Dropouts in beeld met HDMI

Gestart door Marc_4, januari 04, 2015, 00:42:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc_4

Hoi,

Ben sinds enkele weken in bezit van een Marantz SR7008 waaraan een bluray en BoxeeBox (mediaplayer) zijn aangesloten via HDMI.
De SR heb ik ingesteld op automatisch upscalen naar 4K gezien ik een UHD TV bezit (HDMI via SR naar TV).

Echter heb ik nu (de ene keer 10x in een film of soms de hele film niet) last van dropouts in beeld van +/- 1 seconde.
Dit gebeurd niet indien upscalen via SR wordt uitgezet.

Zit dit probleem in mijn goedkope HDMI-kabel die tussen SR en TV loopt (weet zo niet meer welk type het is) en indien niet wat doe ik hier aan?

Gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Zoldar

Je kunt je ook afvragen of je het upscalen niet beter aan de tv zelf over kunt laten.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marc_4

Upscalen via SR7008 geeft beter beeld.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

jowa

Heb je er een high speed HDMI kabel tussen zitten?
Deze heb je nodig om 4K door te kunnen geven.
Hoeft geen dure te zijn, als de kabel maar van het type High Speed HDMI is.
Meer info op: http://www.homecinemamagazine.nl/2013/09/hdmi-2-0-kabels-moet-ze-kopen-onzin

Apart verder dat de upscaler in je TV minder is dan die in de SR. Kan je daar nog instellingen wijzigen, zoals filters en zo?

Marc_4

Apart verder dat de upscaler in je TV minder is dan die in de SR. Kan je daar nog instellingen wijzigen, zoals filters en zo?
[/quote]

Ik merk dat als ik het upscalen uitzet bij de SR dat het beeld net dat kleine beetje scherpte mist...maar misschien zit dat dan toch in de HDMI kabel...
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Marc_4

Lees zojuist ook dat de AWG vd HDMI belangrijk is maar bij die goedkopere kabels wordt deze info nooit vermeld.
Levert een lage AWG idd beter beeldkwaliteit op?
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

jowa

Belangrijkste is dat de kabel aan de High Speed HDMI specs voldoet, staat op de cable als logo aangegeven.
De AWG van de kabel is bij grote lengtes van belang. Onder de twee meter kan AWG 26 of 28 prima werken.

Zie ook http://en.m.wikipedia.org/wiki/HDMI

Brekel

AudioQuest Forest kopen. Kost een paar tientjes en is echt goed!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Marc_4

Citaat van: Brekel op januari 06, 2015, 19:15:53
AudioQuest Forest kopen. Kost een paar tientjes en is echt goed!

Ga ik eens naar kijken.
Heb vd week een nieuwe HDMI High Speed + ethernet kabel besteld en gisteren ontvangen.
Tuurlijk meteen aangesloten maar zag meteen dat de beeldkwaliteit veel minder was dan mn huidige kabel, het beeld was korrelig en de kleuren waren flets...
Meteen mn oude weer aangesloten en de nieuwe wordt morgen teruggestuurd!!!

Dat dat er geen verschil in beeldkwaliteit is bij HDMI, lees overal uit testen dat het verkooppraatjes zijn maar mn ogen zagen toch echt wel het verschil...
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA