Advies bekabeling gevraagd

Gestart door Vlearmoes, augustus 30, 2007, 10:59:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Oh vanalles; dropveters/pc monitor en profigold.

Heb ook wel eens een siltech e.d. gebruikt.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 05, 2007, 22:59:30
Oh vanalles; dropveters/pc monitor en profigold.

Heb ook wel eens een siltech e.d. gebruikt.



Lijkt me als aankomend hifi hobbyist wel eens leuk om een blik in jouw domein te mogen werpen inclusief luistersessies.

(uiteraard mits dit mogelijk is ).
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mahansz

heb je het dan over interlinks of luidsprekerbekabeling? of is dat voor jou allemaal één pot nat?  :-D
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Paul

Citaat van: mahansz op september 05, 2007, 23:05:25
heb je het dan over interlinks of luidsprekerbekabeling? of is dat voor jou allemaal één pot nat?  :-D

Denk dat je dit apart moet zien.
1 pot nat is wel erg ruim gezien.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mahansz

denk ik ook, maar de vraag was eigenlijk ook bedoeld voor SB..
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: mahansz op september 05, 2007, 23:28:52
denk ik ook, maar de vraag was eigenlijk ook bedoeld voor SB..

Is ook wel een leuk onderwerp voor een shootout.
1 Set en dan diverse interlinks en speakerkabels.
Wie hoort de verschillen ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: mahansz op september 05, 2007, 23:05:25
heb je het dan over interlinks of luidsprekerbekabeling? of is dat voor jou allemaal één pot nat?  :-D


Eerder 1 pot nat dan het walhalla igg, hoewel je bekabeling wel in orde moet zijn, kwalitatief gezien.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: S.B.Marantz op september 05, 2007, 23:53:25

Eerder 1 pot nat dan het walhalla igg, hoewel je bekabeling wel in orde moet zijn, kwalitatief gezien.

Kan mij hier wel bij aansluiten, maar ik hoor wel degelijk verschillen tussen kabels.
Ik heb zelf een siltech interlink, wat van monster en zelfbouwbouwkabels.
De siltech blijft voor mij de beste kabel, maar dan komen al heel snel de zelfbouwkabels, die voor weinig geld erg goed presteren. Microfoonkabel met goede pluggen en NETTE solderingen zijn eigenlijk al voldoende imho.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

D.A.R.R.Y.L.

Beetje late reactie: maar ik begrijp je frustratie erg goed hoor Vlaermoes!!!
Had nl. zelfde probleem en werd er redelijk sikkeneurig van ;-)
PS
Ik ervaar verschil in kabels als erg duidelijk.
Overgang van XLR zelfbouw naar HMS Sestetto MKII was een wereld van verschil, voor mij.
Tevens de overgang van goede speaker-en-co kabel naar Kimber 8TC.
Just my 2 cents.

dmeerpa

#40
Wel grappig eigenlijk, in het begin van deze topic was iedereen er van overtuigd dat het de speakers zijn. Nu denkt men toch verschil te kunnen maken met de bekabeling...Ik ben wel benieuwd wat de indrukken zijn met het testen met andere bekabling...Want ik was één van die gasten die aan de speakers dacht...Pas op bekabeling kan verschil geven, ik heb het gemerkt toen ik de Gamma speakerdraag vervangen heb door een Monster Sigma 2, maar of dat geSSSSSSSSSSS er mee zal verdwijnen ???
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

D.A.R.R.Y.L.

Echt mensen, ssss-erigheid is echt geen kabel-issue.
Nog eens met mijn speaker guru overgehad (30 jaar ervaring) en in 90% van de gevallen is het helaas de opname, dan volgt de speaker (vooral het filter), dan de speakerunit en dan pas versterker en cd-speler. De kabels komen echt niet in 'equation' voor. Het zou nl. ook erg belachelijk zijn als een kabel sibilance kan weghalen; dat zou nl. betekenen dat kabels een zeer prominente filterwerking zouden vertonen.

Sibilance is grosso modo een probleem bij de opname (snelleproductieprocessen bevatten geen de-ssssers) en de zangtechnische kwaliteiten van de zangeres (in mindere mate die van de zanger; hoewel bij sommig koorwerk de mannelijke soloist best kan ss-en). Let op: de engelse taal is ook véél gevoeliger voor harde s, f en t klanken, dan bijvoorbeeld het nederlands.

Het kan zelfs te maken hebben met beginnend gehoorverlies, waardoor je gaat afwijken van de standaard gehoorkrommen en het sibilancebereik geprononceerder ervaren wordt.

Kortom, veel mogelijke oorzaken, maar echt niet de kabeltjes...


Maurice

Citaat van: dmeerpa op september 09, 2007, 13:43:32
Wel grappig eigenlijk, in het begin van deze topic was iedereen er van overtuigd dat het de speakers zijn.
Ik behoor nog steeds tot die groep, maar TS heeft aangegeven liever in de kabelsfeer wat zien te corrigeren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

D.A.R.R.Y.L.

Best grappig,

Als ik een automonteur was geweest van bijv. bmw's en iemand vroeg mij hoe hij een defect lampje moest vervangen en ik zou hem dat uit ervaring vertellen, hij het direct zou aannemen. Wel grappig dat de audiowereld zo veel anders is ;-) shutup

Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 10, 2007, 00:13:48
Best grappig,

Als ik een automonteur was geweest van bijv. bmw's en iemand vroeg mij hoe hij een defect lampje moest vervangen en ik zou hem dat uit ervaring vertellen, hij het direct zou aannemen. Wel grappig dat de audiowereld zo veel anders is ;-) shutup
Komt waarschijnlijk omdat iedereen de audiowereld anders ervaart ;)
Maar behoorlijk generiek: voordat je iets gaat finetunen, moet eerst de basis goed zijn. Kun je of wil je niet aan de basis tornen, dan kun je nog slechts een klein beetje bijsturen, en dan maar hopen dat het voldoende effect heeft.
Finetunen is vaak ook veel duurder dan de basis aanpakken.

Generiek? Jep, ongeacht welk beroep speelt dit.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude