A-b kabel test

Gestart door schieper, augustus 10, 2014, 14:16:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DansaN

Citaat van: schieper op december 30, 2014, 23:50:22
Los van de verschillende tests die we gedaan hebben, heeft mijn vrouw en de kids stiekem regelmatig de kabels verwisseld. Dit is mij nooit opgevallen.
Citaat van: TurboMarco op januari 02, 2015, 12:40:14
Geweldig!  :-D
Een vrouw die kabels wisselt is inderdaad wel geweldig te noemen   :yes:

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

... weer's iemand die deze "test" heeft opgegraven. Je bent iig. de eerste hier in 2015 pompom.

renes59

Och, zulke "test" raken weleens vergeten dan is het goed om het af en toe weer te zien.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jowa

Kleding hangers zijn zo onhandig in gebruik achter je set. 

renes59

Blijkbaar het enige nadeel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Zullen we dan testjes opgraven waar wel verschillen hoorbaar en meetbaar waren?

Het is goed dat ze er zijn, maar ze gaan niemand van de ene overtuiging naar de andere halen.  byebye
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op januari 04, 2015, 11:20:19

Het is goed dat ze er zijn, maar ze gaan niemand iemand van de ene overtuiging naar de andere halen.  byebye
Zeker wel ! , waarvan akte .
De meeste mensen die ik ken zijn overstag gegaan nadat ze tijdens een blinde test de kabels niet konden onderscheiden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Citaat van: xander32 op januari 04, 2015, 09:26:02
... weer's iemand die deze "test" heeft opgegraven. Je bent iig. de eerste hier in 2015 pompom.

Ik kende hem nog niet, en vond hem wel erg grappig. Ben wel de laatste tijd wat technischer aan het lezen geslagen over de audiowoo, en begin steeds rationeler te kijken/luisteren naar hoe de markt werkt. Ik hoorde eerst wel verschil tussen mijn PM-15S2 en SR7005, maar toen ik er echt voor ging zitten en dezelfde CD luisterde, geen verschil. Zelfde verhaal tussen SA-15S2 en UD7006, geen verschil in geluidskwaliteit, wel in bouwkwaliteit trouwens!

Leuk leesvoer heb je hier, of hier, hier, en vooral deze hier en zo kan ik nog wel even doorgaan. Punt is dat de andere kant van de medaille minimaal zo veel websites als troef kan laten zien. Maar wat ik hoor gaf voor mij de doorslag.

Ik ga dan ook voor 2-weg actieve speakers, die hebben veel eenvoudigere en betere x-overs, zijn veel beter in fasereinheid (ben het goede woord ff kwijt) etcetera.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz 81

Als jejezelf kunt wijsmaken dat alles hetzelfde klinkt ,wordt de hobbie wel lekker goedkoop  clown1

xander32

... gelukkig (?) hoor je nog wel verschil tussen diverse ls. (?)  8-).
Het overige maakt het voor jou lekker overzichtelijk en betaalbaar :yes:. Rest slechts te genieten van de muziek.


Citaat van: pameijer op januari 04, 2015, 14:42:51
Ik kende hem nog niet, en vond hem wel erg grappig. Ben wel de laatste tijd wat technischer aan het lezen geslagen over de audiowoo, en begin steeds rationeler te kijken/luisteren naar hoe de markt werkt. Ik hoorde eerst wel verschil tussen mijn PM-15S2 en SR7005, maar toen ik er echt voor ging zitten en dezelfde CD luisterde, geen verschil. Zelfde verhaal tussen SA-15S2 en UD7006, geen verschil in geluidskwaliteit, wel in bouwkwaliteit trouwens!

Leuk leesvoer heb je hier, of hier, hier, en vooral deze hier en zo kan ik nog wel even doorgaan. Punt is dat de andere kant van de medaille minimaal zo veel websites als troef kan laten zien. Maar wat ik hoor gaf voor mij de doorslag.

Ik ga dan ook voor 2-weg actieve speakers, die hebben veel eenvoudigere en betere x-overs, zijn veel beter in fasereinheid (ben het goede woord ff kwijt) etcetera.

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op januari 04, 2015, 17:01:40
Als jejezelf kunt wijsmaken dat alles hetzelfde klinkt ,wordt de hobbie wel lekker goedkoop  clown1
Was het maar zo simpel  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

CiteerLeuk leesvoer heb je hier, of hier, hier, en vooral deze hier en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Leuk ! leesvoer  :yes:

En ga vooral door ....meer ...meer   8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)