Marantz CD6005 vs. Marantz SA8003 (revieuws) CD6006 is up and running

Gestart door Cornelis1921, november 29, 2014, 01:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: QuattroNL op november 29, 2014, 12:42:36
Goed om te horen dat een relatief eenvoudige en goedkope speler zulke mooie prestaties neerzet!
Je houdt de SA nu alleen voor je SA-cd's (als je die hebt, ik ga er vanuit)? Want dat mis je nu wel.
Ben ook wel benieuwd hoe de CD analoog presteert  :yes:
SA8003 staat ook weer in het meubel maar leest al sinds het begin van dit jaar geen SA-laag meer in. Het overgrote deel van SACD's heb ik behouden, echter niet voor het geval dat, die tijd komt nooit meer vrees ik; een premium SA-speler (b.v. SA14 (nieuw)) zal ik nooit kunnen bekostigen. Tweedehands vind ik sowieso geen optie, maar ik ben zo ook dik tevreden. En het kriebelt niet, al vind ik premium best wel mooi om te zien. Nee, de CD6005 is gewoon een goede speler die zijn mannetje staat met vele muziekstijlen en -genres. Waarvan akte. :yes:

P.S. Wat High-End is wordt voornamelijk bepaald door de prijs en minder door de kwaliteit.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Binnenkort maar eens richting de kust voor een luistersessie. De Marantz CD 6005, ik ben erg benieuwd naar diens prestaties. Critici en experts zijn in ieder geval erg lovend over deze CD speler. Prima prijs en kwaliteitsverhouding.

Ik heb ook geen SACD speler meer Cor, de meeste kunnen gewoon door de speler worden gelezen. Ook prima kwaliteit.  :yes:

TurboMarco

He Cor , je ervaart met je nieuwe speler dus meer pedis , de vraag is dan hoelang denk je daar tegen te kunnen ?

Persoonlijk loop ik ook wel hot daarvoor , echter na een minuut of 15 loopt bij mij het zweet over de kop .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: TurboMarco op december 03, 2014, 18:52:00
He Cor , je ervaart met je nieuwe speler dus meer pedis , de vraag is dan hoelang denk je daar tegen te kunnen ?

Persoonlijk loop ik ook wel hot daarvoor , echter na een minuut of 15 loopt bij mij het zweet over de kop .
Marco, stel dat het een  "tussen de oren"  kwestie is maar Cor gaat hierdoor zijn gehele wand met cd,s herontdekken dan gaat amazon.com en Plato een dusdanige omzet missen dat Cor zoveel ander dingen met dat geld kan doen dat Cor,s borrelpraatje draadje dood bloeit want daar heeft hij ff geen tijd meer voor.

De eventuele andere voordelen kan je zelf verzinnen.   :-D

De CD6005 van 299 eurries heeft zich in principe al terug verdiend. clown1

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Tja op die manier kan je ook wel spotify promoten , met het geld wat je over houd kan je ook delen met de arme mensen die spotify niet kunnen betalen .

Dit is dan een win win situatie .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#50
Citaat van: TurboMarco op december 03, 2014, 19:47:51
Tja op die manier kan je ook wel spotify promoten , met het geld wat je over houd kan je ook delen met de arme mensen die spotify niet kunnen betalen .

Dit is dan een win win situatie .
Er zijn alleen slechts armen van geest, Marco. Een gebrek aan welvaart is geen vorm armoede. En ik denk dat dat wat men heeft alleen maar kunt en ook zult verliezen, want de dood is een onverbiddelijke nivelleerder. Dus geniet er maar van zolang het kan: Geniet van het leven (in welvaart), want (ook dat leven) duurt maar even. :wink:


P.S. In Nederland vormen degenen die zich Spotify niet kunnen veroorloven gelukkig een hoge uitzondering. 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#51
Citaat van: TurboMarco op december 03, 2014, 18:52:00
He Cor , je ervaart met je nieuwe speler dus meer pedis , de vraag is dan hoelang denk je daar tegen te kunnen ?

Persoonlijk loop ik ook wel hot daarvoor , echter na een minuut of 15 loopt bij mij het zweet over de kop .
redface :cry: :schater:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: TurboMarco op december 03, 2014, 18:52:00
He Cor , je ervaart met je nieuwe speler dus meer penis , de vraag is dan hoelang denk je daar tegen te kunnen ?

Persoonlijk loop ik ook wel hot daarvoor , echter na een minuut of 15 loopt bij mij het zweet over de kop .

:-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Objectiever kun je het bijna niet hebben maar dezelfde muziek luisteren met CD6005 bezorgt mij meer en vaker kippevelmomenten dan dieluisteren met de SA8003. Zou de CD6005 dan toch echt muzikaler zijn? :?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#54
Een reviewer op Amazon.uk zei in zijn review met de titel "Marantz goes High-End" dat de CD6005 klankmatig te vergelijken is met machines met om en nabij de 2000 Pond. Klinkt overdreven maar er zijn op dit forum al eerder dergelijke opmerkingen gemaakt met een dergelijke strekking. Die werden vaak niet zonder enig venijn bejegend of zelfs verwijderd. Nu, ik ben nu helemaal overtuigt dat de pricetag bepaald of iets High-End genoemd mag worden of niet. Goed, de perfecte audio en dito geluid bestaan alleen in onze dromen, waar zij ook thuis horen, want er moet hier op het ondermaanse iets te wensen overblijven, anders wordt het hier al gauw een saaie boel. :mrgreen:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#55
Citaat van: polleke_cgc op december 01, 2014, 12:46:07
Als ik dit hier zo lees : als je geen SACD's hebt zal een SA8005 waarschijnlijk niet bijster veel betere klank opleveren dan een CD6005 ? Het prijsverschil is nochtans aanzienlijk...

Nu : waarschijnlijk zal ik begin volgend jaar mijn 20 jaar oud ding ook wat upgraden (begint toch wat slijtage op te zitten). De NA8005 heb ik al, daar zal waarschijnlijk een PM8005 en CD6005 bijkomen.
De luidsprekers moet ik ook nog bepalen. Maar voorlopig staan de B&W CM 9 S2 toch redelijk hoog in mijn lijstje...
Volgens berichten op Audio Karma klinkt de SA8005 toch anders dan de CD6005, i.i.g. minder upfront, vriendelijker maar daarmee waarschijnlijker ook iets tammer. De gebruikers van de SA8005 zijn zonder meer tevreden. De opinies over de CD6005 lopen daarentegen nogal uiteen. Doch ook hiervoor geldt: Luisteren en matchen totdat je juiste de combinatie hebt samengesteld die jou bevalt en niet zomaar op de bevindingen van een ander afgaan zoals ik dat wel gedaan heb, al pakte dat voor mij toevallig gelukkig uit en ik ben nu dan ook een blije en tevreden CD6005-gebruiker. Ik heb geprobeerd zo duidelijk en objectief mogelijk te zijn bij het beschrijven van de verschillen tussen de CD6005 en de SA8003, waar de SA8005 een vervolg op is en ook duidelijk een ander klankconcept vertegenwoordigt. Doch de DAC-chip is zowel bij de CD6005 als de SA8005 van hetzelfde type, de Cirrus Logic CS 4398, maar daarmee is nog niets over de opbouw van de DAC's van beide spelers onderling gezegd, die zal wel dusdanig van elkaar afwijken om tot de hoorbare verschillen te komen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#56
 stupid Een ingespeelde CD-speler betekent niets meer dan jouw "oren" aan de nieuwe sound gewend zijn geraakt. stupid


Op Audio Karma komt men dan ook regelmatig van diverse posters het relaas tegen dat hun CD-speler, zelfs na 48 uur continue spelen (advies!), maar niet door het 'break-in' moment geraken, m.a.w. maar niet ingespeeld raakt. :schater: notworthy
Nee suffies nonono, het enige dat ingespeeld raakt zijn jullie oren! :yes: :-D :wink: Hetzelfde geldt voor solid state versterkers, tuners, netwerkspelers, kabels en in mindere mate voor speakers, omdat de laatsten bewegende plastische delen hebben (conussen en membramen). :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Citaat van: Cornelis1921 op december 05, 2014, 05:03:19
bewegende plastische delen hebben (conussen en membramen). :angel:

Membramen bestaan niet, het is membraan of membranen, met een N ipv M.  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa