Marantz CD6005 vs. Marantz SA8003 (revieuws) CD6006 is up and running

Gestart door Cornelis1921, november 29, 2014, 01:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#165
Citaat van: Cornelis1921 op maart 06, 2018, 01:51:52
Over krap 3 maanden staat 'ie: de nieuwe spinner, wordt het wederom een CD6005 (goedkoper) of toch een CD6006 (moderner, geavanceerder). Ik zal daarvoor ook met maatje gaan overleggen, want hij draagt dan aanzienlijk bij in de aanschafkosten (50%). Ik zal tegen die tijd ook Marcel van H&CHiFi gaan consulteren wat de betreft de prijzen en de beschikbaarheid. Maar voor nu komt de nieuwe speler steeds en gestaag dichterbij. :-)
Of... een SA8005, want die is financieel ook haalbaar, maar... ik heb nauwelijks SA-CDs meer, want die zijn bijna allemaal naar de collectie van mijn maatje, John, verhuisd. :| De vraag is dus: Is het verstandig om met mijn collectie te gaan voor een SA8005 i.p.v. CD6006 of CD6005?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Vraag jezelf in de spiegel nou nog maar eens af of je perse zoveel geld uit wilt geven aan zo'n speler terwijl je hem al hebt.

rexp

Lood om oud ijzer, of in het geval van Marantz, koper om verkoperd. Spaar toch lekker door en koop iets dat echt beter is (behalve als je je nu al verkneukeld over honderden posts over het verschil in klankconcept tussen 8003 en 6006).

Cornelis1921

Citaat van: Maus op maart 06, 2018, 19:41:49
Vraag jezelf in de spiegel nou nog maar eens af of je perse zoveel geld uit wilt geven aan zo'n speler terwijl je hem al hebt.
De SA8003 is in de loop der tijd aan vervanging toe en de SA8005 is nu redelijk betaalbaar (EUR 999,00). Maar je hebt gelijk, Maus, ooit breekt het moment aan dat in mijn portemonnee kijk en de bodem zie. Tegen die tijd is een CD6005 ook goed genoeg, ondanks dat er "betere" spelers op de markt zijn. Ik heb ooit eens met eens dealer van Marantz gesproken en hem gevraagd of een Marantz-speler uit het Premium-segment nu zoveel heel beter klinkt dan een CD6005 of een CD6006. Zijn antwoord was nee, alleen de toegepaste onderdelen zijn van een hogere kwaliteit, niet zozeer het hoorbare geluid. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: rexp op maart 06, 2018, 20:59:40
Lood om oud ijzer, of in het geval van Marantz, koper om verkoperd. Spaar toch lekker door en koop iets dat echt beter is (behalve als je je nu al verkneukeld over honderden posts over het verschil in klankconcept tussen 8003 en 6006).
Nou nou, Rex, zo kan 'ie wel weer. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Floris

Cor, zet nou eens een CD op van Benny Neyman en kom tot rust..
(ja, of juist niet..)
maw: laat het toch gaan; je huidige speler doet alles wat ie moet doen, en zoals jezelf al aangeeft, eens moet ie vervangen worden.
Dus niet vanaf Mei.
Wie dan leeft, wie  en maak het zelf maar af.
Je kunt toch gewoon gestaag doorsparen, dat geld opzij zetten en indien je huidige cd gaat hemelen, dan gewoon kopen?
Of gooi jij van ieder brood ook de laatste 8 sneetjes weg, slechts zodat je alvast een nieuw volkoren bruin kan halen?

byebye



Cornelis1921

Floris, je slaat alweer eens de spijker op zijn kop! notworthy violent1 Ik zal wachten en ik zal sparen. Maar die CD van Benny Neyman...? :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


xander32

Wat is er mis met fluister Bennie 🤓


https://youtu.be/MMxUQ_uBhkw


Citaat van: Cornelis1921 op maart 06, 2018, 22:49:47
Floris, je slaat alweer eens de spijker op zijn kop! notworthy violent1 Ik zal wachten en ik zal sparen. Maar die CD van Benny Neyman...? :no:

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Floris

Ook Bennie is okee, zolang ie mijn naam maar niet fluistert.. :roll:

hordenloper

Ik ben in het bezit van een CD6004, een SA8003 en een SA15S1. Het prijsverschil tussen de goedkoopste en de twee duurdere is echt merkbaar. De 6004 klinkt veel scherper dan de twee andere. Het kan zijn dat sommige mensen dat liever hebben. Maar ik luister toch liever naar de twee duurdere. Het verschil tussen de SA15S1 en de SA8003 is redelijk klein. Maar dat is ook logisch. Hoe duurder je gaat, hoe kleiner het proportioneel kwaliteitsverschil tov het prijsverschil. Ik heb de SA15S1 in mijn mancave aangesloten op mijn PM14. Die geeft me toch regelmatig kippenvel. In de woonkamer hangt de SA8003 aan de PM-66 SE KI. Dat koppel verrast mij ook nog steeds als ik ze wakker maak. Maar die liggen meestal in een diepe slaap, want de madam kan niet veel verdragen. De 6004 staat opgeborgen en speelt niet meer.

Als je niet alle dagen uren aan een stuk naar muziek luistert, heb je heus geen installatie nodig van 10 000 €, maar ik lees dat ik met deze stelling ook weer een open deur instamp. Sinds de installatie van mijn mancave luister ik nu opnieuw meer naar muziek. En hoe meer je luistert, hoe meer de verschillen je opvallen. Vandaar dat ik opnieuw overgeschakeld ben op vinyl.

Het is gewoon leuk om te blijven zoeken naar een andere, daarom niet altijd betere, sound. Hopla, weer een open deur geramd.  violent1
Marantz PM14 MK2 KI
Marantz CD14
B&W 803 Nautilus

Marantz PM11S3
Marantz SA11S3
B&w 804 Matrix

Marantz 2250
Marantz 2238B
Marantz SA8003

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Waarom koop je niet een mooie CD16, 10, 94 of 80?
Even wat anders qua loopwerk.  ahum.
Of met het Philips stickertje er op . Ben je nog goedkoper uit.

Hooguit een keer snaren vervangen of je moet echt dikke pech hebben.
Die nieuwe generatie met VAMmetjes en aanverwanten is bagger.
Je kunt er echt op wachten eer het stuk gaat.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM