Dempende onderplaat

Gestart door Gerkro, februari 22, 2014, 23:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerkro

Hallo,

Ik heb tot op heden mijn Rega p3-24 platen speler op mijn veel te hol klinkende tv-dressoir staan.

Nu is een platenspeler niets meer dan een enorme microfoon als je hem in bedrijf hebt ;-) dus een hol kastje merk je zo.....

Zou een dempende onderplaat van welk merk dan ook helpen of moet ik dan toch echt aan een wall mount gaan denken?

Het gaat om een oplossing voor een maand of 8 want dan hoop ik een nieuw huis te hebben en dan moet alles anders ;-)

Dus mocht een van jullie een goede oplossing hebben voor dit probleem dan graag tips en eventueel de aanschafprijzen erbij ;-)

Alvast bedankt!

Groet Gerkro

drees62

Citaat van: Gerkro op februari 22, 2014, 23:25:17
Hallo,

Ik heb tot op heden mijn Rega p3-24 platen speler op mijn veel te hol klinkende tv-dressoir staan.

Nu is een platenspeler niets meer dan een enorme microfoon als je hem in bedrijf hebt ;-) dus een hol kastje merk je zo.....

Zou een dempende onderplaat van welk merk dan ook helpen of moet ik dan toch echt aan een wall mount gaan denken?

Het gaat om een oplossing voor een maand of 8 want dan hoop ik een nieuw huis te hebben en dan moet alles anders ;-)

Dus mocht een van jullie een goede oplossing hebben voor dit probleem dan graag tips en eventueel de aanschafprijzen erbij ;-)

Alvast bedankt!

Groet Gerkro

Lack tafeltje van Ikea! Google maar eens op Lack en Rega.
Kost € 8,95 dacht ik  :-D

Gerkro


Citaat van: drees62 op februari 23, 2014, 00:03:35
Lack tafeltje van Ikea! Google maar eens op Lack en Rega.
Kost € 8,95 dacht ik  :-D

Hahaha echt mega veel lovende kritieken idd!

Echter zal ik het tijdelijk met de huidige plaats moeten doen en er is zeker geen plek voor een nieuw kastje... Dus op naar de volgende oplossing!

Maar wel super bedankt voor het meedenken!

schieper

Mijn platenspeler staat op rubberen voetjes. In een kast, op een holle onderkast. Ik heb nooit ergens last van gehad. Moet wel zeggen dat de motor van de pick-up bijzonder geïsoleerd is. Anders de kast vol stoppen met vilt/eierdozen, dekens, etc.? Stuk vinyl/rubber onder je pick up zetten?
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

xander32

Er zijn vast wel dempers waarmee je de draaitafel kan ontkoppelen van het kastje.
En/of een zware tegel onder de draaitafel plaatsen (marmer, belgisch hardsteen, graniet)?

Dempers, bijv.:

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=spikes_demping&action=page&group_id=21&lang=nl

Whisper.nl

Ik zal het maar nog een keer te lezen. Een dampende onderplaat. ? Oeps niet goed gelezen dus.

Zoals Xander reeds scheef zou het een machtig mooie oplossing zijn met een plaat van graniet (of anders) met daar drietal rubberen dempers (of vier) eronder voor het wouw effect.

Voor graniet even langs bij de lokale steenhouwer

En helpen doet ie natuurlijk ook.

Veel succes met je zoektocht.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Gerkro

Graniet.... Toch binnenkort maar eens lang de locale steenhouwer om te informeren!

Thnx voor de tips

renes59

Ik zou eerst eens gaan luisteren of het holle kastje wel invloed heeft. Geen invloed, dan hoef je ook niets te doen. Een wankel kastje op een houten vloer en er langs lopen kan overslaan tot gevolg hebben maar een hol kastje invloed op het geluid? Moet het holle geluid eerst door het chassis van de platenspeler en komt nog bij dat een kast geen geluid maakt .
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Gerkro

Kan hem een keertje op de grond neerzetten om te kijken of het aan het kastje ligt of niet.

Echter kan dat heel even niet, ik heb mijn nad phono pre verkocht en heb een nieuwe kabel besteld voor mijn Stageline N (blij blij blij)