Zero Gold interlink € 17.950,- (0,60 meter)

Gestart door CBdicX, augustus 17, 2014, 11:52:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

http://www.hifi.nl/artikel/22278/Tara-Labs-speakerkabels-getest-Van-theorie-naar-prestatie-Tara-Labs-speakerkabels-getest-Van-theorie-naar-prestatie.html

Pak een bak koffie en ga hier eens voor zitten en trek je eigen conclusie.
Wel weer vreemd dat de kabels niet "blind" getest zijn, want als je iets ziet beïnvloed dat direct de waarneming.
Zou echt benieuwd zijn of de tester de verschillen kan waarnemen als hij de kabels niet zou zien en weten welke er gebruikt word.
Dan zou de ultieme test zijn met 4 exact dezelfde sets met 4 verschillende kabels en direct kunnen schakelen tussen de sets, die uiteraard uit het zich geplaatst zijn.
Knappe kerel die de werkelijke verschillen er uit kan halen........

Ik doe in ieder geval niet mee, ik heb al een behoorlijk verschil tussen mijn linker en rechter oor met dank aan mijn 4 jarig DJ optreden eind jaren '70, begin '80, in een van de toonaangevende discotheken van toen in Amsterdam :-(


Marantz 81

Ik ga het niet eens lezen  :no: 18.000 euro voor 0,6 meter kabel  :schater: :schater:

CBdicX

#2
Nee, 17.950 euro, geen 18.000, maar ze zullen wel verzekerd verstuurd worden dus dan zit je snel op 18.  :-D
En tja, je hebt er 2 nodig.  :-o
En wat als je 1 meter nodig mocht hebben, custom made dan maar, voor een kleine meer prijs......

Ik kan mij nog wel een leuke anekdote herinneren toen iedereen met zijn kop middenin de Internet bubble zat, het kon niet op.
Er werden aandelen op de beurs gezet van een nieuwe vliegmaatschappij Fried Air.
En inderdaad, gebakken lucht, de letterlijke vertaling van Fried Air.
Je wil niet weten hoeveel mensen er in getrap zijn.

Ik dacht meteen aan dit toen ik las dat Tara Labs ook een kabel heeft die geïsoleerd word met lucht, de RSC Air, kost maar 1750 euro, en je krijgt er een hoop lucht bij, ja, op je bankrekening  :-D

xander32

Geloof mij, ook ik vind het absurd :-o.

Maar waarom dit als topic plaatsen wanneer je zelf aangeeft een non-believer te zijn en aangeeft geen interesse voor kabels meer te hebben? Je hebt wel de moeite genomen om het artikel (deels) tot je te nemen. Met welk doel?

CBdicX

#4
Citaat van: xander32 op augustus 17, 2014, 12:11:40
Geloof mij, ook ik vind het absurd :-o.

Maar waarom dit als topic plaatsen wanneer je zelf aangeeft een non-believer te zijn en aangeeft geen interesse voor kabels meer te hebben? Je hebt wel de moeite genomen om het artikel (deels) tot je te nemen. Met welk doel?

Om toch eens te zien (of horen) wat ik dan mis tov deze testers (een set goede oren waarschijnlijk).
Maar hoe dan ook vind ik persoonlijk om het enigszins betrouwbaar te maken, moet de test blind uitgevoerd worden, wat hier niet is gebeurd.

xander32


CBdicX

Inderdaad, ik loop al leeg op al die versterker wissels van de laatste weken  :wink:

jrm

Conclusie: verkapte reclame voor Taralabs.....
Een feit ben ik wel mee eens: een kabel mag niet horen  :schater:

Rob46

Ik heb de prijs van mijn te koop staande TaraLabs kabel gelijk maar aangepast! Overigens is deze kabel zonder lucht....... :angel:

thanatos

Heb even snel gelezen in dat reclame verhaaltje. (hifi.nl = reclame en geen objectief medium. Betalen = artikel krijgen enz.)

Bij kabels spelen inderdaad LCR een rol. Maar in hoeverre is deze rol van invloed voor de toepassing. In ons geval audio. L / Inductie C Capaciteit en R Weerstand. Alleen bij grote waarden zijn deze voor ons van invloed. Maar bij een stukje koperdraad van een paar meter in de frequentie band tot 100kHz verwaarloosbaar. Zeker bij de toepassing.

Echter neem je een draad van 1 cm korter dan de ander en ga je met 25MHz er een signaal doorheen sturen krijg je fase verschil.. Hier laten ze halverwege dit fenomeen zien.

https://www.youtube.com/watch?v=PPgxFd97taY&list=UU2DjFE7Xf11URZqWBigcVOQ

Met andere woorden. Neen een goede geleider. Zorg voor een lage overgangsweerstand (geen gewilde WBT pluggen e.d. allemaal extra weerstand). Leg je snoeren niet in een nette opgerolde cirkel. Dan kan er in theorie echt geen hoorbaar verschil in zitten.


xander32

Citaat van: Rob46 op augustus 17, 2014, 12:49:34
Ik heb de prijs van mijn te koop staande TaraLabs kabel gelijk maar aangepast! Overigens is deze kabel zonder lucht....... :angel:
... en toch ruik het naar ...


Mauvries

Ze moeten er natuurlijk wel een mooi verhaal bij vertellen en de recencie is ook al aardig lang.
Maar inderdaad hier trap je toch niet in als consument , dit ruikt heel sterk naar gebakken lucht. :schater: notworthy