Rockfon

Gestart door KayaRahnee, september 15, 2014, 10:26:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Iemand hier enig idee hoe ik een klein gat kan maken(boren) in een Rockfon paneel (voor kabeldoorlaat hanglamp)
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Ehhh, met een boormachine?

Hoe groot moet dat gat zijn?

Let denk ik wel op dat je een stofbril en stofkap opzet, lijkt mij geen prettig materiaal in je ogen en longen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Citaat van: Maurice op september 15, 2014, 11:57:23
Ehhh, met een boormachine?

Normaal gezien boor ik een gat met een boor, boormachine is hiervoor een geschikt apparaat :wink:

Heb de gaten voor de spotjes in het rockfon paneel geboord met een gatenzaag van 80mm gaat prima.
Omdat ik nu kabeldikte moet hebben had ik al eens geïnformeerd naar kleine diameter gatzagen, info tot nog toe: kleinste klokboor zou 20mm zijn.
Intussen ben ik erachter gekomen dat 14mm ook verkrijgbaar zou zijn, indien dit zo is, probeem opgelost......ik ga verder op zoek.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Je moet denk ik gewoon een speedboor nemen: http://www.toolstation.nl/shop/Gereedschap+accessoires/Hout+Speedboren/d80/sd3142
Deze zijn er in diverse maten.


Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Citaat van: Maurice op september 15, 2014, 12:30:52
Je moet denk ik gewoon een speedboor nemen: http://www.toolstation.nl/shop/Gereedschap+accessoires/Hout+Speedboren/d80/sd3142
Deze zijn er in diverse maten.


Tsja, zou kunnen, maar heb geen stukje rest rockfon om eens uit te proberen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Dit doet exact hetzelfde als een gatenboor, alleen een vaste maat voor de kleine gaten

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Citaat van: Maurice op september 15, 2014, 12:58:59
Dit doet exact hetzelfde als een gatenboor, alleen een vaste maat voor de kleine gaten
verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Omdat je eerst schreef: Je moet denk ik gewoon een speedboor nemen....twijfelde ik nog, maar nu lees ik dat je het wel zeker weet, dan is dat zeker de oplossing omdat ik dan bijna de exacte kabelmaat kan boren, bedankt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Citaat van: KayaRahnee op september 15, 2014, 13:15:58
Omdat je eerst schreef: Je moet denk ik gewoon een speedboor nemen....twijfelde ik nog, maar nu lees ik dat je het wel zeker weet, dan is dat zeker de oplossing omdat ik dan bijna de exacte kabelmaat kan boren, bedankt.
Dat "denk ik" zeg ik om mijzelf in te dekken ;)
Ken het Rockfon materiaal niet echt, lijkt mij een compositietmateriaal wat je met een houtboor bewerkt.
Met zo'n speedboor heb ik in diverse houtsoorten, waaronder tropisch hardhout zitten boren.
Laat de boor zijn werk doen, en je maakt er erg mooie gaten mee.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

Kun je beter een gewone staalboor nemen

een speedboor door zachtere materialen ( rockwool  in het midden van de Rockfon platen ) kan wel met zo,n klein gaat en op laag toerental boren ,maar werkt niet zo goed omdat die scherpe punten zich vasthaken aan de rockwool vezels en gat in het midden groter wordt 

KayaRahnee

Citaat van: Marantz 81 op januari 10, 2015, 10:11:42
Kun je beter een gewone staalboor nemen
een speedboor door zachtere materialen ( rockwool  in het midden van de Rockfon platen ) kan wel met zo,n klein gaat en op laag toerental boren ,maar werkt niet zo goed omdat die scherpe punten zich vasthaken aan de rockwool vezels en gat in het midden groter wordt

Ik heb het gedaan met een speedboor met als resultaat dat het gat i.p.v. echt rond een iets of wat ovalere vorm had, niet extreem maar toch.
Nadien iemand gesproken die zo'n dingen beroepsmatig plaatst en verrasende tip gekregen:
Met een scherp geslepen potlood met een draaiende en lichte drukbeweging door de rockfon "prikken".
Heb het geprobeert met mooi resultaat ....... hoe simpel het soms kan zijn hé.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.