Het gebruik van banaanpluggen is binnen de EU verboden.

Gestart door Cornelis1921, juli 03, 2014, 05:10:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wie gebruik er banaanpluggen en wie niet, en waarom?

Ik gebruik banaanpluggen en ik wist WEL van het verbod ervan.
4 (10.8%)
Ik gebruik banaanpluggen en ik wist NIET van het verbod ervan..
23 (62.2%)
Ik gebruik geen banaanpluggen en ik wist WEL van het verbod van het verbod ervan
1 (2.7%)
Ik gebruik geen banaanpluggen en wist NIET van het verbod op het gebruik ervan.
9 (24.3%)

Totaal aantal stemmen: 37

jazzman

Wat een onzin. En ze komen zeker aan de deur ter controle? En als je nu geen kinderen hebt zoals wij :schater:

Mag het dan wel? notworthy pompom

sinovenator

Daar heb je toch van die stopcontact beveiligers voor.. stoppen ze er geen bananen in dan wel wat anders ..

audiof. zonder budget

#17
Misschien is het goed om eens een stukje normtekst te produceren waarin staat dat ze daadwerkelijk verboden zijn??? "Van horen zeggen" vind ik nogal erg vaag (excuses Cor) en dan springt mag-ik-dat-even-zien in mijn gedachten....

Just my two cents (als het al zo mag zijn)... wat gaan we dan doen met stalen haarpinnetjes, lepeltjes, parker-achtige penvullingen etc.??? Tenslotte kunnen deze ook allemaal makkelijk ook in het gaatje verdwijnen van een wcd. Om naar maar over zo'n beetje alle schroeven en spijkers te zwijgen.

Nee heren, ik vrees dat tegen stommiteit je je niet kunt beveiligen clown1 clown1

Nog even dit, natuurlijk heb ik ook de 2-pins,90 graden draaien- beveiliging in mijn huis gehad toen mijn kinderen klein waren, evenals de "jippies" op de keukenkastjes, de deurkrukken omhoog laten wijzen, traphekjes etc... om de omgeving maar zo veilig mogelijk te maken.

Ik ben nu zelf 50 jaar en als ik dit soort dingen lees vraag ik me af hoe ik überhaupt deze leeftijd heb kunnen bereiken aangezien mijn ouders al deze belangrijke zaken ontbeerden clown1 clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

jrm

Citaat van: audiof. zonder budget op augustus 22, 2014, 11:47:05


Ik ben nu zelf 50 jaar en als ik dit soort dingen lees vraag ik me af hoe ik überhaupt deze leeftijd heb kunnen bereiken aangezien mijn ouders al deze belangrijke zaken ontbeerden clown1 clown1

stupid +~ 3!

polleke_cgc

#19
Citaat van: jazzman op juli 18, 2014, 22:33:54
Wat een onzin. En ze komen zeker aan de deur ter controle? En als je nu geen kinderen hebt zoals wij :schater:

Mag het dan wel? notworthy pompom

In België wordt de elektrische installatie bij nieuwbouw en hernieuwbouw (of een voldoende grote wijziging) weldegelijk gecontroleerd. In principe is het zo dat als je er iets aan wijzigt er een herkeuring moet gebeuren (wat natuurlijk bijna nooit gebeurt). Zo'n herkeuring gaat uiteraard niet enkel over die beveiligingen op je stopcontacten, maar wel of de volledige installatie wel aan de normen voldoet. En een stopcontact zonder beveiliging voldoet in België niet aan de normen.

En ook als je geen kinderen hebt, blijft het verplicht... (link...)

Gouden Kabeltjes

Typisch Brusselse regeldrift. Mijn dochtertjes weten inmiddels dat er strikte 'no crawl' zone rondom papa's hifi geldt die streng gehandhaafd wordt! Daarbij zijn er idd tal van objecten in het huis voorhanden die gemakkelijker zijn om in het stopcontact te stoppen....
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

Whisper.nl

Citaat van: jrm op augustus 22, 2014, 15:15:06
stupid +~ 3!

CiteerIk ben nu zelf 57 jaar en als ik dit soort dingen lees vraag ik me af hoe ik überhaupt deze leeftijd heb kunnen bereiken aangezien mijn ouders al deze belangrijke zaken ontbeerden clown1 clown1

stupid +4

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

richard-38

De verkoop van niet gecertificeerde stroomkabels en de plaatsing ervan is erg verboden. Daarom verkoopt de gamma geen witte zelfbouw verlengsnoeren.... diy versterkers maken mag niet. Ik heb niet voor niets micro-elektronica gestudeerd natuurlijk, jullie stelen mijn werk:)..  Nee, gelukkig geen vermogens-electronica... saai
Maar ik weet niet hoe het wettelijk is, als ze bewijs vinden dat je brand hebt gehad door eigen toedoen.
gr richard