welke interlink

Gestart door T.Neut, april 22, 2014, 01:05:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Waar is die Red Dawn ook al weer van gemaakt?
Verzilverd koper toch?  :-)

Whisper.nl

Citaat van: jowa op april 29, 2014, 15:32:50
Waar is die Red Dawn ook al weer van gemaakt?
Verzilverd koper toch?  :-)

Kun je best eens gelijk in hebben. Een heerlijk kabeltje.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

 :-)

Ik heb kabels van verschillende materialen in m'n set gehad, van koper, zilver, verzilverd koper en hybrid (carbon en metalen) en zelfs met van die kastje erin (MIT).

In mijn set heb ik geconcludeerd dat het het geleidende materiaal niet veel uitmaakt, wel het design van de kabel. Ik ben daardoor blijven hangen bij Nordost en OCOS.

In een andere set kan je weer andere uitkomsten hebben en mijn advies is om het als een hobby te blijven zien en er alleen qua geld op stuk slaan wat je kan missen.

Cornelis1921

@Joost, je bent een kabelliefhebber naar mijn hart èn verstand. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

In mijn set is een zilveren interlink wat teveel van het goede. Dit omdat ik tevens een zilveren luidsprekerkabel heb. Dit i.c.m. een zilveren interlink geeft in mijn set, en mijn oren :wink:,  een schreeuwerig hoog...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Citaat van: pietjepc op april 29, 2014, 16:38:06
In mijn set is een zilveren interlink wat teveel van het goede. Dit omdat ik tevens een zilveren luidsprekerkabel heb. Dit i.c.m. een zilveren interlink geeft in mijn set, en mijn oren :wink:,  een schreeuwerig hoog...
Ik vraag mij af of het zilver betreft of ver-zilverd. Die laatste kunnen behoorlijk pittig in het mid-/hoog klinken. Echter, puur zilveren geleiders (Slinky Links RS1) gaven op al mijn sets een heel open, transparant hoog (een hoge resolutie) en deze was juist ook mooi rond, nergens een spoor van scherpte. Wel zijn deze wat mild in het laag, voor mijn een reden om ze in mijn voorgaande set te vervangen door een pure koper kabel (Kimber KS1010).

Zoldar

#21
Citaat van: Cornelis1921 op april 29, 2014, 00:19:03
  :wink: Wat niet meetbaar is is ook niet hoorbaar. Ik geloof niet in helderhorendheid. :wink:

ik heb een aantal keren gemeten dat kabels wel wat uitmaken. Een verschil van 2-3 db bij een bepaal frequentie gebied is voor de meesten ook wel hoorbaar. Dit ging trouwens niet gepaard met een relatie met prijs of materiaal. Ik kan er geen touw aan vast knopen maar het is er.

let wel: niet altijd. maar een aantal keren toch zeker wel.

dus die theorie dat het niets uitmaakt, gaat er bij mij niet in.

Meten is Weten.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Appie

Hoi

Ik heb in mijn set alles van Siltech omdat dit de beste match is.
Ik heb ook cimber, Qed, W&M geprobeerd was niet de match vooral niet in het laag.
Dit komt volgens mij doordat Marantz van zichzelf wollig klinkt en Chario's ook vandaar Siltech.
Ik zou ook wel eens de Siltech New-York willen testen zou beter klinken dan LS25 mxt.
Marantz sa8400 -siltech interlink - sphinx myth5 - siltech ls25 mxt - chario hyper 2000t

pietjepc

Citaat van: xander32 op april 29, 2014, 19:10:26
Ik vraag mij af of het zilver betreft of ver-zilverd. Die laatste kunnen behoorlijk pittig in het mid-/hoog klinken. Echter, puur zilveren geleiders (Slinky Links RS1) gaven op al mijn sets een heel open, transparant hoog (een hoge resolutie) en deze was juist ook mooi rond, nergens een spoor van scherpte. Wel zijn deze wat mild in het laag, voor mijn een reden om ze in mijn voorgaande set te vervangen door een pure koper kabel (Kimber KS1010).
Ah, hele goeie. Net even opgezocht en zowel de toen gebruikte interlink en huidige luidsprekerkabels zijn verzilverd i.pv. zilver redface
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Citaat van: pietjepc op april 29, 2014, 19:29:59
Ah, hele goeie. Net even opgezocht en zowel de toen gebruikte interlink en huidige luidsprekerkabels zijn verzilverd i.pv. zilver redface
Je bent echt niet de enige hoor, dit is velen onduidelijk :yes:.

T.Neut

Heb zelf een set prefermgk226 in elkaar gesoldeerd met neutrik rean pluggen.

Voor de sceptisie onder ons (waar ik zelf ook een beetje toe hoor) moet ik tot mijn verbazing toegeven dat er wel
Degelijk een verschil in geluid is waar te nemen.

Ik zette het nummer hey now van London Grammer op.

Zonder dat mijn vrouw wist dat ik de kabels had verwisseld zei ze jezus wat klinkt de bas ineens hard.
Hij trilt een beetje te veel. En dreunt door.

Inderdaad komt de bas op de voorgrond en verdwijnd de stem van de voorgrond naar de luidsprekers.

Gezien de opmerkingen op diverse fora,s dacht ik voor die paar euro kan ik geen buil vallen.
En echt niet verwacht verschil te kunnen horen.

Dit is mijn eerste test.
Als ik meer interlinks heb verzameld test ik ze nogmaals met een ooglapje op met mijn vrouw.
De kinderen mogen de kabels ver wisselen.

Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

Cornelis1921

 stupid Is het hoorbaar dan is het ook meetbaar. :yes: Maar ja, ons gehoorzintuig en zeker onze hersenen niet, die zijn geen van beiden objectieve en betrouwbare partners in deze. :no: Men moet toch echt meten..: Meten is weten! :yes: Zoldar, kom er maar in! hello
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op mei 01, 2014, 02:46:39
stupid Is het hoorbaar dan is het ook meetbaar. :yes: Maar ja, ons gehoorzintuig en zeker onze hersenen niet, die zijn geen van beiden objectieve en betrouwbare partners in deze. :no: Men moet toch echt meten..: Meten is weten! :yes: Zoldar, kom er maar in! hello
... Cor doet goed zijn best om wat levendigheid te krijgen in dit draadje :yes:.

Dus, ff kort door de bocht; alles wat een ander waarneemt, wordt door jou enkel aangenomen als iets bestaands, indien het meetbaar, indien het reproduceerbaar is?

SB_Marantz

Citaat van: Appie op april 28, 2014, 23:31:55
Wat ik wel gemerkt heb met kabels is dat er wel de match moet zijn.
Zilver kabel maakt de bas/sublaag wat strakker en gecontroleerder

Hoe match je dan?
Capacitief of qua weerstand of...............?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Citaat van: SB_Marantz op mei 01, 2014, 10:02:17
Hoe match je dan?
Capacitief of qua weerstand of...............?
Appie bedoeld denk ik het meten met zijn oren, wat eigenlijk toch het belangrijkste is.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3