De sets van Hoewie Loewie.

Gestart door Hoewie Loewie, oktober 06, 2014, 18:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoewie Loewie

Even kort voorstellen. Sinds ik kan horen, hou ik al van muziek. Mijn eerste radio was een Philips met alleen middengolf. Lekker Radio Noordzee en Veronica luisteren. Ik was een jaar of 10, denk ik. Daarna via een gekregen Philips-versterker met een paar watt gegaan naar een set van Erres Hifi Sound Project. Dat was mijn eerste echte hifi. Een investering van 1700 gulden, bestaande uit een versterker 6393, een tuner 6194, een cassettedeck 3390, een platenspeler ST2711 en een set boxen. Ook van Erres maar het type weet ik niet meer. Echt kei mooi spul om te zien. Een oude foto (zie eerste bijlage).


Na wat ander spul, o.a. een midi-set van Philips en een Sony receiver (weet het type niet maar was een goed ding) mezelf weer eens flink verwend en een Harman Kardon AVR130, DVD22 en een surroundset van JBL (was toen een pakket) gekocht. Tjongejonge, dat was een openbaring voor mij. Fantastisch geluid (zeker als je de Sony-receiver gewend was). Deze Harman Kardon heb ik nog steeds. Inmiddels zijn daar wat andere apparaten op aangesloten maar daar kom ik nog op.

Inmiddels is mijn woning omgetoverd tot een audiopaleis (haha). In de woonkamer heb ik meerdere sets staan. Alles is aangesloten en werkt prima.

Set 1:
Een Superscope R-340B receiver. Er hangt een NAD C 515BEE CD-speler aan. Als luidsprekers zijn een set Kenwood en een set National Panasonic luidsprekers aangesloten. De Superscope heb ik voor 20 euro recentelijk op marktplaats gevonden. De NAD is ook aangeschaft via Marktplaats en de boxen zijn gevonden bij kringloopwinkels.

Set 2:
Een Superscope R-330 receiver. Er hangt een Yamaha CDX-530E CD-speler aan. Luidsprekers zijn van Life, type L5454. De luidsprekers zijn niks bijzonders dus daar moeten nog een keer andere voor komen. De Superscope is gekocht bij een kringloopwinkel voor 10 euro. Hij deed het niet. Er is voor 70 euro aan verspijkerd om 'm aan de gang te krijgen. De CD-speler komt ook van de kringloop. De boxen via Marktplaats.

Set 3:
Een NAD 140. Aangekoppeld is een Pro-Ject 2 platenspeler. Boxen Quadral Odin MKIII. Alles is gekocht via Marktplaats. Met name de NAD is wel een beetje een zeldzaam ding. Ze worden bijna nooit te koop aangeboden.

En dan de Harman Kardon set. Zoals gezegd met de DVD22. Verder hangt daar aan: Een Marantz DV6200 voor films en muziek, een Marantz DV6400 voor SACD en nog een Marantz DV6500. De DV6400 is voor SACD inmiddels vervangen door een Cambridge Audio DVD89. De DV6500 kwam als extra bij de aankoop van een goeie 6-kanaals kabel voor de SACD. Omdat het gewoon kan, heb ik de 6400 en 6500 ook aangesloten. Middels optische kabels.

Verder heb ik op zolder nog een Marantz SR1100 staan die recentelijk op een feest dienst heeft gedaan. Met een Technics platenspeler en een paar oude Wharfedales er aan, zijn er de hele avond LP's gedraaid. Ding doet het prima. Ik vind 'm niet mooi maar hij doet 't goed. Mooi om mee te knallen op een feest.
Ook staat er nog een Marantz DV6200 met een defect. Daarvoor heb ik een topic geopend voor onderdelen.

Nou dat was het zo'n beetje. De beschreven situatie is de aktuele situatie en kan zo weer veranderen als ik weer ergens iets leuks tegenkom. byebye

NB: Zou het nog bijna vergeten. Een foto van mijn mooie grote audiokast. Op maat gemaakt door mijn zwager:



Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Cornelis1921

 stupid 't Is net alsof mijzelf hoor praten, alleen jij schiet mooiere plaatjes en weet hen ook nog eens keurig in een topic te plaatsen. :-D notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Hoewie Loewie

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 06, 2014, 18:54:23
stupid 't Is net alsof mijzelf hoor praten, alleen jij schiet mooiere plaatjes en weet hen ook nog eens keurig in een topic te plaatsen. :-D notworthy byebye

Haha! Ik heb nog veel meer spul staan. De zolder loopt aardig vol. In mijn enthousiasme was ik nog vergeten te melden, dat er aan de R-340B ook nog een Denon UDR-F10 is aangesloten. Ja hoor, een cassettedeck voor het afspelen van die doos met oude cassettebandjes. Streamen is niks voor mij en met mp3'tjes kom ik niet verder dan een iPod. Doe mij maar gewoon zo'n ouderwetse zwarte (of andere kleuren) schijf die ik moet poetsen en borstelen. Of zijn opvolger de CD. Old skool!

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Paul

Citaat van: Hoewie Loewie op oktober 06, 2014, 19:15:19
Haha! Ik heb nog veel meer spul staan. De zolder loopt aardig vol. In mijn enthousiasme was ik nog vergeten te melden, dat er aan de R-340B ook nog een Denon UDR-F10 is aangesloten. Ja hoor, een cassettedeck voor het afspelen van die doos met oude cassettebandjes. Streamen is niks voor mij en met mp3'tjes kom ik niet verder dan een iPod. Doe mij maar gewoon zo'n ouderwetse zwarte (of andere kleuren) schijf die ik moet poetsen en borstelen. Of zijn opvolger de CD. Old skool!
Kijk iemand met verstand van zaken .......  welkom.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Erg gaaf, heb je ook een foto van afstand genomen, zodat je de gehele kast kan zien?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Hoewie Loewie

#5
Citaat van: Maurice op oktober 06, 2014, 19:39:55
Erg gaaf, heb je ook een foto van afstand genomen, zodat je de gehele kast kan zien?

Op verzoek twee foto's van de hele kast. Gevuld met veel LP's, wat cassettebandjes en een aantal muziek DVD's. Verder wat boeken over muziek, o.a. een boek met afbeeldingen van LP hoezen. Erg leuk. Ik heb ook nog een hele verzameling muziek DVD's (rond 1100, voornamelijk live-concerten) en CD's (300 of zo). Zitten allemaal in mappen omdat ik ze in de doosjes niet meer kwijt kon. Verder heb ik nog een map vol met SACD's, DVD-Audio, dualdisc's (een kant DVD-audio en de andere kant CD) en DTS-CD's.

:yes:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Maurice

Kan er niet over uit, echt een enorm mooie kast  notworthy
Zelfs mijn vrouw vond hem mooi (en zij heeft echt helemaal niets met hifi en alles wat er mee te maken heeft).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Citaat van: Maurice op oktober 06, 2014, 20:29:35
Kan er niet over uit, echt een enorm mooie kast  notworthy
Zelfs mijn vrouw vond hem mooi (en zij heeft echt helemaal niets met hifi en alles wat er mee te maken heeft).





jowa


Hoewie Loewie

Citaat van: Maurice op oktober 06, 2014, 20:29:35
Kan er niet over uit, echt een enorm mooie kast  notworthy
Zelfs mijn vrouw vond hem mooi (en zij heeft echt helemaal niets met hifi en alles wat er mee te maken heeft).

Haha! Ja, die kast is wel mijn trots. Helemaal afgestemd op muziek en alles wat er mee te maken heeft.

En wat is dat toch met vrouwen en hifi? Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die gek was van hifi. Snap daar niks van. Waarom niet? Een man heeft 't liefst boxen tot aan het plafond en vrouwen zien ze het liefst verstopt achter een gordijn, onder een kast of achter de bank. En zo klein mogelijk. Zitten er vrouwen op dit forum? :?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

.... over een aantal leden twijfel ik in deze  :-D


Citaat van: Hoewie Loewie op oktober 06, 2014, 20:48:01
Haha! Ja, die kast is wel mijn trots. Helemaal afgestemd op muziek en alles wat er mee te maken heeft.

En wat is dat toch met vrouwen en hifi? Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die gek was van hifi. Snap daar niks van. Waarom niet? Een man heeft 't liefst boxen tot aan het plafond en vrouwen zien ze het liefst verstopt achter een gordijn, onder een kast of achter de bank. En zo klein mogelijk. Zitten er vrouwen op dit forum? :?

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Welkom hier op het forum, en een mooie foto's van een indrukwekkende SET en kast.
Ik zie in je profiel dat je uit Veghel komt. Dan zijn we bijna dorpsgenoten.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vinyl_Fuchs

Dus dat bedoelen ze met "The Wall of Sound" :-D

Welkom en groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.