Oorlog met Stand-by oplossing MA-500

Gestart door hvanapeldoorn, februari 05, 2014, 13:57:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hvanapeldoorn

Zoals ik mijn Set al beschreven heb, heb mijn MA-500 al enige tijd. En eigenlijk is me nooit gelukt om ze in stand-by te krijgen zeg maar.

Maar goed alles weer op nieuwe neergezet, nieuwe receiver  (SR7008) er voor. En nieuwe kansen dacht ik.....maar oplossing hoor maar...

Wat ik nu heb gedaan is originele remote kabel (enkel tulp). Van remote out van me Receiver naar remote me remote in van MA-500. En bij me MA-500 de schakelaartje (stelschroefje) op stand 1 (volgens handleiding MA-500 indien je AB een aan/uit knop heeft. En dat heeft de SR7008.

Maar goed je raad het al niets doen... Ok dan maar op stand 2, maar werken ho maar frusty frusty...

Andere geprobeerd zelfde probleem...wat doe ik hier nu fout :| :|

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

hvanapeldoorn

#2
klopt SB.  Maar dat zit gewoon nog op elk Marantz product? Zeg maar de oranje aansluiting? Of kom nu tot de ontdekking dat dit standaard niet zomaar gaat werken :|..

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

hvanapeldoorn

mmm toch een beter leren googlen redface redface..

Maar het me stuk meer duidelijk. Ook waarom ik het nooit aan het werk heb gekregen.
Als zou moeten werken via 12v schakeling.

Nu zit deze achter op de SR7008 dus dat is mooi   :-)
Maar deze heeft een mini jack aansluiting en nu zit op MA500 tulp.

Nu had ik de simpele gedachte. Ik maak een kabeltje mono mini jack aan de ene kant en tulp aan de andere kant.
Daar sluit ik binnenkanten op elkaar aan en de buiten ook (beetje krom omschrijven, maar ik hoop dat begrijpt wat ik bedoel).

Volgens de informatie zou hij 150ma mogen schakelen (geen idee wat die MA vragen...staat ook niet de gebruiksaanwijzing...als je nog een idee hebt graag)

Is dit correct?  En kan ik dit zomaar doen voordat ik ze weer retourtje naar jou kan brengen omdat ik weer iets te veel zelf wel doen. :roll: :roll:

Okke

Kijk uit met wat je gaat doen. Die 12V/150mA op je SR uitgang is bedoeld om met name een relais in te schakelen, dus nooit een hoofdstroom. Maar dat zal je begrijpen. Er zijn behoorlijk veel apparaten (ook eindversterekers) die je zo kan "triggeren".

Als het protocol (ook al zijn het beide cinch) niet meer overeenkomt, dan moet je of je MA's laten modificeren met bv een relais als je dit toch werkend wilt krijgen. En uiteraard de 12V trigger uitgang juist configureren op de SR.

SR-7007

hvanapeldoorn

Hi Okke,

Mijn doel is dat ze puur in stand-by modus komen te staan. Daarna zorg een Master-Slave oplossing dat ze echt uitgaan.

Maar nu ga ze zeg maar van direct naar spanningsloos en dat is volgens mij niet echt heel goed voor ze.

Okke

Dus het werkt inmiddels wel?

Dan is geheel aan/uit de enige optie...ik zie verder niet dat je een standby modus kan activeren in de manual van de MA.
SR-7007

hvanapeldoorn

Hi Okke,

Nee nog niet opgelost. Ze gaan nu "hard" aan/uit via een master slave verdeeldoos. Dit betekend dat zogauw ik de versterker uitschakel. De rest van de verdeeldoos geen spanning meer op komt te staan.

Doel is dat ze eerst in stand-by (lampje brand dan oranje) en van de spanning afgaan. En mij vraag is of met de 12v aansluiting te bereiken is. Heb er namelijk geen ervaring mee. Maar mogelijk dat meer mensen tegen het zelfde probleem zijn aangelopen.

hvanapeldoorn

Nog mensen met ervaring hiermee. Twee avond googelen ben ik nog echt veel verder :| :|.... In zoverre lees verhalen van wel werken niet werken...Maar kan en klare oplossing zie ik niet...

Wat ik graag zou willen is dat ik ze gewoon in stand-by kan zetten. Rode led (volgens internet en handleiding).

Lees dat het (D-) Bus systeem ook wel RC-5 genoemd wordt en dat het de oranje (tulp) aansluiting op me versterker is. Bij andere lees ik weer dat het door 12 volt getriggerd kan worden..

Dan lees ik weer dat dit een gele aansluiting is welke op een MA700 zit. Kortom ik geloof niet meer wat er op internet staat. En hoop het van iemand te horen met ervaring.

blusserke

beste,
Eventueel een oplossing heb zelf 2 MA6100 staan die met elkaar verbonden zijn door de bijgeleverde oranje tulpkabeltjes.
De laatste Ma6100 is verbonden met een tulpkabel met de Av7701 en deze met de MM7055 .
Nu had ik ook een probleem om de Ma's in stand by te krijgen dus lichtje is rood,aan is blauw.
Heb mij een logitech harmony one aangekocht en daarin kan je de MA's ,de av7701 en mm7055 in programmeren.
Dit gebeurt door de harmony via usb aan te sluiten op een pc en in hun databank het merk te zoeken(heel wat merken beschikbaar) ,zo kan men verschillende zaken samen programmeren en is simpel.
Bij mij staat er bv een activiteit muziek en dan gaan de MA's aan alsook de Av en MM naar de juiste ingang en luistermodus

Grtz en hoop dat dit helpt

hvanapeldoorn

#11
Hi Blusserke,

Harmoney one heb ik ook. Ga eens kijken of als ik daar een code invoer er wat gaat gebeuren.
Alleen heb ik alle handleidingen gelezen en wat ik als verschil zie is, dat MA6100 remote controle in/out heeft.
En mijn MA500 hebben D-bus in/out zeg maar.  Ik weet niet of dit het zelfde is, ben namelijk bang dat het probleem is waarom de boel niet werkt (ander systeem zeg maar..)...

Maar duidelijk heeft niemand me nog niet kunnen geven.

Zie in de handleiding van me MA500 dat ze verbonden worden aan Remote Controle dus het zou moeten werken......Maar doet het niet als ik de versterker in stand-by zet...ga dus maar eens met Harmoney aan het puzzelen.

hvanapeldoorn

Hi Blusserke,

Hoe heb de MA bij jou geconfigureerd in de Harmoney? Als versterker? Of als wat anders?

blusserke

Beste als Amplifier 1 maal aangezien ze met elkaar zijn verbonden.
Grtz

hvanapeldoorn

Ok ga nog wat puzzelen. Had de MA-500 al in me Harmoney one toegevoegd... En de aan/uit knop geprobeerd...Helaas Reciever schakelt keuring uit....MA niet  :x :x