philips fa 890

Gestart door mars, september 13, 2007, 08:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

hallo

mijn buren hebben een nieuwe set gekocht en ze wilde hun oude set naar de kringloop brengen , maaaaaaaaaar dat zag ik  clown1 zodoende heb ik nu een gave fa 890 in huis , en eerlijk is eerlijk , deze vesterkers klinken gewoon heel goed,  maar als je de achterkant bekijkt en onder de moterkap gluurt , dan lijkt het echt of je naar een marantz uit de 80 serie kijkt , dus hoe zit dat  :?

mvg  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

D.A.R.R.Y.L.

Nee, andersom: als je bij een marantz uit de jaren 80 onder de motorkap kijkt, is het net of je naar een philips kijkt  hello

Paul

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 13, 2007, 08:39:06
Nee, andersom: als je bij een marantz uit de jaren 80 onder de motorkap kijkt, is het net of je naar een philips kijkt  hello

Haha,het kip en ei verhaal....
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

D.A.R.R.Y.L.

Niet echt: Philips was moeder van dochter Marantz.
En moeders leggen geen eieren ;-)

SB_Marantz

In 1980 Marantz changed hands again. This time the new owner was Philips in the Netherlands. They bought the rights to use the name everywhere but in the USA. Eleven years later, in 1991, Philips gained control of the Marantz name in the USA as well. The designs and cosmetics of the brand changed radically as a result, which subsequently lost its luster to audiophiles, who are best a fickle bunch (he said, pointing at himself...)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

#5
Citaat van: S.B.Marantz op september 13, 2007, 12:04:12
In 1980 Marantz changed hands again. This time the new owner was Philips in the Netherlands. They bought the rights to use the name everywhere but in the USA. Eleven years later, in 1991, Philips gained control of the Marantz name in the USA as well. The designs and cosmetics of the brand changed radically as a result, which subsequently lost its luster to audiophiles, who are best a fickle bunch (he said, pointing at himself...)



dus we mogen er van uit gaan dat zo'n fA 890 eigenlijk 'gewoon' een marantz is  :? 
in ieder geval het geluid klopt gewoon !!!!
ik ga hier nog een tijdje naar luisteren , op een setje oude driade 91 mk2 speakers ( pas gekocht trouwens voor weinig pompom)

mvg mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

hallo

toch maar weer de Creek aangesloten. De fa890 klint wel mooi hoor , hahaha maar het lijkt wel of die verstopt zit, qua geluid dan, tegenover de Creek

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

D.A.R.R.Y.L.


SB_Marantz

Citaat van: mars op september 13, 2007, 19:06:20
dus we mogen er van uit gaan dat zo'n fA 890 eigenlijk 'gewoon' een marantz is  :? 
in ieder geval het geluid klopt gewoon !!!!
ik ga hier nog een tijdje naar luisteren , op een setje oude driade 91 mk2 speakers ( pas gekocht trouwens voor weinig pompom)

mvg mars byebye



Nee Mars, het is niet gewoon een Marantz maar een Philips.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

aha

ok  frusty tja dat lezen van mij af en toe frusty frusty, ik neem ook nergens de tijd voor , nou ja behalve muziek ( en mijn vriendin :wink:)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

SB_Marantz

Die dingen zijn belangrijker  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

Citaat van: S.B.Marantz op september 18, 2007, 11:07:25

Nee Mars, het is niet gewoon een Marantz maar een Philips.



boven genoemde driade's waren trouwens al weer snel verdwenen uit huize mars , ik heb vroeger de 9 gehoord en dat was mooier dan de 91

de 91 kan ik nu trouwens weer kopen voor heel weinig , ( ga ik denk ik bij mijn oude buurvrouw neerzetten ( hahaha eerst had ze niks geen muziek ( zielig))( ik laat haar hier niet voor betalen hoor , is gewoon een heel aardig mens)    en nu kan ze rocken  HB  nou ja bij wijze van spreke dan

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

pmpcabo

Waarom schijnt iedereen toch te denken dat het door Philips is gebouwd? Marantz bouwde juist voor Philips en nog betere apparatuur ook dan Philips zelf kon bouwen. Alle Philips FA versterkers zijn niets meer en niets minder dan Marantz equivalenten. En niet andersom...
Marantz NR1604 AV Receiver | Marantz UD7007 Blu-Ray Player | Marantz CC4001 CD Changer | Thorens TD 166 + Denon DP-23F turntables | Translator Impact 4 II + Marantz LD-50 loudspeakers | Marantz 2238B Receiver | Marantz 5025 Cassettedeck

pietjepc

Zo zo, jij bent het forum flink ingedoken! notworthy
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F