The pros and cons of streaming (annex poll).

Gestart door Cornelis1921, december 17, 2014, 08:52:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stream jij al of (nog) niet? Licht jouw stem zoveel mogelijk toe s.v.p.?

Ik stream uitsluitend audio vanaf een NAS.
4 (8.2%)
Ik stream zowel audio vanaf een NAS als online.
3 (6.1%)
Ik stream uitsluitend video vanaf een NAS.
0 (0%)
Ik stream zowel video vanaf NAS als online.
0 (0%)
Ik stream zowel audio als video uitsluitend vanaf een NAS.
5 (10.2%)
Ik stream audio en video zowel vanaf NAS als online.
4 (8.2%)
Ik stream in het geheel niet, ik draai uitsluitend.
7 (14.3%)
Ik draai èn stream.
22 (44.9%)
Ik stream uitsluitend.
4 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 49

polleke_cgc

Films zijn steeds meer Bluray (soms nog DVD), Maar omdat die dingen veel teveel ruimte innemen (ik weiger die zaken te comprimeren) plaats ik die niet op mijn 4TB NAS). Met de 4K technologie zal de benodigde ruimte er trouwens niet op verbeteren. Video streamen via het internet is uiteraard een optie, maar voor die paar films die ik per jaar koop is het goedkoper om ze gewoon fysiek te kopen.
Heb onlangs al mijn muziek op die NAS gezet (in flac-formaat, via EAC in WAV en foobar2000 voor de omzetting van Wav naar Flac). Ben je wel even mee zoet... Al mijn CD's heb ik trouwens nog : er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om die weg te doen.
Ik overweeg begin volgend jaar een ander stereo-ding te kopen en daar zal terug een CD-speler bij zitten. Geen SA-CD'er (omdat ik toch geen SA-CD's heb). Een CD6005 maakt dus behoorlijk wat kans om onder mijn NA8005 te belanden... Al is het maar om te zorgen dat als de NA8005 sneuvelt, er nog naar muziek geluisterd kan worden.

Zoldar

Hier stream ik bijna alles, CD's in Flac, SACD'S in DSD, DVD-Audio in WAV, high-res flac  (van 24/88 tot 24/192), blu ray's en dvd's. Dune voor de films en surround muziek en Laptop met Jriver voor alles audio. Schijfjes heb ik als backup en de NAS staat in kopie bij anderen en vice versa. Levert je ook een scala aan muziek op.

alleen 3d blu rays nog op schijf. en surround SACD. Maar dat kijk en luister ik heel sporadisch.







Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Ik stream hier ook steeds meer.
Eigen muziek vanaf de NAS, anders via Spotify.
Veel films staan bij mij op de Mede8er, maar zit al vol  HLP.

Na de verhuizing wil ik of een nieuwere 4-disk NAS met 6b TB schijven of ik vervang de huidige 3 TB schijven door 6 TB.
Dan gaan films in mindere kwaliteit de NAS op en de geripte de Mede8er op.
Na kijken kunnen ze dan de NAS op.

Ik denk dat ik nog zo'n 200 CD's moet digitaliseren en daarnaast moet ik ook de collectie op de NAS checken, doornemen en waar nodig meta data aanvullen. Zijn echter zo'n 55000 files...  HLP

Verder draai ik nog zo nu en dan een CD als ik er echt voor ga zitten.

De ukster pakt verder toch nog vaak een DVD, want dat kan ze zelf aanzetten  :-)

QuattroNL

Citaat van: xander32 op december 18, 2014, 06:54:29
Verder ben ik er van overtuigd dat het streamen vanaf een externe HHD of een NAS van voorbijgaande aard zal zijn; ik verwacht dat streamen in de nabije toekomst vooral zal zijn vanuit een muziekbibliotheek vanaf een cloud, al dan niet via een abbo.
Die kant zie ik het zeker ook opgaan. En dat zie ik als een goeie zaak, ondanks dat ik nu nog alles download en geen betaalde abo's heb. Alles in eigen beheer hebben (local storage) is over een paar jaar echt wel passé.

CiteerEn voor de "liefhebbers", lees de verknochte audiofielen die door allerlei warme gevoellens en/of andere sentimenten blijven hangen en/of terug grijpen naar het verleden, zal er wel een kleine markt blijven bestaan aan fysieke mediadragers en de daarvoor bestemde spelers.
Die die-hards zullen er altijd blijven, net zoals plaatjesdraaiers nu ;)
Mooi toch, die houden de legacy alive  HB
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

Citaat van: QuattroNL op december 19, 2014, 11:06:24
Die die-hards zullen er altijd blijven, net zoals plaatjesdraaiers nu ;)
Mooi toch, die houden de legacy alive  HB
HB notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

walter55

Dan heb ik een heel andere vraag: kan ik qobuz  op de marantz m cr610 installeren? Lukt me niet helaas

walter

Rob46

Heb mij eens voorzichtig in het streamen georiënteerd. Ben nog niet helemaal overtuigd van de kwaliteit, en dan bedoel ik bijvoorbeeld Spotify. Persoonlijk ben ik nog steeds een fan van de schijfjes, het gevoel zal hier wel mee te maken hebben. Het blijft voor mij leuk, die zilveren schijfjes! Doosje open, cd'tje er uit, cd'tje in de lade, lade sluiten en play. Wanneer ik overstag ga? Ik weet het nog niet. De CD zal in ieder geval hier blijven, het zal dus meer een combinatie worden, denk ik... HLP

bas focal marantz

Citaat van: xander32 op december 18, 2014, 06:54:29
Betreffende fysieke schijfjes heb ik ook nog allen in mijn bezit. De overige 10% hebben forumgenoten achtergelaten tijdens M&G alhier.


Vandaar dat er bijna elke maand een M&G bij jouw thuis is. :-D

QuattroNL

Citaat van: walter55 op januari 10, 2015, 15:04:02
Dan heb ik een heel andere vraag: kan ik qobuz  op de marantz m cr610 installeren? Lukt me niet helaas

walter
Welkom hier, fijn dat je je even voorstelt ;)
Je kan je vraag beter even als nieuwe post plaatsen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB


cz79

Audio: streamen vanaf een NAS only
Video: vanaf een interne HDD in de Dune mediaplayer

Ik doe niets meer met schijfjes

smuling

Ik draai voornamelijk cd's. Ook wel wat via de SB Touch vanaf mijn NAS. Maar als ik iets mooi vind, wil ik het hebben. Vroeger had ik nog wel eens een gebrande kopie, maar inmiddels is mijn cd collectie origineel en groeit nog steeds.
Ik heb een jaar lang Spotify gehad, maar ik vond het maar niks. Teveel keus is gewoon niet leuk.
Ohja, elke dag gaan er ook 1 of 2 cd's mee in de auto
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

Rob46

#27
Citaat van: smuling op januari 11, 2015, 16:31:41
Ik draai voornamelijk cd's. Ook wel wat via de SB Touch vanaf mijn NAS. Maar als ik iets mooi vind, wil ik het hebben. Vroeger had ik nog wel eens een gebrande kopie, maar inmiddels is mijn cd collectie origineel en groeit nog steeds.
Ik heb een jaar lang Spotify gehad, maar ik vond het maar niks. Teveel keus is gewoon niet leuk.
Ohja, elke dag gaan er ook 1 of 2 cd's mee in de auto

Ook dit is een interessante opmerking....

smuling

Het schijnt ook echt zo te zijn. Onderzoek toont aan dat mensen (met bijvoorbeeld een gsm abonnement) liever 3 keuzes hebben dan 100. Keuze stress is echt een probleem van deze tijd. Net als mijn "hebben, hebben, hebben" syndroom ;-)
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

Rob46

Citaat van: smuling op januari 11, 2015, 16:52:39
Het schijnt ook echt zo te zijn. Onderzoek toont aan dat mensen (met bijvoorbeeld een gsm abonnement) liever 3 keuzes hebben dan 100. Keuze stress is echt een probleem van deze tijd. Net als mijn "hebben, hebben, hebben" syndroom ;-)

:yes: :gp: