2225 FM (stereo) tuning probleem

Gestart door ton_1961, maart 17, 2014, 20:19:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ton_1961

Ik ben twee stuks 2225 aan het opknappen, nu heeft het mooiste exemplaar een fm tuning probleem.
De fm tuning meter staat nooit in het midden maar meer naar links, daarnaast is het vrij lastig om in stereo af te stemmen, dit is zeer smal of vaak niet mogelijk.
Heeft iemand een idee waar te zoeken of af te regelen?

EDIT: de tuning meter blijft meer naar links staan ook al is het apparaat spanningsloos, dus dat lijkt me wat anders.
Feit blijft dat afstemmen in FM Stereo zeer lastig gaat en eenmaal in stereo zie je de signaalsterktemeter ook wat minder worden.
Thanks!

HAL9000

de  discriminator  staat  flink scheef.  De  stereo  decoder  werkt  wel.  Bovenste  deel van de  discriminator spoel moet  wat  naar rechts . 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ton_1961

Bevind deze zich op de stereo-decoder? Dus board p-300?
Welke spoelen moet ik hebben?

HAL9000

hij  bevind  zich  zeker  op  dat  print.  Het is  die  hoge  spoel.  neem  een  lang passen  imbus sleutel  liefst  van  plastic.   Als  je  de  ferriet  kern  scheurt  kan je  de  2225  weggooien. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ton_1961

De servicemanual is er wat onduidelijk over, ik zie dat soort spoelen met zeskantige kern alleen in het tunerdeel, kan dat kloppen? Kun je aangeven welke ik precies moet hebben?

HAL9000

Ik maak  wel een  foto  van het huisje  binnenkort  Ik heb momenteel een marantz 2500  staan met  defecte  tuner.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ton_1961

Het is me inmiddels gelukt, goed de servicemanual gelezen en kunststof trimsleutel gebruikt.
Ding is weer up and running.

jeroen pijper

mooi zo op zich is de Marantz 2225 erg mooi. kijk deze foto het werkt!!

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

HAL9000

Citaat van: ton_1961 op maart 20, 2014, 14:59:04
Het is me inmiddels gelukt, goed de servicemanual gelezen en kunststof trimsleutel gebruikt.
Ding is weer up and running.

Super!!!

ja het  is  een hele kleine ingreep. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!