de set van Sjoek

Gestart door sjoek, november 24, 2014, 16:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

hallo ik ben net nieuw op het marantz forum maar ben een liefhebber van zowel het uiterlijk als het geluid van de apparatuur van marantz. En ik dacht laat ik mijn set ook even opnoemen op het forum.
mijn set:

Marantz PM7004 (zilver/goud)
Marantz UD5005 (zilver/Goud)
Marantz 6170 platenspeler (zilver/Goud)
popcorn hour c200
Tannoy Mercury mx3 speakers

verder heb ik in mijn hobbykamertje nog staan:
Marantz PM5004 (zwart)
Marantz ST6003 (zwart)
Marantz DV6600
Technics sl d202 platenspeler met orginele 270c element
Technics RS-TR373 mk2 cassettedeck
Technics SL-PD6 5 disc cd speler
AC Ryan play on HD2
Mission 700 speakers (op speakerstands)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

#1
hello Welkom en heel veel genoeglijke momenten hier. hello

Je hebt een aantal respectabele audio apparaten om je heen verzameld en zowel voor CD als vinyl.

Maar mag ik jou er wel aan herinneren dat wij hier ook gek zijn op allerhande plaatjes (al zeg ik dat zelf ;-)):

TTIWWP
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Welkom Sjoek,


Wat een luxe zeg, twee sets! En zo te zien een vinyl liefhebber; in beide sets een draaitafel.

WilliamB

Welkom op het forum Sjoek. Mooie en bekende PM's  HB
Veel luisterplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

Welkom en veel lees- en kijkplezier.

Inderdaad:

TTIWWP

sjoek

hallo allemaal bedankt voor de leuke reacties hier nog even wat foto`s heb van onder zo snel niet veel soeps kunnen vinden wie weet binnenkort nog even een mooie van de complete set. En ik ben inderdaad wel een vinyl liefhebber. het heeft vaak toch even dat extra van de hoes beethouden, het gezicht van de naald op de draaiende plaat. maar ik kan ook genieten van cd`s, radio, cassette, muziek dvd/blu-ray en digitaal hoor.

(foto`s zijn geen hd kwaliteit 8-), maar moest ze in paint bewerken anders waren ze te groot.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Beste Sjoek, probeer de speakers nog eens een stuk naar voren te plaatsen, met hun fronts minimaal een stukje voor het meubel. Denk dat je verrast zal zijn.

Cornelis1921

Robert [Xander32] heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk, of anders is het gewoon het proberen waard. :yes: notworthy

Tot zover: Nice pics! :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Citaat van: xander32 op november 24, 2014, 20:37:29
Beste Sjoek, probeer de speakers nog eens een stuk naar voren te plaatsen, met hun fronts minimaal een stukje voor het meubel. Denk dat je verrast zal zijn.

bedankt voor de tip krijg inderdaad een heel ander geluid (lees beter naar mijn idee) geen idee hoe het kan maar het werkt wel  hello
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Mooie SET`s  notworthy
Waarom staan er twee TV`s, of is dit een raam die verduisterd is ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

sjoek

Citaat van: WilliamB op november 25, 2014, 13:49:49
Mooie SET`s  notworthy
Waarom staan er twee TV`s, of is dit een raam die verduisterd is ?

dank u. En nee geen 2 tv's hoor is inderdaad een rolgordijn die dicht zit.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

hier nog even een foto van het complete aanzicht in de woonkamer. en nog even een foto van de collectie die op de sets in de woonkamer en hobbykamer gedraaid word. 8-)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Niber

Citaat van: sjoek op november 30, 2014, 23:15:15
hier nog even een foto van het complete aanzicht in de woonkamer. en nog even een foto van de collectie die op de sets in de woonkamer en hobbykamer gedraaid word. 8-)

Mooi hoor!!
Ook in je woonkamer geldt het advies van Xander32.

Citaat van: xander32 op november 24, 2014, 20:37:29
Beste Sjoek, probeer de speakers nog eens een stuk naar voren te plaatsen, met hun fronts minimaal een stukje voor het meubel. Denk dat je verrast zal zijn.

:-D
altijd het proberen waard, maakt het geen of een negatief verschil kun je ze altijd weer naar achteren drukken.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

xander32

#13



Zoals Niber aangeeft; naar voren met die speakers :yes:. Ik denk dat hier het positieve effect daarvan, die van jouw andere set zal overtreffen. En mogelijk geeft het wat indraaien van de ls. ook nog enig positief effect (een duidelijker stereobeeld, waarin de afzondelijke instrumenten/zangers een meer vaste plek krijgen, duidelijker gescheiden van elkaar en de stemmen meer strak in het midden). Trial and error.

Rob46

Nice! Welkom! Die PM 7004 is een prima versterker! Ik heb deze ook ooit, te kort, in mijn bezit gehad. Dat kwam namelijk door dat kl... Upgradititis ontsteking.....

Enfin, nogmaals welkom! Geniet van dit mooie forum!