Vincent SV-231 reparatie

Gestart door thanatos, december 13, 2013, 22:00:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Kort reparatie verslag van een Vincent SV-231.

Klacht was kanaal ongelijkheid en spetterend linker kanaal.



Bij het fout zoeken bleek dat er duidelijk iets niet helemaal in de haak was. Linker kanaal duidelijk minder output. Vervormd en spetterde goed.



Boven aanzicht. Duidelijk bolle voedingselco's. Maar na prijs opgave voor vervangen geen toestemming gehad ze te vervangen.


Hele versterker opnieuw in de tin gezet. Was echt nodig. Deze jongen wordt goed heet met zijn 30 watt klasse A. Gelukkig voor de klant waren na her solderen alle klachten verholpen.

Sinus netjes nu


Blokgolf ook weer goed




Deze versterkers zijn niet het toonbeeld van degelijkheid. Maar de nieuwprijs lag ook niet al te hoog voor deze Vincent (Shenya Audio).

bas focal marantz

Bij Vincent zie ik vaak dat componenten mooi gescheiden zijn .


Ik durf het bijna niet te vragen , wat kosten die eló's .

thanatos

Citaat van: bas focal marantz op december 13, 2013, 22:50:06
Bij Vincent zie ik vaak dat componenten mooi gescheiden zijn .


Ik durf het bijna niet te vragen , wat kosten die eló's .

De opzet is netjes bij dit type. Alleen de uitvoering...

+ en - 46V spanning over de Elco's. en het zijn 50V 10.000uF 85graden uitvoering. Ik had dat ruimer bemeten. Dat ding wordt alle xxxx heet. Zeker in een kast oid.

Soldeer gebruikt wat uit oude batterijen komt ofzo.. smelt slecht. Amper af te zuigen enz.

Bij Conrad €6,90 de stuk geloof ik en je het er 8 nodig. Wisselen is geen werk. Het is een reparatie die niet teveel mocht kosten. Dat heb je ook wel eens.

bas focal marantz

Ik kan niet in andermans knip kijken maar lijkt me een gemiste kans om de versterker echt goed te krijgen .
Ik heb begrepen dat na een bolle elco er ploffende elco komt die elende kan/zal veroorzaken .

Ik kan me zo voor stellen dat als je zo lekker bezig bent de versterker gevoels matig echt goed wil afleveren en de elco's ook wil doen , maargoed soms is dat voor iemand financieel even niet haalbaar .

Wel leuk om te horen dat je desondanks beperkt budget de versterker toch onder handen neemd .

thanatos

Ja inderdaad. Je werkt altijd het prettigst als je carte blanche hebt.

In dit geval is het ter overbrugging naar een upgrade. Mag niet teveel kosten want bij een verkoop brengt dat niet veel extra's op.

Als het nu parts van een paar cent waren zat het er al in  :wink:

Loetje69

Hallo thanatos,

Ik zag je reparatieverslag. Ik heb sinds vandaag ook deze versterker en heb bijna dezelfde klachten als in jou verslag.
Wat kost het ongeveer om dit te verhelpen?

Grt Louis.

thanatos

Dat hangt af de de gekozen componenten en of dat er nog defecten zijn die eerst gevonden moeten worden.