Zo, een mooie om het jaar mee te beginnen :

Gestart door Audiotic, januari 02, 2015, 11:36:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op februari 06, 2015, 09:31:24
... maar ik blijf het een vreemd fenomeen vinden dat men bij streamen opeens een bepaalde onrust heeft en van track naar track skipt en als men een cd in de speler heeft liggen dan wel de rust (?) heeft om het geheel af te luisteren ...
Er vallen soms wel meer dingen niet te verklaren, en zeker als het om audio gaat... :wink: :-D clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#31
... maar dit staat m.i. voor een deel los van de audio... Dit gaat over rust/onrust welke de persoon in kwestie zelf bij zich heeft in een specifieke situatie; wel onrust bij `t streamen en schijnbaar niet bij het afspelen van een cd ...

Citaat van: Cornelis1921 op februari 06, 2015, 09:35:45
Er vallen soms wel meer dingen niet te verklaren, en zeker als het om audio gaat... :wink: :-D clown1

TurboMarco

Daarbij maakt het ook wel uit of je 10 of 1000 cd,s in bezit hebt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... verbazen doe ik mij (bijna) nergens meer over in audioland, maar ik zou het op z`n minst bijzonder vinden dat als iemand er een set van een paar mille neerzet, vervolgens nauwelijks software in huis heeft (10 cd`s).

Mijn aanname is dat zeker de zich hierboven profilerende fervente cdp-users, ieders minimaal een paar honderd cd`s in hun bezit hebben.

Citaat van: TurboMarco op februari 06, 2015, 10:12:30
Daarbij maakt het ook wel uit of je 10 of 1000 cd,s in bezit hebt .

Cornelis1921

#34
Citaat van: TurboMarco op februari 06, 2015, 10:12:30
Daarbij maakt het ook wel uit of je 10 of 1000 cd,s in bezit hebt .
Als ik nu nog slechts 10 CD's in mijn bezit zou hebben zou ik daarvan erg onrustig worden; gelukkig kan ik nu een bescheiden veelvoud daarvan tot mijn collectie rekenen, doch daar tegenover staat weer dat de eeuwige jacht op nóg mooiere en betere uitvoeringen als het om klassieke muziek gaat en nóg mooiere riffs en licks als het om (prog)rock gaat is nog steeds niet tot bedaren is gekomen. Kortom, de onrust blijft en lijkt wel inherent aan het menselijk bestaan te zijn, hoe je dat nu wend of keert.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: xander32 op februari 06, 2015, 10:31:58
... verbazen doe ik mij (bijna) nergens meer over in audioland, maar ik zou het op z`n minst bijzonder vinden dat als iemand er een set van een paar mille neerzet, vervolgens nauwelijks software in huis heeft (10 cd`s).

Mijn aanname is dat zeker de zich hierboven profilerende fervente cdp-users, ieders minimaal een paar honderd cd`s in hun bezit hebben.
Het was maar een voorbeeld hoor  :wink:
CiteerMet de aankoop van 5 a 10 plaatjes per jaar is een ruime keuze niet belangrijk. Heb een stapeltje van 5 cd-plaatjes bij de cd-speler liggen en die 5 draai ik voor 80% van de tijd
In het geval van Joep kan ik mij wel voorstellen dat streamen teveel gedoe is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Waar zit de onrust in of waar komt de onrust vandaan is hier de vraag.

Wel mijn luistergedrag. Twee maal per week ben ik 's avonds alleen thuis dus zijn er geen storende "factoren" in huis en is muziek luisteren aan de orde van de dag.

De CD.
Voor 95% draai ik in een jaar slechts 10 a 12 verschillende cd's van de pak weg 500 die ik in huis heb. Die cd's hoef ik niet te zoeken daar ze op het HiFi meubel liggen. Het is dus een kwestie van een drankje inschenken, op de knop van de cd en versterker drukken. Een cd in de lade leggen en gaan zitten genieten. Een hele cd eventueel met gesloten ogen. Ik luister een plaatje bijna altijd in zijn geheel.

De LP.
Luister ik nog zelden naar. Eerst de plaat stofvrij maken. Na de helft moet je de plaat omdraaien. Soms tussendoor nogmaals stofvrij maken. Heb veel al oudere platen dus toch maar iets anders opzetten daar er getik en gespetter te horen is. Bij het wisselen van de plaat mijn leesbril zoeken om de naald op zijn plaats te krijgen, etc, etc.

Streamen.
Al een paar keer een poging gedaan. Met een SBT en dat Bleu ding. Bij de SBT ging het toch voornamelijk om het radio gebeuren. Was ik best tevreden over en heb het zelfs Xander tijdens een M&G bij hem thuis hem sterk aangeraden om er een aan te schaffen. Maar voor mijn vrouw was dat allemaal te omslachtig omdat ook de hele HiFi set moest worden aangezet. Om radio te luisteren staan er nu 3 Sonos boxen in huis. Eén druk op de knop en er is geluid.Het streamen was best vervelend daar ik wat slordig was. Alle digitale muziek op een NAS gezet maar veel muziek werkte niet. Niet naar formaat gekeken. Wel wat zitten spelen met een iPad waar de plaatjes op zichtbaar waren. En inderdaad het werd een zap-feest. Geen rust dus, het ene plaatje deed het niet, de andere had geen afbeelding op de iPad en het andere plaatje stond er maar half op. En ga zo maar door, duidelijk ook een gebrek aan zelfdiscipline bij de inrichting van de muziek collectie op de NAS. En dat gaf natuurlijk een mega onrust tijdens het luisteren.

Maar wat niet is kan komen. Nu lees ik nog best vaak dat zij die wel streamen hier op het forum met vragen en problemen zitten. Als dat over is en alles is zo'n beetje opgelost en de rust is wedergekeerd, wie weet.
Maar nu nog even niet.

xander32

Dank voor je heldere en eerlijke reply Joep.

pameijer

Citaat van: joep op februari 06, 2015, 11:56:16
De CD.
Voor 95% draai ik in een jaar slechts 10 a 12 verschillende cd's van de pak weg 500 die ik in huis heb. Die cd's hoef ik niet te zoeken daar ze op het HiFi meubel liggen.

Ik dacht dat Leonard Cohen wel meer dan 10-12 CD's had gemaakt  :wink:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

erik62

Ik ga helemaal mee met bovenstaande.
Ook ik heb geprobeerd om te streamen maar op een of andere manier doe ik alleen maar zappen op de ipad. Waar ik normaal een cd opzet en deze in zijn geheel afluister doe ik dan alleen maar zappen van nummer naar nummer .
Geluisterd heb ik tot nu toe alleen naar spotify. Ook radioluisteren doe ik op deze manier. Dat vind ik op zijn zachts gezegd helemaal niets. Vandaar dat ik binnenkort een ECHTE tuner ga aanschaffen.
Ik heb mijn zinnen gezet op een accuphase t109 of een t109v.
Of je dat gaat horen weet ik niet.Over de geluidskwaliteit van tuners kan ik geen zinnig woord zeggen.De ervaring hiermee ontbreekt me in zijn geheel.Ik doe dit uitsluitend voor de looks.

Gr.
Erik