Master Set Procedure | Betere weergave voor weinig!

Gestart door cz79, november 24, 2013, 20:02:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

De handelingen komen me wel bekend voor.

Maar dan meer door de praktijk waar ik zelf mee bezig ben geweest.
De Totem Sttaf staat op een heel aparte plek. ( yep ik weet het)
Maanden druk mee geweest. Iedere keer een paar cm naar voren en naar achteren.
Eindelijk de balans gevonden waarin laag midden en hoog voor mij aangenaam klonken.

Nu het stereo beeld. Een stukje naar links rechts enz.

Eindresultaat 2.70 meter breed met een luisterafstand van ca. 2,70 meter.

En nu genieten van de muziek.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op november 25, 2013, 10:17:44
De handelingen komen me wel bekend voor.

Maar dan meer door de praktijk waar ik zelf mee bezig ben geweest.
De Totem Sttaf staat op een heel aparte plek. ( yep ik weet het)
Maanden druk mee geweest. Iedere keer een paar cm naar voren en naar achteren.
Eindelijk de balans gevonden waarin laag midden en hoog voor mij aangenaam klonken.

Nu het stereo beeld. Een stukje naar links rechts enz.

Eindresultaat 2.70 meter breed met een luisterafstand van ca. 2,70 meter.

En nu genieten van de muziek.

Groet Whisper
Je hebt onderwijl nog niet gemerkt dat ik de speakers heb verschoven toen je naar de wc ging?


:angel:

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op november 25, 2013, 19:01:21
Je hebt onderwijl nog niet gemerkt dat ik de speakers heb verschoven toen je naar de wc ging?


:angel:

:schater: notworthy :schater:
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

RoGEK

Het scheelt dat die niet weet wat we met z'n koffie hebben gedaan toen hij naar het toilet was, hè Hans?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Whisper.nl

Citaat van: RoGEK op november 26, 2013, 22:19:19
Het scheelt dat die niet weet wat we met z'n koffie hebben gedaan toen hij naar het toilet was, hè Hans?

R.o.f.l.  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Iemand al wat gesprobeerd of plannen om te proberen?

jowa

In de huidige woning geen zin en ik zelf geen zin in.

Als er (ooit) een andere woning komt met meer ruimte voor het AV gebeuren, ga ik het misschien een keer uit proberen.

xander32

Citaat van: cz79 op november 30, 2013, 08:10:45
Iemand al wat gesprobeerd of plannen om te proberen?
... wanneer mijn set compleet is en is ingespeeld, zal ik eens een poging wagen.

mountainbiker

Citaat van: Whisper.nl op november 25, 2013, 10:17:44
De handelingen komen me wel bekend voor.

Maar dan meer door de praktijk waar ik zelf mee bezig ben geweest.
De Totem Sttaf staat op een heel aparte plek. ( yep ik weet het)
Maanden druk mee geweest. Iedere keer een paar cm naar voren en naar achteren.
Eindelijk de balans gevonden waarin laag midden en hoog voor mij aangenaam klonken.

Nu het stereo beeld. Een stukje naar links rechts enz.

Eindresultaat 2.70 meter breed met een luisterafstand van ca. 2,70 meter.

En nu genieten van de muziek.

Groet Whisper
Eerst met twee mannen masochisme dan met een Totem staf op een aparte plek en" de handelingen komen me wel bekend voor":-o Vervolgens een paar cm naar voren en achteren en dan de balans in stereo vinden door een stukje naar links en rechts :-o Resultaat 2.70 meter ? Dat is breed!! :|
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 30, 2013, 12:01:51
Eerst met twee mannen masochisme dan met een Totem staf op een aparte plek en" de handelingen komen me wel bekend voor":-o Vervolgens een paar cm naar voren en achteren en dan de balans in stereo vinden door een stukje naar links en rechts :-o Resultaat 2.70 meter ? Dat is breed!! :|

doe maar is achter elke oor een vinger en druk ze zachtjes na voren hoe het geluid veranderd dus het kan voor ieder oor anders zijn en een andere positie het beste zijn voor diegene


kom ook wel is bij mensen in een mega ruimte staan ze 4 meter uit elkaar maar neem geen gat in het midden waar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: mountainbiker op november 30, 2013, 12:01:51
Eerst met twee mannen masochisme dan met een Totem staf op een aparte plek en" de handelingen komen me wel bekend voor":-o Vervolgens een paar cm naar voren en achteren en dan de balans in stereo vinden door een stukje naar links en rechts :-o Resultaat 2.70 meter ? Dat is breed!! :|

Klopt. 2,70 meter breed. Gezien de huidige opzet en inrichting staan ze zo breed.

Maar het resultaat is volgens mij prima en wordt door andere M&G luisteraars (gelukkig  pompom ) bevestigd.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Volgens de Caedas methode (bij mij nooit succesvol geweest) is de onderlinge luidsprekerafstand gelijk aan de afstand van de middellijn tot de luisterplaats, een gelijkbenige driehoek.

Ik zit zelf verder (ca. 4m) en de luidsprekers staan zo'n 2,90m uit elkaar

cz79

#27
Citaat van: mountainbiker op november 30, 2013, 12:01:51
Eerst met twee mannen masochisme dan met een Totem staf op een aparte plek en" de handelingen komen me wel bekend voor":-o Vervolgens een paar cm naar voren en achteren en dan de balans in stereo vinden door een stukje naar links en rechts :-o Resultaat 2.70 meter ? Dat is breed!! :|
Ik weet niet wat jij hebt met Masochisten, want iedere keer haal je dat naar voren :-D Waar het hoofd vol van is stoomt de mond van over. Het gaat er om dat je met precisie gaat en kunt bepalen wat het beste geluid geeft in je eigen woonkamer met je eigen akoestiek, dus geen algemene setting of formule maar op maat in jouw situatie.
Per cm?, tja dat lijkt me logisch, ga maar eens een meetgrafiek zien als je je luidsprekers een paar cm verschuift, dat kan zomaar een ander beeld en geluid gaan opleveren.

Kost je niets dan enkel wat tijd en wellicht is het effect groter dan je zou vermoeden (in mijn geval dus)

Rob46

Ondanks het feit dat het nu zeer prettig klinkt, gaan we zeker de Master Set Procedure eens proberen. Kost niets, en dat op zich is al een prettige gedachte! Proberen kan altijd.....

cz79

En? Heeft iemand deze procedure al eens doorlopen?