akoestiek gewijzigd

Gestart door mountainbiker, november 24, 2013, 14:23:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Zo de platen zitten tegen het plafond aan.Ik heb blauwe platen gebruikt van de gamma 3 mm (isolatiewaarde -10db) dik die normaal gebruikt worden voor onder laminaat en parket. Tsja low budget he!! En nee geen foto's want het is nu een smurfen plafond geworden.Moet alleen de naden nog afplakken en in het voorjaar maar eens gaan schilderen.
Er zit resonantie in het plafond en de isolatie is eigenlijk bestemd tegen het door dreunen van de bovenburen. Bijkomend effect is dat het ook behoorlijk isoleert en het is een stuk aangenamer geworden in de woonkamer wat betreft de temperatuur.
Natuurlijk is ook de akoestiek gewijzigd en ben met een eq aan de slag gegaan van Winamp want de bass uit de speakers is inmiddels niet meer te harden.Volgens de specs geven de speakers 50-20khz maar ik geloof er niks van.Heb het idee dat ie veel en veel verder doorloopt naar onderen.Snap echt niet dat er mensen zijn die aparte subwoofers gebruiken!! Heb de schuif tot 70 hz maar eens 9db naar beneden bijgesteld.Het klinkt verrassend helder.Zit te overwegen om ook eens -12 te gaan proberen maar dat wordt pas aan het eind van de week.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

cz79

Citaat van: mountainbiker op november 24, 2013, 14:23:21
.Snap echt niet dat er mensen zijn die aparte subwoofers gebruiken!! H

Omdat een subwoofer (of twee) meer doen dan enkel laagweergave, akoestiek kan een heel stuk worden geholpen door een subwoofer (of meerdere).

Ik heb eens (eigenlijk meerdere keren) een sub gehoord in combi met Avalon Eidolon (gaat al heel erg diep), de ruimtelijkheid en de gehele akoestiek is gewoon anders met sub, die sub voegt weinig tot niets toe aan het laag

xander32

Een subwoofer in een stereo-set gebruikt men in het algemeen niet om meer spl aangaande de bass te creƫren, maar om het bereik van de set te vergroten.

cz79