Zo, een mooie om het jaar mee te beginnen :

Gestart door Audiotic, januari 02, 2015, 11:36:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Met die noteringen an sich kan je helemaal niets. Zoals GJ ook al aangeeft; kale cijfers zonder context.

Als voorbeeld;
Adviesprijzen geven zeker geen garantie betreft prestaties, maar van een Accu 10 mille cdp verwacht ik toch wel wat meer dan van een 2 mille Marantz sacdp. Iets met appels en peren ...

In een Peugeotje 208 kan je prima 120km/uur rijden, maar met een Audi A8 is dat toch een geheel andere beleving ...

xander32

Restwaarde :roll:


... wie gaat er anno 2015 überhaupt nog meer dan twee mille aan een (sa)cdp spenderen?


Citaat van: joep op februari 05, 2015, 20:15:04
Je zult best gelijk hebben. Winkel je een beetje door dan zul je leuke korting vinden op een Marantz. Zeker als je bij onze vriend hchifi.nl gaat shoppen. Maar veel mensen betalen nog de adviesprijs of krijgen een minimale korting. Daar komt ook nog de toch wel forse afschrijving bij kijken op een Marantz. Zeker nu de adviesprijs op de NA-11 en PM-14 / SA-14 met zo'n 25% naar beneden is gegaan. Dus moet je het gebrek aan waardevastheid van Marantz ook meerekenen.

Op Accuphase is ook wel ietsje korting te krijgen hoor. Maar die is pas leuk als de dealer de opvolger net heeft uitgepakt en de "demo" welke hij nog in huis heeft staan aan jou kan verkopen. Maar daardoor blijft Accuphase ook weer beter een goede restwaarde behouden.

joep

Ikke zei de gek.  :yes:

Het medium cd geeft mij toch een bepaalde rust en bedienings gemak welke ik bij de LP of streamen nog niet kan vinden. Maar wie weet met die prijsdaling van de NA-11.

xander32

 pompom


Citaat van: joep op februari 05, 2015, 20:59:49
Ikke zei de gek.  :yes:

Het medium cd geeft mij toch een bepaalde rust en bedienings gemak welke ik bij de LP of streamen nog niet kan vinden. Maar wie weet met die prijsdaling van de NA-11.

audiof. zonder budget

Citaat van: joep op februari 05, 2015, 20:59:49
Ikke zei de gek.  :yes:

Het medium cd geeft mij toch een bepaalde rust en bedienings gemak welke ik bij de LP of streamen nog niet kan vinden.

Sluit ik me bij aan... vind het gewoon ook erg prettig om een (SA)CD schijfje in de spinner te doen... ondanks dat ik stream heeft het ook mijn persoonlijke voorkeur.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

Citaat van: joep op februari 05, 2015, 20:59:49
Ikke zei de gek.  :yes:

Het medium cd geeft mij toch een bepaalde rust en bedienings gemak welke ik bij de LP of streamen nog niet kan vinden.
Moi aussi! :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#21
Bedieningsgemak cd;

Jou begeven naar de kast, lade, rek, bak of waar men dan ook de schijfjes heeft opgeborgen,
Op zoek in de kast, lade, rek, bak of waar dan ook naar een specifiek fysiek schijfje,
Dit schijfje uit de kast, lade, rek, bak of waar dan ook nemen,
Jou samen met het schijfje begeven naar de cdp,
De cdp aanzetten,
Diens lade openen,
Het cd-hoesje openen,
De cd uit het hoesje nemen,
De cd in de cd-lade plaatsen,
De cd-lade sluiten,
Het cd-hoesje wegleggen,
Jou naar de luisterplek begeven en daar plaatsnemen,
De afstandbediening pakken,
Op play drukken,
Genieten, en ...
Wanneer de cd is afgelopen dien je weer helemaal bovenaan te beginnen ...




Bedieningsgemak streamen;

Jou naar de luisterplek begeven en daar plaatsnemen,
Pak de device t.b.v. de bediening,
Klik de specifieke app aan,
Zoek het album of track op,
Druk op play,
Genieten,
Wanneer het album af is weer naar de tweede stap ...



:roll:


Cornelis1921

Het is juist het uitgebreide ritueel waarin zoveel rust schuilt. Rituelen hebben meditatieve functie. Hoe sneller, hoe gehaaster en dus onrustiger (het medium). Slowing down (vertraging) dwingt de mens tot kalmte, rust en dus bezinning. Het omgekeerde stimuleert de mens tot het tegenovergestelde.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#23
Ik geniet liever van de muziek zelf dan dat ik op zoek ben naar een specifiek album of mij met allerlei handelingen bezig moet houden om tot het genieten van muziek te komen.

Citaat van: Cornelis1921 op februari 06, 2015, 08:38:07
Het is juist het uitgebreide ritueel waarin zoveel rust schuilt. Rituelen hebben meditatieve functie. Hoe sneller, hoe gehaaster en dus onrustiger (het medium). Slowing down (vertraging) dwingt de mens tot kalmte, rust en dus bezinning. Het omgekeerde stimuleert de mens tot het tegenovergestelde.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op februari 06, 2015, 08:41:06
Ik geniet liever van de muziek zelf dan dat ik op zoek ben naar een specifiek album of mij met allerlei handelingen bezig moet houden om tot het genieten van muziek te komen.
Dat is een volledig legitieme keuze van jou als luisteraar. Niets op af te dingen. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Voorkeuren :yes:. Als men gelukkig gaat worden van allerlei handelingen, alvorens men in de zetel kan plaatsnemen om te gaan genieten van de muziek; mijn heil en zegen heb je :-).

Maar "bedieningsgemak" werd als argument pro het draaien van een cd gegeven. En daar was mijn reactie op gebaseerd. De draai die er vervolgens aan gegeven wordt heeft daar m.i. weinig mee van doen.


Citaat van: Cornelis1921 op februari 06, 2015, 08:45:30
Dat is een volledig legitieme keuze van jou als luisteraar. Niets op af te dingen. notworthy

audiof. zonder budget

Ik sluit me bij Cor aan....ik vind het nog steeds prettig naar een album te neuzen en deze dan op te zetten. Ik luister nummers dan ook bijna altijd geheel af. ALs ik stream, merk ik dat ik dus ook sneller van nummers wissel en veelvuldig merk dat nummers het einde niet halen... immers het volgende goede nummer onder handbereik (of beter gezegd onder vinger-bereik)... dat zap-gedrag maakt me onrustig. Dat speelt niet bij de zilveren schijfjes.... ieder het zijne, zullen we maar zeggen :yes: :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

xander32

... dat zegt dan mogelijk ook iets over de wijze waarop de keten de muziek weergeeft. Over de mate waarin men daarover tevreden is ...

Ik ervaar nu rust tijdens het luisteren, ongeacht of het een (sa)cd of een ripp betreft. Echter is dat is ook wel eens anders geweest.

Citaat van: audiof. zonder budget op februari 06, 2015, 09:08:34
Ik sluit me bij Cor aan....ik vind het nog steeds prettig naar een album te neuzen en deze dan op te zetten. Ik luister nummers dan ook bijna altijd geheel af. ALs ik stream, merk ik dat ik dus ook sneller van nummers wissel en veelvuldig merk dat nummers het einde niet halen... immers het volgende goede nummer onder handbereik (of beter gezegd onder vinger-bereik)... dat zap-gedrag maakt me onrustig. Dat speelt niet bij de zilveren schijfjes.... ieder het zijne, zullen we maar zeggen :yes: :yes:

audiof. zonder budget

Citaat van: xander32 op februari 06, 2015, 09:16:06
... dat zegt dan mogelijk ook iets over de wijze waarop de keten de muziek weergeeft. Over de mate waarin men daarover tevreden is ...

Ik ervaar nu rust tijdens het luisteren, ongeacht of het een (sa)cd of een ripp betreft. Echter is dat is ook wel eens anders geweest.

Het kan prima dat het daar voor jou in zit, voor mij niet. De geluidskwaliteit van het stream gedeelte doet niet onder voor de kwaliteit van cd/sacd gedeelte..... Toch heeft het schijfje absoluut de voorkeur in mijn geval. Hetzelfde heb ik met LP's spelen, maar dan in mindere mate..... Over smaak valt niet te twisten toch clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

xander32

... maar ik blijf het een vreemd fenomeen vinden dat men bij streamen opeens een bepaalde onrust heeft en van track naar track skipt en als men een cd in de speler heeft liggen dan wel de rust (?) heeft om het geheel af te luisteren ...