Help! Probleem met internetconnectie en iPod/USB aansluiting - SR6007

Gestart door DaneMB, september 28, 2014, 13:50:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DaneMB

Hallo iedereen! Nieuw hier omdat ik een probleem heb met m'n sr6007. Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Het probleem is dat de sr6007 sindskort geen verbinding meer heeft met internet, daarnaast kan ik via de iPod/USB aansluiting aan de voorkant niets meer afspelen. Er blijft "please wait..."in het display staan, hoe lang ik ook wacht.

Het frustrerende is dat het allemaal wel gewerkt heeft en er niets verandert is aan mijn opstelling, zelfde router e.d. Het kan naar mijn mening ook niet aan mijn router liggen, gezien het feit dat mijn ps3 ook via de router verbonden is en wel verbinding heeft. Ik heb ook al verschillende internetkabels gebruikt.

Na de netwerksetup meerdere malen te hebben geprobeerd heb ik het systeem helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen. Ook dat mocht helaas niet baten.

Nu ben ik al niet de allerhandigste als het op techniek aankomt, maar ik heb echt geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen...

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Alle tips zijn welkom! :(

Flying_High

#1
Citaat van: DaneMB op september 28, 2014, 13:50:30
Hallo iedereen! Nieuw hier omdat ik een probleem heb met m'n sr6007. Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Het probleem is dat de sr6007 sindskort geen verbinding meer heeft met internet, daarnaast kan ik via de iPod/USB aansluiting aan de voorkant niets meer afspelen. Er blijft "please wait..."in het display staan, hoe lang ik ook wacht.

Het frustrerende is dat het allemaal wel gewerkt heeft en er niets verandert is aan mijn opstelling, zelfde router e.d. Het kan naar mijn mening ook niet aan mijn router liggen, gezien het feit dat mijn ps3 ook via de router verbonden is en wel verbinding heeft. Ik heb ook al verschillende internetkabels gebruikt.

Na de netwerksetup meerdere malen te hebben geprobeerd heb ik het systeem helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen. Ook dat mocht helaas niet baten.

Nu ben ik al niet de allerhandigste als het op techniek aankomt, maar ik heb echt geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen...

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Alle tips zijn welkom! :(

Het lijkt mij dat het netwerkprobleem en het probleem met USB niets met elkaar te maken hebben.

Je hebt het systeem een reset gegeven. Heb je ook de receiver een factory reset gegeven?

Wat je misschien nog eerst kan doen is de netwerkstekker uit je receiver halen, de receiver even spanningsloos maken, netwerkstekker er weer in en dan pas de voedingsstekker er weer in.

w.b. de USB aansluiting, is dat een losse HDD? Mogelijk een beschadigd bestandssysteem. Even aansluiten op een pc en chkdsk laten doen.

Bij het loskoppelen van een losse HDD van mijn pc gebruik ik niet de USB disk eject van windows maar een eenvoudig programma: http://quickandeasysoftware.net/software/usb-disk-ejector

Als ik de USB disk ejector van windows gebruik doet deze iets met het bestandssysteem waardoor deze ook storingen geeft als ik daarna met mijn Mede8er bestanden van deze disk af wil spelen.
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

DaneMB

Thnx voor de tips. Net een paar minuten voeding en netwerkkabel ontkoppeld, vervolgens eerst netwerkkabel erin gedaan en daarna de voeding. Helaas hielp ook dat niet.

Ik had idd al een factory reset gedaan via het gelijktijdig indrukking van de stand-by knop, m-dax en zone2.

En wat betreft de USB aansluiting, als ik niets erop heb aangesloten en ik kies de "iPod/USB" optie op m'n afstandsbediening krijg ik de melding "please wait..." al.

Flying_High

Dat laatste kan ik mij wel voorstellen, je receiver zoekt  naar iets wat er niet is.

Is de disk FAT32 geformatteerd?
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

DaneMB

Er zou gewoon "iPod/USB" op het display en in beeld op tv moeten staan als ik die optie kies en nog niets heb aangesloten, maar ik zie dus niets verder en hij reageert niet als ik er iets op aansluit. En wat betreft fat32 geformatteerd, geen idee :) Heb diverse USB sticks geprobeerd, die het allemaal voorheen wel gewoon deden...

HansW

Ik heb dezelfde problemen met m'n SR5007 gehad. Is uiteindelijk voor reparatie naar de importeur geweest en die heeft de 'netwerkflash' vervangen.

Advies: terug naar de dealer voor reparatie.
Met groet

Kevin

Goede avond allemaal, Ik heb hier dus hetzelfde probleem. ik heb geen internet op mijn SR6007, ook als ik mijn telefoon aan de sr6007 hang en op USB modus zet gebeurt er niks. Ook geeft mijn telefoon niet aan dat hij langzaam op zou moeten laden. Ik heb deze versterker van mijn vader gekregen toen hij is overleden en weet niet waar en wanneer hij hem gekocht heeft. Weet wel dat het internet bij hem wel gewerkt heeft. Nu ben ik dus eigenlijk benieuwd waar ik hem zou kunnen laten repareren en wat de kosten daarvan zijn?? Iemand enig idee??
Groetjes Kevin

pdufrenne

Optie 1: Avondje spanningsloos laten staan. Bij mij laad hij daarna de iPhone weer op.

en/of

Optie 2: Algehele reset uitvoeren (terug naar fabrieksinstelling) en aan de hand van de wizzard de installatie doorlopen.

Reset doe je als volgt:
1 Schakel de netspanning uit met ON/STANDBY.
2 Houd ZONE SELECT en DISPLAY ingedrukt en druk tegelijkertijd op ON/STANDBY.
3 Laat de twee toetsen los zodra de display begint te knipperen met een interval van circa 1 seconde.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Kevin

Beste pdufrenne, bedankt voor je snelle reactie. De reset heb ik al geprobeerd, ik kan het wel eens proberen met een avond zonder spanning, maar als dat niet helpt vrees ik toch dat hij gerepareerd moet worden.

Bert Poelman

Ik heb af en toe dezelfde problemen met mijn NR1606 met internetverbinding. Een "fabrieksreset" heeft nog nooit gewerkt bij mijn NR. De enigste oplossing bij mij is inderdaad "spanningsloos". Trek dan echt de 220 V stekker achter uit het apparaat (of de stekker uit het stopcontact natuurlijk, alleen kan ik daar bij mij niet bijkomen, ) Je moet dan inderdaad het apparaat minstens een uur van de stroom laten. Dan werkt alles weer naar behoren.
Enkele ogenblikken zoals eerder gesuggereerd is echt te kort! Bij mij is het een uur.
Succes ermee, en laat even weten wat uiteindelijk de oplossing is

Kevin

Bedankt voor de tip, ik zal er nu de stekker uit gaan trekken. Vanavond zal ik het laten weten.

Kevin

Stekker voor een paar uur uit het stopcontact gehad vandaag, net er weer terug in gedaan maar nog steeds werkt de usb en netwerk niet. Zit er aan te denken om hem maar zelf even open te maken om te kijken of er niet verschillende groepen gezekerd zijn. Misschien ligt er wel 1 uit ofzo. Anders weet ik het echt niet meer. Wel vreemd dat hij met een verhuizing ineens niet meer werkt. Het is niet dat er mee gegooid is ofzo.


Groetjes Kevin.

Bert Poelman

Heb je hem via LAN kabel of WiFi? En staan de instellingen in het menu wel goed? En staat je router wl goed ingesteld? Heb ik hier en daar ook al het een en ander over gelezen. Ben zelf ook een echte smurf in dat soort dingen hoor, maar lees er wel veel over

Kevin

Heb hem met een switch verbonden, en ik neem aan dat ik dan sowieso het lampje op de switch moet zien knipperen, maar er gebeurt helemaal niks. Ook laad mijn telefoon niet op met de USB op de marantz. Gr Kevin

Bert Poelman

Dan vermoed ik dat het in de switch al fout gaat. Kun je de Marantz rechtstreeks op de router aansluiten? En weer testen? Of sluit iets anders aan op dezelfde lan kabel die van de switch naar de SR loopt? En als extra kun je ook nog proberen om de SR eens bij iemand anders aan te sluiten, heb je dan nog steeds geen internet verbinding dan weet je dat het aan de SR ligt. Succes met pielen