The pros and cons of streaming (annex poll).

Gestart door Cornelis1921, december 17, 2014, 08:52:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stream jij al of (nog) niet? Licht jouw stem zoveel mogelijk toe s.v.p.?

Ik stream uitsluitend audio vanaf een NAS.
4 (8.2%)
Ik stream zowel audio vanaf een NAS als online.
3 (6.1%)
Ik stream uitsluitend video vanaf een NAS.
0 (0%)
Ik stream zowel video vanaf NAS als online.
0 (0%)
Ik stream zowel audio als video uitsluitend vanaf een NAS.
5 (10.2%)
Ik stream audio en video zowel vanaf NAS als online.
4 (8.2%)
Ik stream in het geheel niet, ik draai uitsluitend.
7 (14.3%)
Ik draai èn stream.
22 (44.9%)
Ik stream uitsluitend.
4 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 49

Cornelis1921

Vanaf 2010 zit streaming echt in de lift, gezien de toename van apparaten en gebruikers op dit gebied, maar wat zijn nu de echte voordelen èn nadelen van het streamen t.o.v. het klassieke CD'tjes draaien? Ik voel mijzelf, misschien onterecht en op geheel irrationele gronden, niet aangetrokken tot streaming. Men heeft in het verleden hier reeds een aantal pogingen gedaan om ook mij over te halen om te gaan streamen; laatstelijk nog deed iemand uit mijn persoonlijke kennissenkring een duit in het zakje door mij erop te wijzen dat bij een eventuele brand in mijn woning misschien al mijn zilveren schijfjes verloren gaan. Hier is streaming duidelijk in het voordeel, maar zijn er nog meer van zulke duidelijke voordelen op te noemen naast het feit dat er ook een complete online muziek- en filmbibliotheken voor jou geopend worden (Spotify en/of Netflix bijvoorbeeld)? En hoe zit het met de nadelen? Nu, wie bijten er de spits af? 8-) notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Ik kan geen enkel nadeel vinden in streaming .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Streaming is vol met gemak. Alles onder de duim met je afstandsbediening of via bijvoorbeeldandroid of iphone. Maar ik ga toch ook liever voor de zilveren schijfjes of het zwarte goud. Het gevoel van wat beet te hebben wanneer je aan het genieten bent van je muziekcollectie geeft mij persoonlijk toch meer plezier. Verder vind ik het altijd mooi om de collectie in mijn kast zien staan. Bij streaming heb je naar mijn mening niet echt het gevoel dat het jou eigen collectie is.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Ik draai al vele jaren geen enkele schijf meer, geen muziek en geen films. Moet er ook niet meer aan denken. Toen ik ermee begon was er nog veel weerstand, wel geinig te zien hoe degene die het luidst riepen nu ook overstag zijn. Verder doet een ieder lekker genieten op zijn manier, ik schaats lekker door de ruime collectie op m'n iPad.

QuattroNL

Ik stream alles vanaf mijn NAS.
Dus ja, ik download al m'n content. En ja, da's nu lekker illegaal  shutup

Bedieningsgemak vind ik het belangrijkste.
Ik ga ook voor de hoogste kwaliteit, en die is met online streaming niet (altijd) te vinden.
Zo is het streamen van full BR's met HD-audio nu nog niet mogelijk. Netflix is leuk maar heeft zeker niet de nieuwste films en series en ook geen HD-audio. Online streamen van flacs is ook nog geen mainstream (mooi woord).
Tv kijken doe ik al helemaal niet! Heb sowieso al een gruwelijke hekel aan reclame, om dus maar te zwijgen over kwaliteit, met name geluid. En ik wil gewoon iets zien wanneer ik dat wil. Feitelijk is het hele tv-uitzending-principe fiks achterhaald.

Dus tot die tijd blijf ik gewoon illegaal bezig, simpel omdat hetgeen ik wil niet beschikbaar is.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

Ik doe beiden.
Stream lekker makelijk in de huiskamer naar films en muziek, maar in de ht ruimte stream ik alleen maar film, en gebruik voor muziek toch de zilveren schijfjes.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RHK

 pompom Goed iniatief Cor, zo'n topic, brengt weer allerlei reacties teweeg en daarbij ervaringen en ideeen. Ik stream video en audio vanaf mn laptop maar ook audio van mn tablet. Mijn kinderen streamen alles vanaf de Iphone, maw in jouw keuzemenu wordt alleen over een NAS keuze gesproken, er is meer mogelijk. En ik draai ook cd's en bluray films via de speler. Dat streamen neemt veel minder opslagruimte in dan voorheen met dvd's en cd's, dat wel.  HB
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

WimPeu

Citaat van: QuattroNL op december 17, 2014, 15:02:02
Ik stream alles vanaf mijn NAS.
Dus ja, ik download al m'n content. En ja, da's nu lekker illegaal  shutup



Dus tot die tijd blijf ik gewoon illegaal bezig, simpel omdat hetgeen ik wil niet beschikbaar is.

Sorry hoor wat een onzin. je kunt alles kopen dan rippen en alsnog in de beste kwaliteit streamen. het is jouw keuze om te downloaden niet omdat het niet anders kan. Ik DL ook bijna alles gewoon omdat het bijna gratis is en ik mijn geld maar een keer kan uitgeven. Ik heb wel een Spotify premium, Qobuz en een Netflix account. Betaal dus ook gewoon €40,- p/m. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Alleen internetradio en soms spotify, begrijp het gemak maar heb er geen geduld en tijd voor, de rest via cd en vinyl.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

QuattroNL

Citaat van: WimPeu op december 17, 2014, 18:49:05
Sorry hoor wat een onzin. je kunt alles kopen dan rippen en alsnog in de beste kwaliteit streamen. het is jouw keuze om te downloaden niet omdat het niet anders kan. Ik DL ook bijna alles gewoon omdat het bijna gratis is en ik mijn geld maar een keer kan uitgeven. Ik heb wel een Spotify premium, Qobuz en een Netflix account. Betaal dus ook gewoon €40,- p/m.
Idd, je KAN alles kopen. Ik zat alleen aan streaming alternatieven te denken, niet meer aan fysieke schijfjes. En alles kopen is een kostbare zaak, dat trek ik niet meer.
Downloaden is net niet gratis en het is het gemak. Bijna alles binnen bereik met een paar muisklikken. En zolang het kan....
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

renes59

#10
Ik draai muziek, LP en CD. Zou niet weten hoe streamen gaat en wat ik daar voor nodig ben. De pro's en contra's van streamen ken ik niet.
Nieuwe muziek zoek ik op YT, Spotify zat bij een KPN totaalpakket in en daar zoek ik ook. Vind ik de muziek heel mooi dan koop ik de cd. Net niet maar wel mooi dan leen ik de cd bij Muziekweb in Rotterdam en maak een kopie.
Film heeft mijn interesse niet, kijk dan ook nooit een film. Niet helemaal waar, James Bond films koop ik als ze in de uitverkoop zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Faxe

Citaat van: Cornelis1921 op december 17, 2014, 08:52:30
..laatstelijk nog deed iemand uit mijn persoonlijke kennissenkring een duit in het zakje door mij erop te wijzen dat bij een eventuele brand in mijn woning misschien al mijn zilveren schijfjes verloren gaan. Hier is streaming duidelijk in het voordeel..

Denk dat als het om streamen gaat vanaf een NAS, harde schijf of iets dergelijks dat de kans dat je alle muziek in één keer kwijtraakt groter is dan bij een collectie zilveren schijfjes. Er zijn maar weining mensen die op een goede manier consequent back-ups maken. Uiteindelijk gaat een harde schijf een keer stuk en dan ben je zomaar alles kwijt.

Vind zelf streamen vooral makkelijk. Gewoon op de bank zitten en met de tablet lekker selecteren waarnaar je wil luisteren.

QuattroNL

Citaat van: Faxe op december 17, 2014, 21:47:29
Denk dat als het om streamen gaat vanaf een NAS, harde schijf of iets dergelijks dat de kans dat je alle muziek in één keer kwijtraakt groter is dan bij een collectie zilveren schijfjes. Er zijn maar weining mensen die op een goede manier consequent back-ups maken. Uiteindelijk gaat een harde schijf een keer stuk en dan ben je zomaar alles kwijt.
+1

Een NAS met minimaal 2 schijven welke een kopie van elkaar zijn RAID1 is stap 1 (al is bij een brand of diefstal alsnog alles weg).
Een regelmatige backup op een externe harde schijf (en deze dan het liefst buiten je huis bewaren) is, al beter.
Mooist is een regelmatige kopie maken op een NAS op een andere locatie.
Optioneel kan je nog een kopie 'in de cloud' maken.

Zo heb ik laatst een simpele en dus (erg) goedkope 2e NAS gekocht welke bij m'n ma of een collega komt te staan met een (encrypte) kopie van m'n bestanden, foto's en muziek. Kopie van films vind ik dan weer wat overbodig (en kost ook veels te veel ruimte).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marvin


xander32

In toenemende mate stream ik. Flac vanaf een externe HDD of Spotify Premium via de SBT.
Dat laatste is zeer zeker van mindere kwaliteit dan mijn verzameling in flac, maar desondanks kan ik daar ook volop van genieten.

Mijn verzameling in flac, is voor 90% tot stand gekomen door het rippen van cd's middels DbPoweramp. Betreffende fysieke schijfjes heb ik ook nog allen in mijn bezit. De overige 10% hebben forumgenoten achtergelaten tijdens M&G alhier.

Een (sa)cdp heb ik ook nog in mijn bezit, maar het rond spinnen van fysieke schijfjes doe ik nog nauwelijks. Daar wint het gebuiksgemak van streamen.


Verder ben ik er van overtuigd dat het streamen vanaf een externe HHD of een NAS van voorbijgaande aard zal zijn; ik verwacht dat streamen in de nabije toekomst vooral zal zijn vanuit een muziekbibliotheek vanaf een cloud, al dan niet via een abbo.

En voor de "liefhebbers", lees de verknochte audiofielen die door allerlei warme gevoellens en/of andere sentimenten blijven hangen en/of terug grijpen naar het verleden, zal er wel een kleine markt blijven bestaan aan fysieke mediadragers en de daarvoor bestemde spelers.