Oorlog met Stand-by oplossing MA-500

Gestart door hvanapeldoorn, februari 05, 2014, 13:57:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hvanapeldoorn

nou ik stop er mee.... Heb nu ook geprobeerd om mini jack via de 12v aansluiting naar remote in op de MA-500 doet het ook niet gaat niet in stand-by (rode lampje..). 

Ma-500 op me harmoney geinstaleerd MA6100 geinstaleerd.  Op de aan/uit gaat me receiver uit...maar me MA-500 blijven keurig aan.

Dus gaan we gewoon de master-slave wandcontact doos gebruiken. Want ik krijg het niet voor elkaar.. :| :| :|

blusserke

beste stuur eens de link van de handleiding door van de ma 500 ga dit eens verder uitzoeken
mvg blusserke

hvanapeldoorn

@blusserke,

Dit is de enige handleiding welke online staat

http://us.marantz.com/us/Products/Pages/ProductDetails.aspx?Catid=HomeEntertainmentSystems&SubCatId=0&ProductId=MA500


Ik hoop dat je hem daar ook vandaan kun halen. Ik heb zelf namelijk gewoon nog op ouderwets papier zeg maar...
Ik snap hem gewoon niet helemaal want volgens mij werkt hij gewoon op remote.  Ik heb op bus 1 gezet en bus 2 beide werkte niet...

Jou MA6100 hebben ook een 12V aansluiting (geel). Die zit er helaas niet op de MA500 op.

Misschien moet ik het nog op een bepaalde manier aansluiten...Dus eerst versterker en dan eindblokken maar kan daar ook niets over vinden :| :|...

Als jij nog wat ziet hou ik me zeker aan bevolen.  Geef normaal gesproken niet gauw op en meestal heb de ik ook oplossing snel gevonden, maar dit keer ben ik echt lost. :-(

blusserke

Beste,
heb alles eens bekeken,
De eerste MA verbind je met de tweede als volgt:De oranje IN(D-Bus) van de eerste met de oranje OUT (D-Bus)van de tweede MA.
Dan verbind je oranje IN(D-Bus)van de tweede MA met de oranje OUT(REMOTE CONTROL) achteraan op je SR 7008.
Dit gebeurt met de (oranje)tulpstekkers,of andere tulpstekkers.
De gele 12 v op mijn MA6100 waarover je het hebt wordt NIET gebruikt.
Achteraan op je SR 7008 heb je idd een DC OUT 1 en 2 (150ma) maar deze hebben Niks te zien met het schakelen voor je MA's.
De DC OUT wordt gebruikt zoals bij mij voor het aansluiten van een sub of eindversterker beide met triggers en idd met kleinere stekkers.
Bij mijn MA6100 is alles ook zo geschakeld en bij de 6100 staat er idd Remote control in en out op de achterzijde en bij jou D Bus IN en OUT.
Wat het schakelaartje betreft zou ik deze in stand 1 laten staan ,je kunt eventueel testen in stand 2.
Maak eens een activiteit in je harmony one vb muziek luisteren waarbij dus de SR7008 en de Ma's als Amplifire in geprogrammeerd staan  bij het inschakelen van de activiteit ,eventueel hulp via de desk van logitech op gratis nr 0800 80 310

Ik hoop dat nu alles gaat anders laat je het maar weten

Grtz Blusserke

hvanapeldoorn

Volgens mij heb ik het nu ook zo staan Blusserke, maar ik het voor de zekerheid morgen ff checken en uitproberen.

Mogelijk ook nog ff bellen met de helpdesk. Deze hebben me eerder als een goed geholpen.

hvanapeldoorn

gecheckt staat zo ingesteld zoals vermeld. In zoverre bij is het de eerste MA wat jij de tweede MA noemt. Maar dat mag na mij idee geen verschil maken...

In geprogrammeerd op de Logitech. Gekozen voor de MA-500 welke er al in stond. Schakeling aangepast. Maar helaas schakeld de receiver uit...Maar de MA500 blijven mooi aan.. :| :|

sprins

Ik begrijp niet zo goed wat je probleem kan zijn. Ik heb een SR7005 met MA500 èn MA700 blokken aangesloten via dat oranje kabeltje en alles werkte meteen (standje 2 op de MA500 blokken meen ik). En een AV7701 stuurt een MM9000 aan op dezelfde manier: aansluiten en gaan met die banaan (rooie stand-by lampjes als een kerstboom).

Ik denk derhalve dat je iets fundamenteel verkeerd doet.

sprins

Bij nader inzien werkt de AV7701 NIET met de MM9000 zoals ik beweerde, dus ik denk dat de MA500 om dezelfde reden niet werkt.

Met de SR7005 werkt het wel meteen.

Een bug in de AV7701?

hvanapeldoorn

Hi Prins,

Het vermoeden dat ik iets verkeerd doe heb ik ook maar wat??

Een vraag wat stuurt jouw SR7005 als eerste aan je MA700 of je MA500? Misschien zit daar nog een verschil in?

skyfox

Even bewust een oud topic uit de sloot halen. Ik liep ook tegen de standby problematiek aan van de mono blokjes. Na contact te hebben gehad met Marantz blijkt dat de remotes andere ir codes gebruiken dan voorheen, waardoor de blokjes niet goed reageren. De huidige ir code laat de receiver een commando uitsturen welke de blokjes niet begrijpen. Ze gaan wel in standby, maar komen er niet meer uit (bij de SR7011 receiver remote).

Oplossing:
* blokjes met commander mode in stand 2
* Logitech Harmony One remote inprogrammeren met Marantz versterker
* Altijd de Logitech remote gebruiken.

Dit heeft bij mij geholpen, de blokjes gaan met de Harmony remote altijd netjes in standby en komen er ook altijd weer netjes uit. De Harmony stuurt dus blijkbaar de oude IR codes uit, en de receiver verwerkt deze dus blijkbaar ook anders dan van de Marantz remote. Het uitgestuurde signaal wordt nu wél herkend en de blokjes doen wat we van ze verwachten.

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Brutus

Haha......geweldig weer van Marantz, apparaten zijn goed te bedienen met een Logitech alleskunner AB maar niet met een originele Marantz AB. Hulde aan Marantz  :roll: :roll: :oops:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

skyfox

Citaat van: Brutus op juni 28, 2017, 17:49:53
Haha......geweldig weer van Marantz, apparaten zijn goed te bedienen met een Logitech alleskunner AB maar niet met een originele Marantz AB. Hulde aan Marantz  :roll: :roll: :oops:

Tsja... ze zijn lekker bezig idd. Het leeftijdsverschil zou niet mogen uitmaken, vind ik. Zeker met een ogenschijnlijk simpel systeem als een uit en aan commando voor een extern apparaat. Enfin, c'est la vie, helaas. Slikken en doorgaan.

mountainbiker

Het is toch wat. Heb je dure apparatuur en dan moet je hier tijd aan besteden en energie in stoppen. :-o
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

geoffreyvanvugt

Ik heb sinds gister ook 2x MA500 voor mijn fronts. Via de SR7011 remote control UIT naar 1 van de MA500 remote control IN. Via deze MA500 van remote control UIT naar de 2e MA500 remote control IN. Bij mij werkt het gewoon goed. Zodra ik de SR7011 aanzet gaan de monoblokjes ook aan en visa-versa..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 16, 2017, 09:07:38
Ik heb sinds gister ook 2x MA500 voor mijn fronts. Via de SR7011 remote control UIT naar 1 van de MA500 remote control IN. Via deze MA500 van remote control UIT naar de 2e MA500 remote control IN. Bij mij werkt het gewoon goed. Zodra ik de SR7011 aanzet gaan de monoblokjes ook aan en visa-versa..

Met originele Marantz remote heb ik nog niet geprobeerd maar het werkt prima met de Logitech Harmony Ultimate One.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360