welke interlink

Gestart door T.Neut, april 22, 2014, 01:05:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T.Neut

Hallo forumers.

Ik ben voor mijn set op zoek naar een interlink die goed matcht.

Ik heb de volgende componenten.

Marantz sr7005
Marantz cd7300
KEF IQ70

Ik ben op zoek naar een gedetaieerd helder ruimtelijk en krachtig geluid.

Welke interlink voor niet al te veel geld zou het beste passen.

Ik heb de keus uit. (2e hands)
Oehlbachnf2
Xindakac-03
Prowire
Prevermg226

Iemand enig idee welke te nemen of misschien een ander voorstel.
Budged ligt rond de 30 euro 2e hands geen probleem.

Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

xander32

Als je nu geen gedetailleerd, helder en krachtig geluid hebt; daar gaat een ic geen verandering in brengen :no:.
Wees je daar van bewust.

Bij gedetailleerd en helder denk ik aan een kabel met zilver/verzilverd.


Verder geldt ook hier; het is de match met de rest van de keten; op voorhand is er m.i. weinig zinnigs te zeggen over hoe het gaat uitpakken. Trial & error zou ik zeggen. Voor deze bedragen kan je weinig verkeerd doen, raak je ze wel weer kwijt indien een ic tegen valt.

audiof. zonder budget

Smaak is sterk persoon afhankelijk, dus je zult zelf je oren moeten gebruiken (vrees ik). Veel advies kunnen wij je niet geven. Aan de andere kant, het is al eerder gezegd, voor dit soort bedragen kun je inderdaad geen buil vallen. Succes, zou ik zeggen....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

T.Neut

Xander 32.

Het geluid van versterker richting speakers is naar behoren.
Echter de cd speler is nog aangesloten met een dropveter.

Het geluid van de cd is vlakker analoog  ten opzichte van het geluid uit bv netwerk of internet radio
Of verbonden via digitale uitgang cd speler Uit de versterker.

Analoog zou de cd speler beter moeten klinken.

Daar dub ik dus nog over.
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

xander32

Citaat van: T.Neut op april 22, 2014, 17:17:20
Xander 32.

Het geluid van versterker richting speakers is naar behoren.
Echter de cd speler is nog aangesloten met een dropveter.

Het geluid van de cd is vlakker analoog  ten opzichte van het geluid uit bv netwerk of internet radio
Of verbonden via digitale uitgang cd speler Uit de versterker.

Analoog zou de cd speler beter moeten klinken.

Daar dub ik dus nog over.
Gewoon uitproberen dus. Vertrouw daarbij op jouw eigen oren en niet op het advies op afstand door derden :wink:. Zeker niet die van mij 8-).

jrm

Zelf helaas toch uitproberen!

De ene helft denkt dat je geen verschil gaat horen met een andere interlink en de andere helft denkt van wel.
Dus mijn inziens probeer er een paar, vind je het niks kan je het zo weer op MP zetten.

Whisper.nl

#6
Probeer eens een Nordost (Red Dawn) te vinden. Die past wel de omschrijving zoals jij 'm opgeeft.

Oeps, excuus, dat gaat niet lukken voor € 30m,- redface

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Appie

Vergeet een ding niet, je oren zijn de meest onbetrouwbare ongekalibreerde meet instrumenten die er zijn.
Er zijn zoveel momenten die invloed hebben op het beluisteren van muziek.
- de positie hoe je er voor zit of staat
- vind je de muziek wel of niet mooi
- verkoudheid,grieperig
- etc..............
een ander verhaal is hoor ik het verschil of wil ik het verschil horen
Marantz sa8400 -siltech interlink - sphinx myth5 - siltech ls25 mxt - chario hyper 2000t

xander32

Citaat van: Appie op april 28, 2014, 21:46:36
Vergeet een ding niet, je oren zijn de meest onbetrouwbare ongekalibreerde meet instrumenten die er zijn.
Er zijn zoveel momenten die invloed hebben op het beluisteren van muziek.
- de positie hoe je er voor zit of staat
- vind je de muziek wel of niet mooi
- verkoudheid,grieperig
- etc..............
een ander verhaal is hoor ik het verschil of wil ik het verschil horen
Ik hoor liever geen verschil tussen de diverse kabels, want kostbaar, maar hoe goed ik daarvoor ook mijn best doe, ik blijf verschillen horen :angel:.

Appie

Wat ik wel gemerkt heb met kabels is dat er wel de match moet zijn.
Zilver kabel maakt de bas/sublaag wat strakker en gecontroleerder
Marantz sa8400 -siltech interlink - sphinx myth5 - siltech ls25 mxt - chario hyper 2000t

Cornelis1921

  :wink: Wat niet meetbaar is is ook niet hoorbaar. Ik geloof niet in helderhorendheid. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op april 29, 2014, 00:19:03
  :wink: Wat niet meetbaar is is ook niet hoorbaar. Ik geloof niet in helderhorendheid. :wink:
En wat te bedenken als interlinks en andere kabels voltooid verleden tijd zijn? En die tijd komt er aan. 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op april 29, 2014, 01:06:13
En wat te bedenken als interlinks en andere kabels voltooid verleden tijd zijn? En die tijd komt er aan. 8-)
Hoe zie je dat Cor?
Apparatuur die z'n energie uit de lucht gaat halen? Alles op accu's? Op zonne-energie? Of anders, namelijk ...?

Daarnaast denk ik dat er in veel gevallen een mechanische koppeling zal blijven bestaan; je kan overal zenders en ontvangers inbouwen (wifi, bluetooth, ...), maar ik verwacht daar waar er met losse componenten gewerkt wordt, er gekozen zal blijven worden voor een kabelverbinding om de apparatuur aan elkander te koppelen.

WilliamB

Citaat van: Cornelis1921 op april 29, 2014, 00:19:03
  :wink: Wat niet meetbaar is is ook niet hoorbaar. Ik geloof niet in helderhorendheid. :wink:
Ik meet niet, maar ik luister. Is zeker zo plezierig.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

Citaat van: Appie op april 28, 2014, 23:31:55
Wat ik wel gemerkt heb met kabels is dat er wel de match moet zijn.
Zilver kabel maakt de bas/sublaag wat strakker en gecontroleerder

Wel smaak gebonden.

IK vind zilver meestal toch wel aan de scherpe kant.
Dan is koper rustiger om naar te luisteren.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet