Waarom is er geen "Bass" & Treble" op een HT receiver

Gestart door 100%Marantz, januari 16, 2014, 10:38:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Elke PM/Stereo versterker heeft altijd een Bass & Treble regeling mogelijk via 2 mooie potentiometers en eventueel een klassieke "Loudness" knop.
Waarom kan dit niet op een HT versterker/receiver.

Ik heb al veel gelezen over regelingen van de instellingen van de SR versterkers op het forum met of zonder Audyssey. Maar ik stel mij dus die vraag, het is allemaal zo moeilijk. Er is wel een bass & treble in het menu, maar zo ver en moeilijk gelegen en heeft weinig impact. Niet in een paar seconden aan te passen en zeer beperkt in effect. (vind ik)

Op mijn HT heb ik een mooie sub en wat geknoeid met de regeling van alle instellingen, met Audyssey, en nu een goed resultaat.

Maar vorig weekend heb ik nog een SR 5007 voor mijn zus geïnstalleerd. Alles ingesteld via Audyssey. Geen Subwoofer aanwezig. gewoon 5.0
Op film geeft het vrij goed. Op muziek/Stereo vind ik het vrij "FLAT" Niets te maken met mijn stereo versterkers op dezelfde speakers. (JBL ES80,...) Met Pure Direct ook zeer FLAT. Mooi, maar met te weinig laag.
Hoe kan ik dit oplossen?

Elke opname is ook niet perfect en dus een gemakkelijk aanpassing via Bass & Treble zou gemakkelijk zijn,... soms.

Zijn wel wat veel vragen in een keer, maar komt allemaal op de regelings verschillen tussen PM en SR.

Alvast bedankt voor jullie meningen/antwoorden/ervaringen.
marantz, what else?

Faxe

Mijn Denon AVR 2800 HT reciever heeft gewoon de mogelijkheid om bass en treble in te stellen. Op mijn SR 7005 kan het volgens mij ook nog steeds (blz 70 gebruiksaanwijzing).

100%Marantz

Dat is het juist: gebruiksaanwijzing blz 70!!
Waarom ergens verscholen in het menu, Kan niet snel even worden aangepast worden als er een opname niet 100% naar mijn zin is.
En vervolgens is het effect zeer beperkt heb ik de indruk.

Het kan toch in stereo versterken, dus waarom is het resultaat zo verschillend met een PM/stereo versterker?

Ben ik de enige die dat ondervind?
marantz, what else?

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

hvanapeldoorn

Ik snap je punt 100%.  Audyssey zo een mooie oplossing moeten zijn. Mist de opname ook goed is.

Bij mijn vorige versterker had ik via me harmoney one geprogrammeerd. Zodat ik twee simpele knoppen op had waarmee ik het kon instellen.

Maar dat is me met de SR7008 nog niet gelukt.

gr

Hendrik