OFC koper speakerdraad en ik heb "ander" geluid.

Gestart door CBdicX, juli 18, 2014, 14:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

En naar wie of welke site zou ik moeten om een ander netsnoer te kopen ?
Ik denk dat de gemiddelde elektronica winkel je zo  :-o  aankijkt met de vraag voor een ander netsnoer dan het gebruikelijke.
Zou Marantz dan bijvoorbeeld bij die fijne PM11S3 van 4000 euro, mij niet een ander netsnoer leveren dan die Gamma muk die er nu bij zit ?

xander32

Citaat van: CBdicX op juli 19, 2014, 09:28:44
En naar wie of welke site zou ik moeten om een ander netsnoer te kopen ?
Ik denk dat de gemiddelde elektronica winkel je zo  :-o  aankijkt met de vraag voor een ander netsnoer dan het gebruikelijke.
Zou Marantz dan bijvoorbeeld bij die fijne PM11S3 van 4000 euro, mij niet een ander netsnoer leveren dan die Gamma muk die er nu bij zit ?
Er is nog een hele nieuwe wereld voor jou te ontdekken :wink:.

Bijvoorbeeld;

http://www.jouwhifi.com/c-995833/netsnoeren/

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000020&lang=nl



Hebben wij het overigens al gehad over stekkerblokken :angel:.



CBdicX

Mooi hoor, zo'n 90cm netsnoertje van 4050,00 euro, 50 euro meer dan de PM heeft gekost.
Dat MOET wel een beter geluid geven.......
Vandaar dat Marantz dit er niet bij doet en gewoon een Gamma snoer erbij levert  :wink:
Maar je zou wel verwachten dat er bij een PM een wat chiquer snoertje mee geleverd word, al is het maar voor het idee.

Alleen jammer dat de stroom van een net afkomt waar de netbeheerder het allemaal niet zoveel interesseert.
Maar goed, daar zijn weer netfilters en ontstoorde stekkerdozen van 600 euro (en dat zal vast low budget zijn) voor.

Pfffffff, wat een hobby..........

xander32

Haha  :-D ....

Ja, 4 mille voor een netsnoer .... Maar er zal toch een markt voor zijn.
Ik hou het bij max. zo'n  €200,- . Die welke ik nu op het oog heb doen €189,- per twee a 1.5 meter, IeGo gold connectoren en incl. verzenden.

Zoldar

Je kunt het ook makkelijk zelf maken. Koop een stuk belden kabel voor 12 euro en 2 iego gold connetcoren en je bent voor onder de 100 euro klaar. Is wel een frisse open kabel. Je gaat meer hoog horen, als je al verschil merkt natuurlijk.

Ik heb laatst rondgebeld bij installatie bedrijven voor een stuk olflex kabel,  kon zo 3 meter restant mee nemen voor niets.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Citaat van: CBdicX op juli 19, 2014, 09:57:30
Mooi hoor, zo'n 90cm netsnoertje van 4050,00 euro, 50 euro meer dan de PM heeft gekost.
Dat MOET wel een beter geluid geven.......
Vandaar dat Marantz dit er niet bij doet en gewoon een Gamma snoer erbij levert  :wink:
Maar je zou wel verwachten dat er bij een PM een wat chiquer snoertje mee geleverd word, al is het maar voor het idee.

Alleen jammer dat de stroom van een net afkomt waar de netbeheerder het allemaal niet zoveel interesseert.
Maar goed, daar zijn weer netfilters en ontstoorde stekkerdozen van 600 euro (en dat zal vast low budget zijn) voor.

Pfffffff, wat een hobby..........
Hoezo is een netbeheerder niet meer geïnteresseerd ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

joep

Als jouw snoertjes er netjes bij liggen kan dat best mooi zijn. In ieder geval beter dan een kluwen draden achter de versterker. Denk dat het meer zin heeft om een netfilter te kopen. Zit in een internationale Accuphase club en daar is het derde toestel na de versterker en de cd speler toch heel vaak een netfilter. Jammer alleen dat die krengen bij Accuphase zo enorm duur zijn.

polleke_cgc

#22
Citaat van: CBdicX op juli 19, 2014, 05:45:06
Omdat ik een DAC wilde (moest) kopen heb ik wat reviews zitten lezen over deze soms wonderdoosjes.
Wat mij wel opvalt is dat de testers de verschillende DACs anders vinden klinken......
In mijn ogen (en oren) ook vreemd want een DAC zet alleen maar de 0en en 1nen om in een analoog signaal.
Hoe kan je de 0 en de 1 nu "anders" laten klinken in een apparaat waar geen toon regeling op zit, en zijn werk alleen maar op electronen nivo doet, en waar dan dezelfde kabels aan zitten ?

Er word door die gasten beweerd dat als er Burr Brown, Wolfson ect. ect. in zit, het anders klinkt dan Cirrus Logic chip set.
Dan zou je zeggen dat wanneer een bepaalde chipset het geluid kan kleuren, een merk zoals Marantz dan voor een bepaald merk DAC zal gaan om het "Marantz geluid" te behouden.
Dan zeg ik weer, ga dan voor een merk DAC die niet gelinkt is aan een audio fabrikant, want die DAC zal het meest "neutraal" zijn.

Mits het natuurlijk waar is, van die verschillend klinkende DACs.............

Het word wel een ingewikkelde toestand zo:

versterkers met een "huis geluid" zoals Onkyo, Marantz, Pioneer ect
klinkende speakers kabels
klinkende Interlinks
klinkende DACs
klinkende speakers
klinkende muziek bestanden
klinkende pluggen
klinkende ........

O ja, en de meest belangrijke in dit rijtje wat echt werkt, de klinkende VROUW.......  :-D

Bij "actieve" dingen wil ik gerust meegeven dat daar wel verschillen in kunnen zijn. En een DAC bevat evengoed een analoog deel, waar het een en ander kan vervormen, of een duurdere kan misschien dat jitter-probleem beter oplossen. Het principe van alle DAC's is zowat hetzelfde, maar ik wil gerust geloven dat daar geluidsverschillen kunnen zijn tussen eentje van 100€ of eentje van 1500€...
Je hebt dat ook met motoren bv. Alle commonrail diesels werken op dezelfde manier, en toch kan ik je verzekeren dat een BMW 2.0 diesel toch anders rijdt dan een Fiat motor of eentje van VW...

Ik wil zelfs geloven dat luidsprekerkabel ook verschillen kan opleveren, maar over alle andere kabels is mijn geloof nihil. Zoals al gezegd : ik heb ooit mijn 4MM2 luidsprekerkabel in bi-wire aangesloten. GEEN ENKEL verschil gehoord (en dat is dan nog in de "branche" waar ik het wel wil geloven... ;) ).

De geluidsverschillen zitten in opname, akoestiek, kwaliteit van je luidsprekers en de actieve componenten van je installatie. Kabels (tenminste als je zorgt dat ze gewoon degelijk zijn) : daarvan is het verschil quasi nihil.

Sommigen willen het ons natuurlijk wel doen geloven, maar ik zie niet in waarom er verschil zou kunnen zijn. Nu : zolang klanten gek genoeg zijn om zoveel geld uit te geven... De economie moet blijven draaien, hé...

Er zijn er hier zelfs die stellen dat de kwaliteit van de versterker er ook niet toe doet... Als zelfs een actieve component geen verschillen oplevert, waarom zou zo'n kabeltje dan veel verschil uitmaken ???

renes59

Citaat van: xander32 op juli 19, 2014, 09:41:40
Hebben wij het overigens al gehad over stekkerblokken :angel:.
Tot in den treure, volgens mij hebben er al mensen een ban voor gehad. Het ging onder meer over houten stekkerblokken die trillingen tegen zouden gaan. Hoe kunnen trillingen de stroom beïnvloeden?, al sla je er met de hamer op, maakt niet uit.
Nogmaals het maakt de elektronen niet uit. Diegene die het moeten verkopen wel, die maken dankbaar gebruik van de onwetendheid van de aspirant kopers. Ik ben niet technisch op dit vlak maar weet wel als ik op een verlengsnoer sla met een hamer de aangesloten lamp niet gaat knipperen en de aangesloten muziekinstallatie niet van klank veranderd en het zwart tussen de instrumenten niet een tintje grijs wordt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

polleke_cgc

Citaat van: renes59 op juli 19, 2014, 11:26:35
Ik ben niet technisch op dit vlak maar weet wel als ik op een verlengsnoer sla met een hamer de aangesloten lamp niet gaat knipperen en de aangesloten muziekinstallatie niet van klank veranderd en het zwart tussen de instrumenten niet een tintje grijs wordt.

Tiens : dan is die klank toch veranderd door dat geklop op de achtergrond ??? ;).

erik62

Dag,

Dit is een discussie waar we nooit uit zullen komen ben ik bang. Momenteel heb ik alles verbonden met siltech ( ook de powercables) en meen dat dit voor mij het optimale geluid geeft. Anderen zullen siltech verguizen want er zou teveel hoog geproduceerd worden. Ik heb ook alles al een gewisseld met van den hull en dit klonk ook goed. Het zijn geen werelden van verschil denk ik. Meer zit het volgens mij bij ons allemaal tussen de oortjes. Ook toen ik van marantz naar accuphase ging heb ik een tijdlang zelf geloofd dat dit toch beter en verfijnder klonk. Die stelling gaat ( in ieder geval voor mij) op zolang ik zie dat de accuphase versterker en cd. speler speelt. Bij blind vergelijken val ik telkenmale door de mand. En dat is eerlijk maar niet leuk!
Als je weet dat er apparatuur speelt waar je een vermogen aan gespendeerd hebt ben je snel geneigd om te zeggen dat dit toch beter klinkt.velen op dit forum hebben hier last van ben ik bang. Ik durf zelfs te stellen dat een pm11 niet onderdoet voor een e450. Iemand die dit blind kan filteren is wat mij betreft een absolute topper en heeft oren die een factor 10 beter zijn dan mijn flapjes. Ik ben zelf in de race voor een nieuwe tuner. Het zal wel een accuphase worden. Waarom? Juist....... Hij is kostbaar dus...........
Het gaat erom dat we plezier hebben in hetgeen we doen. Niets meer en niets minder.

xander32

Citaat van: renes59 op juli 19, 2014, 11:26:35
Tot in den treure, volgens mij hebben er al mensen een ban voor gehad. Het ging onder meer over houten stekkerblokken die trillingen tegen zouden gaan. Hoe kunnen trillingen de stroom beïnvloeden?, al sla je er met de hamer op, maakt niet uit.
Nogmaals het maakt de elektronen niet uit. Diegene die het moeten verkopen wel, die maken dankbaar gebruik van de onwetendheid van de aspirant kopers. Ik ben niet technisch op dit vlak maar weet wel als ik op een verlengsnoer sla met een hamer de aangesloten lamp niet gaat knipperen en de aangesloten muziekinstallatie niet van klank veranderd en het zwart tussen de instrumenten niet een tintje grijs wordt.
Oja, die houten krengen.,.. die waren mij ontschoten :wink:.


Citaat van: polleke_cgc op juli 19, 2014, 11:20:07
Bij "actieve" dingen wil ik gerust meegeven dat daar wel verschillen in kunnen zijn. En een DAC bevat evengoed een analoog deel, waar het een en ander kan vervormen, of een duurdere kan misschien dat jitter-probleem beter oplossen. Het principe van alle DAC's is zowat hetzelfde, maar ik wil gerust geloven dat daar geluidsverschillen kunnen zijn tussen eentje van 100€ of eentje van 1500€...
Je hebt dat ook met motoren bv. Alle commonrail diesels werken op dezelfde manier, en toch kan ik je verzekeren dat een BMW 2.0 diesel toch anders rijdt dan een Fiat motor of eentje van VW...

Ik wil zelfs geloven dat luidsprekerkabel ook verschillen kan opleveren, maar over alle andere kabels is mijn geloof nihil. Zoals al gezegd : ik heb ooit mijn 4MM2 luidsprekerkabel in bi-wire aangesloten. GEEN ENKEL verschil gehoord (en dat is dan nog in de "branche" waar ik het wel wil geloven... ;) ).

De geluidsverschillen zitten in opname, akoestiek, kwaliteit van je luidsprekers en de actieve componenten van je installatie. Kabels (tenminste als je zorgt dat ze gewoon degelijk zijn) : daarvan is het verschil quasi nihil.

Sommigen willen het ons natuurlijk wel doen geloven, maar ik zie niet in waarom er verschil zou kunnen zijn. Nu : zolang klanten gek genoeg zijn om zoveel geld uit te geven... De economie moet blijven draaien, hé...

Er zijn er hier zelfs die stellen dat de kwaliteit van de versterker er ook niet toe doet... Als zelfs een actieve component geen verschillen oplevert, waarom zou zo'n kabeltje dan veel verschil uitmaken ???
Jij brengt jouw boodschap als zijnde feiten; graag zie ik dan ook de bijbehorende bewijzen. Zijn die er niet; dan graag een andere toonzetting, bijv. spreken over jouw ervaringen, jouw mening, jouw visie, jouw gehoor  :wink:.

Zoldar

ik heb op dit forum aleen aantal keren aangegeven dat er meetbare verschillen optreden met wat het uitwissellen van standaart kables met andere ic en powerkabels. niet met alle kabels maar het treed op.

ik wil best geloven dat het niets uitmaakt, maar als ik het meet en hoor wordt die stelling voor mij onhoudbaar.

maar ik ga hier niet het kabel evangelie lopen predikken. als je het hoort en het bevalt prima. zo niet, nog beter. scheelt je weer een paar centen. die prijzen zijn natuurlijk krankjorum, maar je kunt voor bescheiden bedragen ook het verschil maken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: erik62 op juli 19, 2014, 12:04:13
Dag,

Dit is een discussie waar we nooit uit zullen komen ben ik bang. Momenteel heb ik alles verbonden met siltech ( ook de powercables) en meen dat dit voor mij het optimale geluid geeft. Anderen zullen siltech verguizen want er zou teveel hoog geproduceerd worden. Ik heb ook alles al een gewisseld met van den hull en dit klonk ook goed. Het zijn geen werelden van verschil denk ik. Meer zit het volgens mij bij ons allemaal tussen de oortjes. Ook toen ik van marantz naar accuphase ging heb ik een tijdlang zelf geloofd dat dit toch beter en verfijnder klonk. Die stelling gaat ( in ieder geval voor mij) op zolang ik zie dat de accuphase versterker en cd. speler speelt. Bij blind vergelijken val ik telkenmale door de mand. En dat is eerlijk maar niet leuk!
Als je weet dat er apparatuur speelt waar je een vermogen aan gespendeerd hebt ben je snel geneigd om te zeggen dat dit toch beter klinkt.velen op dit forum hebben hier last van ben ik bang. Ik durf zelfs te stellen dat een pm11 niet onderdoet voor een e450. Iemand die dit blind kan filteren is wat mij betreft een absolute topper en heeft oren die een factor 10 beter zijn dan mijn flapjes. Ik ben zelf in de race voor een nieuwe tuner. Het zal wel een accuphase worden. Waarom? Juist....... Hij is kostbaar dus...........
Het gaat erom dat we plezier hebben in hetgeen we doen. Niets meer en niets minder.
Iig. respect voor dat je jou hierin zo kwetsbaar durft op te stellen.

erik62

Dag Xander,

Dat zouden volgens mij meer mensen eens moeten doen en niet telkenmale hier ( verkapt)verkondigen dat iets wat extreem kostbaar is in aanschaf ook extreem verschil geeft in geluid. Echte verandering krijg je indien je met je luidsprekers aan d e slag gaat. En als je je droomspeakers in je bezit hebt maakt het echt niet veel uit of daar een e450 of een pm11 op staat te stomen. Geloof me..... Ik heb het vaak genoeg zelf ervaren. Nu zullen er wel veel mensen zijn die zeggen: die gast heeft iets aan zijn oren, of...... Hij heeft geen ervaring genoeg......of... Zijn acoustiek is niet in orde. Deze heb ik allemaal voorbij zien en horen komen maar niemand in mijn luisterclub kan mij het verschil aangeven tussen de pm11 en e450.Ook het verschil tussen een sa11 en dp67 kon niemand herkennen. Dat zegt mij genoeg. Zelf vind ik de accu's wel erg mooi van looks en de kwaliteit staat buiten kijf.
Maar..... Als we maar leut hebben.

Mgr.
Erik