The pros and cons of streaming (annex poll).

Gestart door Cornelis1921, december 17, 2014, 08:52:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stream jij al of (nog) niet? Licht jouw stem zoveel mogelijk toe s.v.p.?

Ik stream uitsluitend audio vanaf een NAS.
4 (8.2%)
Ik stream zowel audio vanaf een NAS als online.
3 (6.1%)
Ik stream uitsluitend video vanaf een NAS.
0 (0%)
Ik stream zowel video vanaf NAS als online.
0 (0%)
Ik stream zowel audio als video uitsluitend vanaf een NAS.
5 (10.2%)
Ik stream audio en video zowel vanaf NAS als online.
4 (8.2%)
Ik stream in het geheel niet, ik draai uitsluitend.
7 (14.3%)
Ik draai èn stream.
22 (44.9%)
Ik stream uitsluitend.
4 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 49

bas focal marantz

Citaat van: smuling op januari 11, 2015, 16:52:39
Het schijnt ook echt zo te zijn. Onderzoek toont aan dat mensen (met bijvoorbeeld een gsm abonnement) liever 3 keuzes hebben dan 100. Keuze stress is echt een probleem van deze tijd. Net als mijn "hebben, hebben, hebben" syndroom ;-)
Ja keuze stress, het zou verboden moeten worden, altijd maar dat MOETEN kiezen tussen oneindig veel mogelijkheden.

Als ik voor de cd kast sta roept een cd die ik zie staan ook herinneringen op.
Waar ik die  cd heb gekocht, de tijd, toen kon ik bv de motor midden centrum voor de deur kwijt, dat zal je nooit hebben met streamen. 


joep

Ik heb maar ingevuld ik draai uitsluitend. Met de aankoop van 5 a 10 plaatjes per jaar is een ruime keuze niet belangrijk. Heb een stapeltje van 5 cd-plaatjes bij de cd-speler liggen en die 5 draai ik voor 80% van de tijd. Als radio en voor Spotify heb ik 3 Sonos 1 boxjes staan maar dat is voor achtergrond muziek. Daar is de kwaliteit minder belangrijk dan het bedieningsgemak. Spotify is leuk om een plaatje te beluisteren voordat ik de aankoopbeslissing neem om hem bij Bol te bestellen.

Rob46

Citaat van: joep op januari 12, 2015, 11:42:02
Ik heb maar ingevuld ik draai uitsluitend. Met de aankoop van 5 a 10 plaatjes per jaar is een ruime keuze niet belangrijk. Heb een stapeltje van 5 cd-plaatjes bij de cd-speler liggen en die 5 draai ik voor 80% van de tijd. Als radio en voor Spotify heb ik 3 Sonos 1 boxjes staan maar dat is voor achtergrond muziek. Daar is de kwaliteit minder belangrijk dan het bedieningsgemak. Spotify is leuk om een plaatje te beluisteren voordat ik de aankoopbeslissing neem om hem bij Bol te bestellen.
[/i][/color]

Ook een manier om Spotify in te zetten..... :yes:

schieper

ik draai plaatjes en luister radio. Heb het streaming wel eens geprobeerd. En dan zit je op schazaam en dan moet je voor 1 euro een nummer kopen..

De nadelen van streaming:
- Ondanks dat ik een usb ingang heb en een apple laptop met itunes vind ik het te vermoeiend om dat allemaal aan te sluiten, computer o te starten etc. Zit al de hele dag achter de pc. En dan kan de laptop niet bij de stereo staan en staat dan op de grond. Daarnaast vond ik de internetradio slecht vergeleken met de dedicated radio. Ondanks dat dat natuurlijk ook digitaal is :-) via de kabel
- Online klick en play vind ik niks. Veel te gemakkelijk :-)
- De pickup met de juiste plaat klink toch zo veel lekkerder..
- nog een apparaat. Zucht, ik word er moe van. Plus miljoenen nummers die je nooit luisterd..

Ik weet het. Het slaat nergens op.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Cornelis1921

Citaat van: schieper op januari 16, 2015, 21:23:12
ik draai plaatjes en luister radio. Heb het streaming wel eens geprobeerd. En dan zit je op schazaam en dan moet je voor 1 euro een nummer kopen..

De nadelen van streaming:
- Ondanks dat ik een usb ingang heb en een apple laptop met itunes vind ik het te vermoeiend om dat allemaal aan te sluiten, computer o te starten etc. Zit al de hele dag achter de pc. En dan kan de laptop niet bij de stereo staan en staat dan op de grond. Daarnaast vond ik de internetradio slecht vergeleken met de dedicated radio. Ondanks dat dat natuurlijk ook digitaal is :-) via de kabel
- Online klick en play vind ik niks. Veel te gemakkelijk :-)
- De pickup met de juiste plaat klink toch zo veel lekkerder..
- nog een apparaat. Zucht, ik word er moe van. Plus miljoenen nummers die je nooit luisterd..

Ik weet het. Het slaat nergens op.
Ik weet het ook, je hebt gelijk... :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid Als ik alle topics omtrent streaming volg staat dat fenomeen nog behoorlijk in de kinderschoen met alle kinderziektes die erbij horen, het is nog steeds niet even aansluiten en gaan met die banaan, plug & play dus. :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op januari 19, 2015, 18:42:24
stupid Als ik alle topics omtrent streaming volg staat dat fenomeen nog behoorlijk in de kinderschoen met alle kinderziektes die erbij horen, het is nog steeds niet even aansluiten en gaan met die banaan, plug & play dus. :no:
Ging het met en weldra na de introductie van de 'good old' CD wel even anders, dat was inderdaad plug & play. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

polleke_cgc

Citaat van: Cornelis1921 op januari 19, 2015, 18:42:24
stupid Als ik alle topics omtrent streaming volg staat dat fenomeen nog behoorlijk in de kinderschoen met alle kinderziektes die erbij horen, het is nog steeds niet even aansluiten en gaan met die banaan, plug & play dus. :no:
Ik maak enkel gebruik van streaming via een netwerk (zowel via een kabeltje als wifi). Heb dus een NAS waar de DLNA server op draait. En als je een stabiel netwerk hebt dan draait dat weldegelijk plug and play.

Cornelis1921

Citaat van: polleke_cgc op januari 19, 2015, 21:33:12
Ik maak enkel gebruik van streaming via een netwerk (zowel via een kabeltje als wifi). Heb dus een NAS waar de DLNA server op draait. En als je een stabiel netwerk hebt dan draait dat weldegelijk plug and play.
Klopt, de problemen treden vaak op als men probeert "in te pluggen" op externe netewerken. Waarom dat zo is mij ook niet duidelijk, maar duidelijk is wel dat dat een kinderziekte waar velen mee te maken te hebben.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Cor de topic titel Stream jij al of (nog) niet? Licht jouw stem zoveel mogelijk toe s.v.p.?
Maar de keuze dat je niet of nog niet streamt ontbreekt!!!

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op januari 20, 2015, 00:53:04
Cor de topic titel Stream jij al of (nog) niet? Licht jouw stem zoveel mogelijk toe s.v.p.?
Maar de keuze dat je niet of nog niet streamt ontbreekt!!!
Ik stream nog niet omdat de muziek die ik graag wil hebben nog steeds op CD te koop is; ik draai liever dan ik stream, want dat laatste vind ik zo'n gedoe. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: Cornelis1921 op januari 20, 2015, 00:56:07
Ik stream nog niet omdat de muziek die ik graag wil hebben nog steeds op CD te koop is; ik draai liever dan ik stream, want dat laatste vind ik zo'n gedoe. :yes:
Ik bedoel dat ik niet kan stemmen in de Poll

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Een laptop met externe HD, Foobar, smartphone/tablet, en spelen maar.
Ik vind alle tegen argumenten zo'n bla bla gehalte hebben.