breedbander fan  :-D

Maar goed ,ik zou een tweeter echt niet zonder een cross-over inzetten hoor .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)