set van tvk

Gestart door tvk, augustus 27, 2014, 11:13:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tvk


Ik heb al vaker even op dit forum gekeken. Maar nu toch maar even een account aangemaakt.

Ik ben mijn hele leven al met audio en muziek bezig geweest.
Als kind was ik altijd dolblij als mijn vader weer eens iets nieuws ging kopen. Ik kreeg dat het oude van hem. Toen ik een jaar of 10 was had ik al een behoorlijke jvc toren staan.

Toen ik later zelf ben gaan verdienen had ik een onkyo set gekocht.
Na lang sparen kocht ik op mijn 19e toen de quadral aurum vulkan mk6 speakers. Dit klonk heel aardig maar de onkyo reciever kwam te kort. Toen heb ik een marantz pm14 mk 2 ki gekocht.  En later een japanse sa14 ver2.
Na 3 jaar ongeveer heb ik de marantz set verkocht en een vincent set gekocht. De sp998 mono eindversterkers, de sa93 voorversterker en de cd s3 cd speler.

Toen ik in 2009 ging samenwonen heb ik alles verkocht. We kochten een huis en konden het geld wel gebruiken.

De hobby was op een laag pitje gekomen.
Vorig jaar begon ik het weer echt te missen.
Nu inmiddels een gezin dus minder geld voor audio als toen ik nog thuis woonde.

via markt plaats toen een advance acoustic set gekocht.
de maa 406 mpp 206 en de mcd 204. Super veel kwaliteit voor het geld!
Ivm met kleine kinderen heb ik voor kleine speakers gekozen.  De magnat quantum 1003. Voor mij de beste standmount die ik ooit heb gehoord.  Goede bass weergave ook voor zulke kleintjes.
stands heb ik zelf gemaakt massief en zand gevuld.

Na een tijdje dacht ik het setje klinkt erg goed. Maar ik heb niks met deze apparatuur. Het  geeft mij niet het gevoel wat ik met de marantz set wel had. Het heeft geen 'ziel'.

Dus de aa set tekoop gezet.
en weer een pm14 mk2 ki gekocht!
De sa14 die ik vroeger had is best zeldzaam in Europa.
Die heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik ben gaan zoeken naar de cd17 mk3 ki. Ook onvindbaar wel mk2 s.
toen is mijn oog gevallen op de dv12 s1, welke eigenlijk een dvd speler is maar ook een goede cd speler.

dus weer terug bij marantz.



tvk

#1
Ik wil graag foto's plaatsen.
Maar ze zijn veel te groot.  Krijg ze niet onder 300kb met mijn telefoon

Maurice

Citaat van: tvk op augustus 27, 2014, 11:25:08
Ik wil graag foto's plaatsen.
Maar ze zijn veel te groot.  Krijg ze niet onder 300kb met mijn telefoon
wat je ook kunt doen is tapatalk installeren en de foto's via tapatalk plaatsen. Dan maakt grootte niet uit.

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

QuattroNL

Welkom hier!
Die oude PM14 bijft een mooi en sjiek apparaat  pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32








                          :kwijl:

tvk

#5










Thx voor de reacties.
Toch gelukt foto's te maken met tapatalk

De pm 14 gaat nu ook nooit meer weg.
Mocht ik later wel bijvoorbeeld voor de 11 serie gaan, kan mijn zoon hem krijgen

audiof. zonder budget

Citaat van: tvk op augustus 27, 2014, 14:13:00
[lk

De pm 14 gaat nu ook nooit meer weg.
Mocht ik later wel bijvoorbeeld voor de 11 serie gaan, kan mijn zoon hem krijgen

Zeg nooit "nooit" clown1 clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

tvk

Ik heb de pm14 eerder in het bezit gehad. Ik maak niet nog 1 keer dezelfde fout....
Ik ben er voorlopig weer erg tevreden mee.
Een bijpassende sa-14v2 zou ik er graag weer bij willen.
Deze vind ik een stuk mooier dan de sa17s1 welke multichannel is wat ik toch niet gebruik.
Voor als nog gebruik ik de dv 12. Ik had hem ook even op de tv aangesloten.  Wat een bagger beeld zeg. Mijn philips van €99 met 10 gratis blu rays geeft een mooier plaatje met dvds.
Maar goed ik gebruik hem daar dan ook niet voor. Toont wel aan dat de techniek niet stil staat. Voor al qua beeld

xander32

... die PM14 is ook een pracht van een versterker. Een tijd terug bij een forumgenoot de combi van PM14 KI op Tannoy ls. mogen beluisteren, erg fraai :yes:


Citaat van: tvk op augustus 27, 2014, 14:13:00










Thx voor de reacties.
Toch gelukt foto's te maken met tapatalk

De pm 14 gaat nu ook nooit meer weg.
Mocht ik later wel bijvoorbeeld voor de 11 serie gaan, kan mijn zoon hem krijgen

MauZ

Mooie set  hoor!
Staat heel netjes Tonny,.. :wink:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

jrm

Mooie set en inderdaad je weet pas wat je mist als he het niet meer in je bezit hebt.
Veel plezier hier op het forum.

pietjepc

Mooie set inderdaad en ook de stands zien er erg goed uit :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Hele mooie set.  :yes:

Ik blijf het design van deze serie gewoon erg mooi vinden.

WilliamB

Welkom op het forum, mooie SET.
De PM14 vindt ik toch wel een van de mooiste versterkers die Marantz heeft gemaakt  notworthy

Veel luisterplezier  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Leuk verhaal ik ben ook al vanaf dat ik klein ben met muziek en audio bezig  :-)

Mooie set hoor die magnat monitoren heb ik vorig jaar nog overwogen om aan te schaffen  ,klinken erg goed