Advies bekabeling gevraagd

Gestart door Vlearmoes, augustus 30, 2007, 10:59:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Dank voor deze antwoorden  (het kleine schopje was blijkbaar overgekomen)  :wink:

Concluderend uit jullie (en andere) reply heeft deze topic inderdaad een verkeerde titel  :oops:

Deze titel had ik gekozen omdat we in eerste instantie het probleem daar hoopten te vinden/oplossen  :roll:

Jullie adviezen voor opstelling en combinatie van apparatuur neem ik ter harte
en zal evt daar wijzigingen in gaan aanbrengen....ook als dit zou inhouden dat ik naar andere speakers
of versterker zal moeten gaan  :cry:

Nogmaals dank voor de adviezen en aangeboden hulp...en sorry voor de lange tenen  :wink:

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

SB_Marantz

@ Theo;

Je hoeft niet naar een andere versterker of direct naar andere speakers.
Kijk eerst eens naar het filter in je speakers en maak er desnoods een foto van.
Als je een schema hebt van het filter is dat helemaal handig.

SB
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vlearmoes

@ SB

Ik ben wel technisch....maar niet bedreven in filters
dus het losschroeven van het filter laat ik nog even voor wat het is!

Ik ga in eerste instantie toch even spelen met de aansluitingen/opstelling naar/van de speakers
nav reacties/reply

-spelen met de mogelijkheid van de twee filterinstellingen in de speakers
-niet meer biampen... aansluiten met twee van de 4 leads van de VDH teatrac
-bij geen verbetering...mijn zelfgemaakte cat5 of een no-name 2.5 koper kabel proberen single (geen zilver zoals in teatrac)
-spelen met de opstelling en of kleedjes

Mocht dit niet baten moet ik andere maatregelingen nemen (of de essen voor lief nemen die ik alleen hoor bij
sommige opnames)

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maurice

Wat S.B. aangeeft, kan wel heel kosteneffectief zijn en een goed resultaat behalen. Als je een weerstandje parallel op de tweeter zet, dan kun je het hoog dempen. Weerstandje is peanuts qua geld tov een willekeurige andere oplossing.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

#21
Citaat van: Maurice op september 02, 2007, 11:13:36
Wat S.B. aangeeft, kan wel heel kosteneffectief zijn en een goed resultaat behalen. Als je een weerstandje parallel op de tweeter zet, dan kun je het hoog dempen. Weerstandje is peanuts qua geld tov een willekeurige andere oplossing.


Parallel is voor een impedantie correctie.
In lijn met de + geeft een demping als ik me niet vergis.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mahansz

ik moet even zeggen dat ik het ook best wel riskant vind om aan niet-zelfgefabriceerde speakers te knoeien. De fabrikanten hebben waarschijnlijk ook wel verstand van toch? In mijn ogen: als de sound van de luidsprekers je niet aanstaat, dan moet je andere luidsprekers proberen. Daarbij, mocht je ooit je luidsprekers willen verkopen, dan werkt dit zeker niet in je voordeel.
Qua bekabeling: koper of zilver maakt veel uit, zelf ondervonden. Hang eens van den hul D352 (hybrid, maar voornamelijk koper) en vervolgens Qed silver anniversary erachter: er gebeurt zeker wat met het hoog (en laag)....
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

SB_Marantz

Citaat van: mahansz op september 03, 2007, 18:03:13
ik moet even zeggen dat ik het ook best wel riskant vind om aan niet-zelfgefabriceerde speakers te knoeien. De fabrikanten hebben waarschijnlijk ook wel verstand van toch? In mijn ogen: als de sound van de luidsprekers je niet aanstaat, dan moet je andere luidsprekers proberen. Daarbij, mocht je ooit je luidsprekers willen verkopen, dan werkt dit zeker niet in je voordeel.
Qua bekabeling: koper of zilver maakt veel uit, zelf ondervonden. Hang eens van den hul D352 (hybrid, maar voornamelijk koper) en vervolgens Qed silver anniversary erachter: er gebeurt zeker wat met het hoog (en laag)....


Is niets riskants aan hoor.

Je kunt mijn inziens beter een speaker filternetwerk aanpakken dat een hoop geld verkwisten aan een paar interlinks.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Gouden Kabeltjes

Waarschijnlijk domme vraag, maar toch: zijn je speakers al goed ingespeeld? Had met mijn B&Ws (703) ook wat last van scherpe essen toen ze nieuw waren, maar dat werd na ca. 100 uur geleidelijk aan minder.

Overigens heb ik met een kabelupgrade wel degelijk ook een stuk scherpte weg kunnen halen.

Kies dan voor kabels met een enigszins 'donkere' signatuur.

Ik had QED Silver anniversary en heb Nordost Red Dawn en Townshend Isolda overwogen. Uiteindelijk is het die laatste geworden.

Niet alleen werd de scherpte minder, het hele geluid ging er met sprongen van vooruit; meer bas, stilte, ruimtelijkheid, etc. Was helemaal verkocht (en blut).
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

mahansz

Citaat van: S.B.Marantz op september 03, 2007, 18:22:21

Is niets riskants aan hoor.

Je kunt mijn inziens beter een speaker filternetwerk aanpakken dat een hoop geld verkwisten aan een paar interlinks.



Ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening, maar het kan geen kwaad om goede bekabeling toch een keer te proberen SB :wink:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

TurboMarco

Citaat van: mahansz op september 05, 2007, 00:13:31
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening, maar het kan geen kwaad om goede bekabeling toch een keer te proberen SB :wink:
Een goed filter kan ook geen kwaad :-D,met andere kabels zou je evt de (hele kleine) puntjes op de i kunnen zetten,het karakter van het luidsprekerontwerp verander je daar niet mee.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: mahansz op september 05, 2007, 00:13:31
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening, maar het kan geen kwaad om goede bekabeling toch een keer te proberen SB :wink:

In feite is een simpele ''dropveter'' al voldoende.
Nadeel van die kabeltjes is wanneer je vaak met apparaten in de weer bent er breukjes ontstaan.
Een fatsoenlijke kabel als bv een profigold zijn meteen kwalitatief al een stuk beter.

De enige kabel die ECHT wat met je signaal doet is MIT.
Dat is ook te onderbouwen.

Over de rest ben ik na diverse vergelijkende testjes bijzonder sceptisch.   :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

dmeerpa

Ik heb altijd gehoort dat zilveren bekabeling het hoog meer accentueerd, terwijl koper het lage beter controlleerd en meer dynamiek biedt. Dus in uw geval zou zilver niet de oplossing zijn. Ik zou ook eens testen met dropveters, die heb  je wel nog ergens zeker ....
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 05, 2007, 00:41:42
In feite is een simpele ''dropveter'' al voldoende.
Nadeel van die kabeltjes is wanneer je vaak met apparaten in de weer bent er breukjes ontstaan.
Een fatsoenlijke kabel als bv een profigold zijn meteen kwalitatief al een stuk beter.

De enige kabel die ECHT wat met je signaal doet is MIT.
Dat is ook te onderbouwen.

Over de rest ben ik na diverse vergelijkende testjes bijzonder sceptisch.   :-D :-D

Wat gebruik jij voor bekabeling ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site