Anti-Vibration hangers voor ls.kabels !

Gestart door xander32, oktober 10, 2014, 07:46:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: Paul op oktober 21, 2014, 18:40:21
Ik lees en trek een conclussie Marco, meer niet.  Een ieder ervaart hifi / mifi op zijn manier.  :wink: 8-)

Mee eens en een feit!

TurboMarco

Ik bestrijd dat ook helemaal niet .
CiteerIk lees en trek een conclussie Marco, meer niet.  Een ieder ervaart hifi / mifi op zijn manier.
Al legt iemand herfstbladeren gedrenkt in mediterrane regendruppels onder de snoeren , als dat persoon zich er goed bij voelt is dat helemaal prima .

Daarom melde ik eerder :
CiteerHet is mooi dat je de problemen op kan lossen door middel van een paar klosjes hout en wat dakdekkersmateriaal .
Wellicht helpt dat ook tegen diarree en hoofdpijn  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: xander32 op oktober 21, 2014, 19:22:50
Als het voor jou werkt, dan is dat goed. Maakt niet uit wat anderen er van denken of zeggen.
Heb je het zelf al geprobeerd ?
Voor het geld hoef je het niet te laten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Sinds ik tijdens de meer serieuze (?)  luistersessies een plaid over de tv gooi, is mijn geloofwaardigheid bij hare maje al flink gedaald ... 't lijkt mij nu dan ook niet het juiste moment om met blokjes onder de kabels op de proppen te komen :-).


Citaat van: TurboMarco op oktober 21, 2014, 20:16:09
Heb je het zelf al geprobeerd ?
Voor het geld hoef je het niet te laten .

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op oktober 21, 2014, 21:01:16
Sinds ik tijdens de meer serieuze (?)  luistersessies een plaid over de tv gooi, is mijn geloofwaardigheid bij hare maje al flink gedaald ... 't lijkt mij nu dan ook niet het juiste moment om met blokjes onder de kabels op de proppen te komen :-).
Want die denkt ook: "Is muziekluisteren dan zo schadelijk voor de TV?" :schater: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Nee dat is het niet , en je word er ook niet ongewenst zwanger van .

Hoewel... je weet het niet als je het nooit hebt uitgeprobeerd , maar het lijkt mij volslagen debiel om ongewenste zwangerschappen te stimuleren door middel van houtskool en loodbitumen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: xander32 op oktober 21, 2014, 21:01:16
Sinds ik tijdens de meer serieuze (?)  luistersessies een plaid over de tv gooi, is mijn geloofwaardigheid bij hare maje al flink gedaald ... 't lijkt mij nu dan ook niet het juiste moment om met blokjes onder de kabels op de proppen te komen :-).
En het rare is dat dat plaid nog logisch te verklaren is, want van een harde reflector maak je een akoestische demper.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

#37
Citaat van: Maurice op oktober 21, 2014, 23:48:49
En het rare is dat dat plaid nog logisch te verklaren is, want van een harde reflector maak je een akoestische demper.
Ben niet agteluk! nonono clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: kdt op oktober 21, 2014, 17:49:01
Ik heb ook blokjes onder mijn LS-kabels zodat ze vrij zijn van de vloer. Het zijn blokjes van hout met daartussenin een plak lood van ca 10 mm.
Na plaatsen bleek het geluid substantieel veranderd te zijn, nl. Een dieper geluidsbeeld en betere spreiding van de instrumenten.


Citaat van: Paul op oktober 21, 2014, 18:40:21
Ik lees en trek een conclussie Marco, meer niet.  Een ieder ervaart hifi / mifi op zijn manier.  :wink: 8-)
Citaat van: Rob46 op oktober 21, 2014, 19:58:12
Mee eens en een feit!
Oneens.

Mensen met smet vrees zijn obsessief bezig met handen wassen en schoonmaken omdat in hoofd iets mis is, zei hebben nooit rust in hun hoofd.
Pas als zei voldoende vaak en lang genoeg de handen hebben gewassen hebben zei het idee dat ze dan pas schoon zijn.

Als je denkt dat je tot bepaalde maatregelen moet wenden zodat het beter klinkt dan ben ik bang dat je eindeloos kan blijven prakiseren of het nog beter kan.




Ik kan zomaar bedenken dat de speaker draad die aan je speaker unit zelf zit, en dus in de buurt van de magneet zit onder invloed staat van magnetisme, en die draad ligt ook niet geheel stil als de woofer flink beweegt.
Nu ligt de ene draad wel hoog trillingsvrij op lood de ander nog niet.

Zo kan je wel eindeloos bezig blijven met denkbeeldige problemen te creëren en gevoelsmatig oplossen door maatregelen te nemen.   

Marvin

#41
Jouw foto met die driver heeft in vergelijk met mijn 15" drivers nog een behoorlijk dikke draad, zeker in vergelijk met dat visdraadje wat richting mijn tweeter gaat.
Iedereen denkt, gelooft en beleeft maar wat hij of zei zelf wil. Ik denk wel beter te weten.
Stroom is stroom, basta. Ook zwakstroom kiest net als zijn broer de weg van minste weerstand. Waar die weerstand uit bestaat maakt geen donder uit. 220v door een kleerhanger van de stomerij doet nog steeds pijn.
Of die geleidende draad nu op houtjes met lood, koper of goud rust doet daar niets aan af.
Maar een ieder moet en mag zijn eigen waarheid of bevindingen er op na houden en hier, liever elders, spuien.
Stroom is stroom, de auditieve verandering/verbetering zit in je koppie. Niet in het draadje. En zeker niet in daar waar je draadje op rust.
Ja ik weet dat dit een topic is om reacties uit te lokken, -en ja ik weet dat heer Xander ook weer niet zó ver zal gaan.
Al merkt hij verandering met netsnoeren, luidsprekerdraad en interlinks. Ook zijn Tannoy's zijn intern vrij simplistisch bekabeld en gefilterd. Bastá.....!! ;)

xander32

#42
... een plaid over de tv is dus al enigzins geaccepteerd  pompom.

Tja, kabels, ik hoor verschillen  :yes:, bastá.
En wij weten onderwijl (bijna allemaal) dat niemand dat kan verklaren of feitelijk kan weerleggen.  Ook Marvin niet 8-).

Dat van die interne bekabeling in ls. is mij bekend: daar circuleren zat foto's van op het www ... Tannoy is daarin verre van uniek.


Betreft het "elders spuien" ben ik het hartgrondig oneens; waar hier vast niemand op zit te wachten zijn de vaak zure, negatieve, op de persoon gespeelde feedbacks zoals op sommige andere fora inzake tweaks, welke steevast uitmonden in welles-nietes discussie op kleuterklasniveau (zie deze reply en die van Marvin hierboven "bastá"   :-P).

Maar een uiteenzetting van diverse visies op 't gebeuren zoals nu hier plaatsvindt, doorspekt met de nodige (cynische) humor, kan mij iig. wel bekoren.



Citaat van: marvin op oktober 22, 2014, 05:45:43
...
Maar een ieder moet en mag zijn eigen waarheid of bevindingen er op na houden en hier, liever elders, spuien.
Stroom is stroom, de auditieve verandering/verbetering zit in je koppie. Niet in het draadje. En zeker niet in daar waar je draadje op rust.
Ja ik weet dat dit een topic is om reacties uit te lokken, -en ja ik weet dat heer Xander ook weer niet zó ver zal gaan.
Al merkt hij verandering met netsnoeren, luidsprekerdraad en interlinks. Ook zijn Tannoy's zijn intern vrij simplistisch bekabeld en gefilterd. Bastá.....!! ;)

AndreC

Van mij mag iedereen roepen wat die wil.
Hoort hij bij stroomkabel A een verschil tov stroomkabel B het zal wel allemaal.
Ligt een interlink of speaker kabel op een lodenplank of via vibratie hulpmiddelen niet over de grond, ik vind het allemaal best.

Vaak zit ik echt schuddehoofend te lezen wat er vele beweren te horen aan verschil. Het mag allemaal van me.

Maar ik kan me voorstellen dat er bij zijn die zich niet kunnen inhouden om te reageren.
Ik ben ermee gestopt omdat we er toch niet uitkomen.
Natuurlijk probeer ik wel eens wat ik hier zo lees, ook uit andere topics.
Ik kan zeggen dat ik bij nog helemaal niks een verschil gehoord heb, ik denk dan maar zal wel aan mijn oren liggen.

Zoals iedereen heeft kunnen lezen is er hier verbouwt geworden en is onze huiskamer groter dan voorheen.
Omdat ik zelf een zwevende kast ga maken heb ik me nog niet zo druk gemaakt over de bekabeling.
Op dit moment heb ik de nieuwe luidspreker draden gewoon aan mekaar gedraaid aan diegene die er al lagen en wat plakband erom om geen kortsluiting te maken. Ik was te lui om de sr naar voren te halen om de nieuwe aan te sluiten, dit omdat alles in de kruipruimte en onder de vloer ligt. Dit wordt straks uiteraard wel netjes gemaakt zoals het hoort.

Met alle respect, ik hoor 0 verschil omdat de speakerkabels nu anders doorgekoppeld heb.
Heb echt mijn best gedaan om te horen of er verschil is, maar sorry.

Van de andere kant moet ik wel toegeven welke passie ik vaak lees daar heb ik bewondering voor.
Sommige zijn met diverse zaken bezig en dat is alleen al leuk om te lezen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Whisper.nl

Citaat van: jowa op oktober 10, 2014, 20:56:27
Jij zocht naar vibratie dingen, dit zijn anti-vibratie dingen.

Ik ben wel benieuwd wat er met zo'n anti-vibratie ding gebeurt als er zo'n vibratie ding die jij vond in contact mee kom.....   :-P

Als ik zoek op vibratie dingen kom ik heel andere dingen tegen dan ls houders.  :-D

byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet