Graniet-tegel onder zuilspeaker

Gestart door Marc_4, december 29, 2014, 14:58:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus


geoffreyvanvugt

Citaat van: pameijer op januari 31, 2018, 12:57:22
Koppelen / ontkoppelen..... Mensen, als je je hand houdt tegen een spelende speaker danst ie dan alle kanten op? Trilt de hele behuizing mee? Nee dus.... Gewoon stevig neerzetten is voldoende, de rest is onzin/marketing etcetera.

En toch ben ik dat niet met je eens. Ik heb hele andere ervaringen..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Neem eens een houten huis, met gipswanden :D

xander32


Maus

Alles doet mee als je het niet goed plaatst.

renes59

#50
Citaat van: pameijer op januari 31, 2018, 12:57:22
Koppelen / ontkoppelen..... Mensen, als je je hand houdt tegen een spelende speaker danst ie dan alle kanten op? Trilt de hele behuizing mee? Nee dus.... Gewoon stevig neerzetten is voldoende, de rest is onzin/marketing etcetera.
:gp:
Dat ben ik wel met je eens, goed stevig neerzetten is genoeg.
Ik heb wel een tegel eronder met een stuk vloerbedekking met de goede kant naar onderen. Dit niet voor het geluid maar dan kan ik de luidspreker af en toe zonder enige moeite verschuiven. Onder de luidsprekers zitten bij mij standaard spikes en die prikken in de vloer.
Als hobby kun je natuurlijk wel bezig zijn met allerlei dingen maar voor dat je het weet heb je steuntjes onder de kabels liggen tegen trilling en aardmagnetisme 8-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

RHK

Citaat van: Maus op januari 31, 2018, 18:25:29
Neem eens een houten
huis, met gipswanden :D

Heb ik, wel goed geisoleerd. Bij mij staat mn sub gewoon simpel op kleine rubberen voetjes, niks mis mee.
En klinkt gewoon prima. Zou niet weten waarom ik daar een tuintegel onder moet gaan zetten.   8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

mountainbiker

Ik gebruik kurken onderzetters van de Action. Heb ik ook onder de wasmachine zitten tegen het trillen.https://www.action.com/nl-nl/p/onderzetter/
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Maus

Citaat van: RHK op januari 31, 2018, 21:57:10
Heb ik, wel goed geisoleerd. Bij mij staat mn sub gewoon simpel op kleine rubberen voetjes, niks mis mee.
En klinkt gewoon prima. Zou niet weten waarom ik daar een tuintegel onder moet gaan zetten.   8-)

Hier ook, en de sub doet het prima. De hogere tonen die de sub niet eens ziet, gaan mis, gewoon in monitors.

xander32

Om de speakers op oorhoogte te krijgen, staan deze op 5 cm dik marmer en om het geheel te kunnen verschuiven, zitten er teflon meubelschuivers onder. De ls staan op spikes op de tegels.

pameijer

Citaat van: Maus op januari 31, 2018, 18:25:29
Neem eens een houten huis, met gipswanden :D
Daar zet jij je speakers op?  :wink:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Citaat van: geoffreyvanvugt op januari 31, 2018, 17:19:42
En toch ben ik dat niet met je eens. Ik heb hele andere ervaringen..
Er gaat gewoon geen enkele trilling door marmer of rubber dat gedempt moet worden. Een zuil zonder spikes op dikke vloerbedekking zetten is niet handig, maar voor de rest is er geen enkele noodzaak om niet aanwezige trillingen te dempen. De enige trillingen die er zijn zijn die die er moeten zijn. Geluidstrillingen die uit de conussen komen.

En stel, stel dat er een beetje trilling is die je met je tegels dempt. Dat zijn dan verticale trillingen, toch? Hoe kan dat de uitstraling van geluid uit je drivers beïnvloeden?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Citaat van: pameijer op januari 31, 2018, 12:57:22
Koppelen / ontkoppelen..... Mensen, als je je hand houdt tegen een spelende speaker danst ie dan alle kanten op? Trilt de hele behuizing mee? Nee dus.... Gewoon stevig neerzetten is voldoende, de rest is onzin/marketing etcetera.
:gp:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ik herken het niet, laat ik dat dan maar uit leggen als zijnde dat ons stulpje goed in elkaar is geschroefd 😎.

Citaat van: Maus op januari 31, 2018, 21:54:19
Alles doet mee als je het niet goed plaatst.

Maus

Citaat van: pameijer op januari 31, 2018, 23:18:58
Daar zet jij je speakers op?  :wink:

In zelfs. Ik weet niet wat erger is.