Studio Foam panelen

Gestart door jeffkef, januari 15, 2014, 11:18:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffkef

Hallo allemaal

Ik zit er aan te denken om achter de luistplek een paneel te maken met daarop foam panelen van 5 cm dik
Achter de bank hebben wij namelijk een gladde muur(stuc) en wil daar wat demping op brengen door een soort van paneel/schilderij met daarop die akoestische foam panelen:



Zou dit veel schelen voor het geluid , en heeft er iemand nog verder tips?
Zit er aan te denken een omlijsting te maken van hout en daarop deze foam`s te plakken.
Het moet namelijk ook weer weg te halen zijn want denk niet dat het er erg mooi uit ziet ..
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

audiof. zonder budget

Je zou ook een kijkje kunnen nemen op   http://printedsilence.com/particulier/

Wij hadden in het verleden een grote fotolijst van ikea in de kamer hangen waar een kleurig karpet om was gespannen. Was decoratief, haalde behoorlijk wat reflecties weg en nog te te betalen ook.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

thanatos

Voor het mid en hoog gaat dit helpen als je hier een probleem hebt. Denk aan flutter echo. Klap maar eens in je handen. Dit moet eigenlijk amper een echo geven.

Ik heb paneeltjes laten maken 5 stuks en dat werkt erg goed. Zonder is het geen luisteren eigenlijk....

Bij dez jongen laten doen. Snel en netjes : http://link.marktplaats.nl/744132402

jeffkef

Dat klap verhaal merk ik alleen midden in de woonkamer , dat heeft meer met het plafond te maken geloof ik.
Ik heb verder niet echt een probleem , maar dacht als het t geluid ten goede komt why not
8-)
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

thanatos

Het allerbeste is om een meting te doen en te zien waar je eventueel problemen hebt. Van uit daar vertrekken is de beste optie.

Een paneeltje links en rechts zal de nagalm tijd verkorten en wat reflecties beperken. Als je hier een probleem hebt zal het een verbetering zijn.

Hier in huis. Standaard rechthoekige woonkamer heb ik staande golven. Galm en overmatig reflecties standaard. 5 paneeltjes en een vloerkleed maken hier het verschil tussen dag en nacht  :wink:

jeffkef

Misschien een rare vraag , maar hoe kan ik dat meten?
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

audiof. zonder budget

Op de foto van je set zie ik dat je ook een harde vloer hebt (laminaat of iets dergelijks). Een kleed op de vloer doet soms al wonderen als het om reflecties gaat. Dat is een relatief goedkope oplossing. Tip van mijn kant; laat je vrouw/vriendin/partner hem maar uitzoeken.....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

jeffkef

Haha , ik had een kleed gekocht , maar mijn vrouw vindt uberhaupt een kleed afschruwelijk  frusty
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

jrm

Citaat van: jeffkef op januari 15, 2014, 14:04:14
Haha , ik had een kleed gekocht , maar mijn vrouw vindt uberhaupt een kleed afschruwelijk  frusty

Hier idem dito.... frusty

audiof. zonder budget

Citaat van: jeffkef op januari 15, 2014, 14:04:14
Haha , ik had een kleed gekocht , maar mijn vrouw vindt uberhaupt een kleed afschruwelijk  frusty

Ahum, waarom denk je dat ik je die tip gaf :wink: :wink: ( iets met door schade en schande....) clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

bas focal marantz

Heb je al geprobeert door even los erachter te zetten , dan weet je of het de moeite waard is om iets te maken .


Citaat van: jeffkef op januari 15, 2014, 12:31:40
Dat klap verhaal merk ik alleen midden in de woonkamer , dat heeft meer met het plafond te maken geloof ik.

Om reflexies echt als reflexie (ruimtelijk) waar te nemen heeft het gehoor tijd nodig tussen oorspronkelijk geluid en de reflexie die later aankomt .

Een reflexie die te vroeg aankomt neemt je gehoor meer als eengeheel waar maar dan diffuus .