OFC koper speakerdraad en ik heb "ander" geluid.

Gestart door CBdicX, juli 18, 2014, 14:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op juli 20, 2014, 08:14:46
Er genezen mensen van serieuze ziektes door het placebo effect, en dit is wetenschappelijk bewezen door de ene helft mensen het werkende medicijn te geven, en de andere helft niet, en wat denk je, alles is genezen.......
Zelfs met iets simpels als hoofdpijn werkt dit !!
Suggestieve genezing is een van de krachtigste middelen in de hedendaagse geneeskunst.

Dus dan is er absoluut niet mis met het placebo effect en is een van de beste bedenksel van ons brein, en als dat werkt voor hoofdpin, buikpijn of wat dan ook, dan werkt het ook voor audio.
Ik zeg GEWELDIG, kom maar op met dat placebo effect  :-D
Alleen jammer dat het voor audio geactiveerd word bij de dure oplossingen, maar ik voel mij er goed bij, als het maar werkt.

Ik denk, vermoed, of hoe je dit noemen wil, verschil te horen in:

1) de overstap van de Onkyo naar de Marantz
2) de overstap van 2.5 mm draad naar 4 mm draad
3) de overstap van een goedkope DAC naar een dure DAC
4) de overstap van goedkope interlinks naar dure interlinks


Ik zeg, missie geslaagd !!!!!!!!
...maar ook: Kassa!!! clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Hoezo rustig op het forum?

Ik heb verschillende bijeenkomsten meegemaakt waarbij 'live' kabels, cd-spelers en versterkers getest werden met de A-B-X methode, had meestal niet hoger dan 80% goed, daarbij gebruikmakend van één tingeltje of geluidje, gewoon naar de muziek luisterend hoorde ik geen verschil, wel of ik het beluisterende liedje leuk vind of dat het mij wat doet.....

Alle apparatuur wat ik heb is op het uiterlijk gebaseerd en de kabeltjes idem, het geluid is voor mijn oren goed genoeg, maar bij M&G's kan ik ook de sets van de forumgenoten waarderen!

byebye

Whisper.nl

Citaat van: jrm op juli 23, 2014, 14:39:07
Hoezo rustig op het forum?



Alle apparatuur wat ik heb is op het uiterlijk gebaseerd en de kabeltjes idem, het geluid is voor mijn oren goed genoeg, maar bij M&G's kan ik ook de sets van de forumgenoten waarderen!

byebye

Wat zeg je nu ? Heb je de ls kabels voor de looks gekocht.

TTIWWP

Dat willen we zien natuurlijk.



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

SB_Marantz

#63
Ik ook, mooi rood\zwart.....2,5 en 4 mm quadraat. :schater:

Rood voor het warmere geluid en zwart voor meer zwart tussen de instrumenten. :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81


polleke_cgc

De mijne zijn van dat doorzichtig roze-rood met een lelijke blauwe lijn langs 1 van die "draden".
Nooit begrepen wat die lelijke blauwe lijn daar zit te doen ;)...

Whisper.nl

Tijd voor een nieuw topic ?

Toon hier uw mooiste ls of interlink.  HB  HLP

TTIWWP

byebye Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: SB_Marantz op juli 24, 2014, 22:37:16
Ik ook, mooi rood\zwart.....2,5 en 4 mm quadraat. :schater:

Rood voor het warmere geluid en zwart voor meer zwart tussen de instrumenten. :-D

:wav:
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

Citaat van: Whisper.nl op juli 24, 2014, 21:17:55
Wat zeg je nu ? Heb je de ls kabels voor de looks gekocht.

TTIWWP

Dat willen we zien natuurlijk.


xander32


211

Citaat van: CBdicX op juli 18, 2014, 14:34:27
Ligt het aan mij en zit het tussen de oren ipv erin ?
Ik verander vandaag van CCA draad (2.5mm) naar OFC draad (4mm) en ik ervaar duidelijk meer bas weergave en een wat frisser midden/hoog (altijd lekker met deze temperaturen  :-D)
Kan dit nu werkelijk of hoor ik ze vliegen........... ?

Wespennest... Maar bij mij en sommige andere bekenden is verschil in LS-Kabels wel degelijk aanwezig. Mede afhankelijk van je set en je gehoor...
Zolang je maar geniet....

renes59

Citaat van: 211 op juli 29, 2014, 21:45:39
Mede afhankelijk van je set en je gehoor...
Nu maak je mij nieuwsgierig, dat van je gehoor kan ik in komen maar afhankelijk van je set heeft voor mij toch wel nadere uitleg nodig.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: renes59 op juli 29, 2014, 23:56:35
Nu maak je mij nieuwsgierig, dat van je gehoor kan ik in komen maar afhankelijk van je set heeft voor mij toch wel nadere uitleg nodig.
... de ene set kent een grotere resolutie dan de andere en zal daardoor meer verschil kunnen weergeven ... Zoiets?