Advies bekabeling gevraagd

Gestart door Vlearmoes, augustus 30, 2007, 10:59:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

Advies bekabeling gevraagd

Nav een leuke luister en kijkdag met mede forumgenoten (Jasper en Rob) hebben we in mijn set
(zie handtekening) enkele zwakke punten gevonden waarvan de meeste met instellingen kon worden opgelost, maar één die niet meteen opgelost kon worden nl. de opspelende ssssssssssss !!

Tussen dvd speler en versterker zit een Ixos  (weet niet welke)digitale en een Oehlbach Blue magic
Analoge 5.1 verbinding....bij beide verbindingen horen wij het zelfde probleem!
Tussen versterker en frontluidsprekers zit een VDH  Teatrack  biamped aangesloten naar de Kef`s

Mijn vraag is nu; waar moet ik het probleem aanpakken??
Bij de digitale; omdat je daar het meest naar luisterd?   En welke digitale coax ??
Dan zal de analoge ook aangepakt moeten worden naar de toekomst!

Of moet ik met speakerkabel gaan experimenteren.....zo ja welke zijn aan te bevelen??

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maurice

Opspelende ssssssssssss.......  nopompom

Combinatie van te fel klinkende componenten.

Je hebt dit bij zowel digitaal als bij analoog? Bij alle muziek (sommige opnames hebben gewoon een schel hoog).
Indien bij zowel digitaal als analoog, dan is dit niet met kabels op te lossen, en denk ik dat het in de combi speakers/versterker zit.
Anders zou je eens de goede oude standaard tulpjes moeten proberen. Deze zijn meestal niet fel. Is het probleem dan opgelost, dan zou je eens kunnen kijken naar een leuke DIY kabel. Je zou ook misschien eens een Monster kabel kunnen lenen van iemand om te testen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Ik heb theo nu een VDH interlink gestuurd

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SB_Marantz

Citaat van: Vlearmoes op augustus 30, 2007, 10:59:27
Advies bekabeling gevraagd

Nav een leuke luister en kijkdag met mede forumgenoten (Jasper en Rob) hebben we in mijn set
(zie handtekening) enkele zwakke punten gevonden waarvan de meeste met instellingen kon worden opgelost, maar één die niet meteen opgelost kon worden nl. de opspelende ssssssssssss !!

Tussen dvd speler en versterker zit een Ixos  (weet niet welke)digitale en een Oehlbach Blue magic
Analoge 5.1 verbinding....bij beide verbindingen horen wij het zelfde probleem!
Tussen versterker en frontluidsprekers zit een VDH  Teatrack  biamped aangesloten naar de Kef`s

Mijn vraag is nu; waar moet ik het probleem aanpakken??
Bij de digitale; omdat je daar het meest naar luisterd?   En welke digitale coax ??
Dan zal de analoge ook aangepakt moeten worden naar de toekomst!

Of moet ik met speakerkabel gaan experimenteren.....zo ja welke zijn aan te bevelen??

Theo



Je speakers  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: S.B.Marantz op september 01, 2007, 01:04:52

Je speakers  :wink:



sssssssssssssssssssssssssssssssssssssss niet verklappen :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

D.A.R.R.Y.L.

Ssssss-erigheid komt echt alleen door je speakers!! En soms zijn het niet eens de karakteristieken van de units, maar de 'slechte filtering'. Heb hiermee wat praktijkervaring. Eerst een concept van internet gebouwd (de eros) met 2x vifa pl18 midwoofer en scan speak 9500. Dit was een regelrecht drama met sibilance (sss-en). Nu dezelfde tweeter in een 2-weg met andere kastvorm en 'beter' filter; geen sibilance meer te bekennen.

dmeerpa

Citaat van: jwx op september 01, 2007, 08:20:15
sssssssssssssssssssssssssssssssssssssss niet verklappen :-P
:-D :-D :-D :-D  shutup

Ja toen ik na aankoop op zoek ging naar speakers hebben ze mij ook KEF willen aansmeren, ging wel om een 5.1 setje, met van die kleine speakers. Ik vond het echt niet klinken, was zelfs wat kwaad op die verkoper dat hij zoiets wou verkopen om op een receiver van 1000€ aan te sluiten.

Vorige week vrijdag bij iemand in de straat gaan luisteren naar zijn Kef Q's,  5.1 aangesloten op een Harmon Cardon, maar de klank kon mij ook niet overtuigen. Was inderdaad wat schel en miste duidelijk laag.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Vlearmoes

#7
Heren   nonono

Ik vind het geen passende antwoorden op mijn vraag  :?    (ook niet met enkele smily`s)

Het vergelijk van mijn Reference Model three met een 5.1 setje schiet helemaal verkeerd  :evil:

Graag zie ik meer passende hulp; bv zoals Stadium III die metteen een kabel op stuurd om evt te vergelijken met mijn eigen  digitale interlink voor verbeteringen....daar wordt ik vrolijk van!!

Of zoals op een ander (ons wel bekende HT forum) beter geantwoord wordt
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=63936.0

Groeten Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maurice

Citaat van: Vlearmoes op september 01, 2007, 13:26:41
Heren   nonono

Ik vind het geen passende antwoorden op mijn vraag  :?    (ook niet met enkele smily`s)

Ik heb ook nog geen passende antwoorden van jou op mijn vraag ;)

Maar ik denk echt niet dat je met kabels dit probleem kan oplossen. Speakers en/of eventueel akoestiek zijn denk ik de boosdoener.
Met kabels kun je wel iets tunen, maar slissende sss'en haal je niet weg.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

#9
Citaat van: Vlearmoes op september 01, 2007, 13:26:41
Heren   nonono

Ik vind het geen passende antwoorden op mijn vraag  :?    (ook niet met enkele smily`s)

Het vergelijk van mijn Reference Model three met een 5.1 setje schiet helemaal verkeerd  :evil:

Graag zie ik meer passende hulp; bv zoals Stadium III die metteen een kabel op stuurd om evt te vergelijken met mijn eigen  digitale interlink voor verbeteringen....daar wordt ik vrolijk van!!

Of zoals op een ander (ons wel bekende HT forum) beter geantwoord wordt
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=63936.0


Groeten Theo
Sorry Theo zo was het niet bedoeld :cry:, mijn excusses  redface
Ik wou enkel zeggen dat de Kef's die ik gehoord heb (Kef Q7, Q6c en Q1 met een Kef SW2500) en (zo'n goedkope KEF hometheater) beide schillen toch serieus in prijs, maar beide hebben dat typische schelle mee. Dus de kans was in mijn ogen groot dat de Reference Model three hier ook iets van mee heeft.

Omdat we hier allemaal een beetje hetzelfde denken, dat er niks mis is met uw kabels, maar eerder met de klank van uw speakers in samenspraak kunnen we wel moeilijk onze zwaar wegende speakers gaan opsturen of langsbrengen. Echter van mij mag je altijd afspreken om uw set bij mij thuis op mijn speakers te komen aansluiten.

(edit) : merk net dat je dezelfde DVD speler hebt, en de iets zwaardere receiver als de mijne, ik had zelfs geen last van sissende ssss met gewone gamma speakerdraad en mijn toslinks kost die van Monster 50€, de andere 2 van een ongekend merk 25€
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

D.A.R.R.Y.L.

Hé Vlaermoestuintje,

Wil je best een kabeltje sturen hoor, alleen stuur ik je dan het bos in of belandt je in het schip.
Dat jij het als een probleem ervaart, en door ons de oplossing niet in de vorm van een eenvoudige kabeltweak geboden wordt, maar een meer ingrijpend advies (luister eens een andere speaker, laat eens iemand meten aan je speakers, etc..), zal deze reactie van jouw zijde wel doen ontstaan. Het zij je vergeven ;-)


D.A.R.R.Y.L.

En dat Stadium III je een kabeltje stuurt om de symptomen te bestrijden, zegt meer over hem dan over ons...

D.A.R.R.Y.L.

Ik denk dat je insteek al foutief is met je topic titel: advies bekabeling gevraagd?
Jij denkt al in de lijn der kabeloplossingen, terwijl sibilance daar het minst door veroorzaakt wordt.
Dan kan ik me voorstellen, dat alle adviezen die niet het opsturen van een kabeltje behelzen, jouw niet zinnen.
Plz correct me if i am wrong?

JohnWx

#13
Citaat van: Vlearmoes op september 01, 2007, 13:26:41
Heren   nonono

Ik vind het geen passende antwoorden op mijn vraag  :?    (ook niet met enkele smily`s)

Het vergelijk van mijn Reference Model three met een 5.1 setje schiet helemaal verkeerd  :evil:

Graag zie ik meer passende hulp; bv zoals Stadium III die metteen een kabel op stuurd om evt te vergelijken met mijn eigen  digitale interlink voor verbeteringen....daar wordt ik vrolijk van!!

Of zoals op een ander (ons wel bekende HT forum) beter geantwoord wordt
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=63936.0

Groeten Theo



Beste Theo


Denk dat je met je speaker een verkeerde keus heb gemaakt met kabels kan je SOMS hele kleine dingen veranderen koper of zilver bedrading voor de speaker bekabeling maar de SSSSSSSSSSSSSSSSSS blijven de SSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Denk eerder een combinatie die niet goed matcht.

Het is van de zotte natuurlijk om je set goed te krijgen met kabels, althans dat vind ik en zeker met DIGITAL is eerder een probleem met de da techniek die in de Marantzen zit dan een kabel

Wat je ook kan proberen is een keer van iemand een gewone stereo versterker te lenen en kijken hoe dat gaat.

Ik vind altijd dat HT versterkers of receivers meer gebouwd zijn op filmbeleving en minder de nadruk op stereo


In ieder geval succes met je probleem


vr gr John :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Sow, de teentjes zijn blijkbaar allemaal wat langer hier  nopompom

Indien je het echt in de kabelsfeer wilt proberen, ga dan eens een Monster of een Audioquest proberen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude