SR7008

Gestart door 75recaro, augustus 03, 2014, 15:08:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

75recaro

Ben bezig mijn nieuwe SR7008 te instaleren maar t valt niet mee.
Zo heb ik 2 heigh front, 2 side front speakers, 1 center en een subwoofer geinstalleerd echter ik krijg alleen de 2 side speakers en SW te horen.
Hoe moet ik instellen dat ik altijd alles over alle speakers te horen krijg

Spikes25

Even de handleiding erbij pakken, OF de SET UP opnieuw draaien, en volg de aanwijzingen
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

75recaro

Heb ik gedaan maar krijg t niet voor elkaar.
Tips zijn zeer welkom

Marvin

Test tonen komen wel uit de goede luidsprekers?

75recaro

Ja testen komen uit de goede speakers

AkTeVox

#5
Gebruik je de high fronts als hoofd frontspeakers? Zo ja de speakers aansluiten als gewone frontspeakers.

WilliamB

Ik heb zelf de SR-7005, en ik kan mijn high en back niet tegelijkertijd gebruiken. Is dit ook bij jou SR ?
Misschien heb je deze verkeerd geschakeld.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

75recaro

nee ik gebruik high speakers niet als front speaker.
weet ff niet wat ik fout heb gedaan en wat ik nu moet doen.
tips?

QuattroNL

Wat bedoel je met side front speakers?
Normaal gesproken heb je in een surround opstelling minimaal 2 fronts, 1 center, 2 surrounds en een sub.

Zo te lezen heb je geen surrounds maar in plaats daarvan 2 front height speakers? Die moet je als zodanig in het speakermenu zo instellen en op de juiste speakeraansluitingen verbinden (die 2 paarse aansluitingen rechts, staat er bij, maar dat staat zeker ook in de handleiding).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

Is mogelijk. Ik heb zelf ook twee kleine monitoren boven mijn scherm.
Deze worden apart aangestuurd.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

75recaro

Citaat van: QuattroNL op augustus 04, 2014, 13:06:27
Wat bedoel je met side front speakers?
Normaal gesproken heb je in een surround opstelling minimaal 2 fronts, 1 center, 2 surrounds en een sub.

Zo te lezen heb je geen surrounds maar in plaats daarvan 2 front height speakers? Die moet je als zodanig in het speakermenu zo instellen en op de juiste speakeraansluitingen verbinden (die 2 paarse aansluitingen rechts, staat er bij, maar dat staat zeker ook in de handleiding).

Side front zijn de speakers langs tv en wil ik ook als hoofdspeakers.
Front height heb ik in de hoeken vh plafond boven tv,
Center speaker zit onder. Sw staat op grond langs tv.

75recaro

Heb iets gevonden. Achter het frontpaneel kun je aangeven of je stereo wil over de 2 front en sw of over alle aangesloten speakers.
Bij de laatste instelling klinkt het toch niet zo geweldig en moet ik het volume veel hoger draaien.
Tips?