ervaringen met xlr interlinks ?

Gestart door erik62, november 19, 2013, 13:49:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik62

Dag John,

Bent altijd van harte welkom om uitgebreid te luisteren.

Mvgr

Erik

JohnWx

Citaat van: erik62 op november 27, 2013, 12:33:29
Dag John,

Bent altijd van harte welkom om uitgebreid te luisteren.

Mvgr

Erik

thx
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

En de accukabels zijn nu ook een blijvertje ?   :-D :wink: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

erik62

Ja hoor,

De accu kabels blijven maar wel de blauwe :-D :-D :-D

Erik

211

Citaat van: erik62 op november 19, 2013, 13:49:51
Ik speel momenteel met een accuphase DP 67 en heb deze middels RCA interlinks van siltech verbonden met mijn versterker.Dit zijn de SQ110 van Siltech.
Nou heeft mijn versterker alsook mijn cd speler de mogelijkheid om XLR te verbinden. Wie van de forumleden heeft hiermee ervaringen ?
Mvrg:
Erik
Jep... Maar wel even oppassen met vergelijken. Want los van een andere kabel kies je ook voor een ander signaalpad en dat levert haast altijd een ander resultaat op.

Maar leuk om te doen, dus scoor een paar XLR's en kijk wat bij jou / voor jou het lekkerst klinkt...
Zolang je maar geniet....

erik62

#36
Dag,

Na lang wikken en wegen laat ik de jke interlinks zitten. Lijken ( let op......lijken) iets opener beeld te geven.
Zoals ik reeds schreef zijn de verschillen te miniem om er eigenlijk iets verstandigs ( als dit al gaat met interlinks) over te roepen.
Denk dat mijn accuphase apparatuur niet in staat is om de verschillen weer te geven............. :-D :-D

Erik

thanatos

#37
Mijn visie. Een goede kabel 'klinkt' niet. Deze laat niks weg. Een kabel als geleider an sich kan immers niets aan het bronsignaal toevoegen.

Impedantie van de betreffende kabel is een 'dingetje' maar bij een goede kabel, montage en juiste toepassing dus niet aan de orde. Capaciteit is ook verwaarloosbaar bij deze soorten diameter/lengtes.

Aan materiaal worden klank eigenschappen toegekend. Buiten de mate van geleiding zijn hier geen wetenschappelijke bewijzen voor. Dus kunnen we ook afstrepen.

Een goede kwaliteit connector (contact oppervlak/overgangsweerstand), juist gemonteerd en goede kwaliteit geleider = een goede kabel die niet klinkt.

Edit :

Via XLR een veranderde weergave kan met een andere signaal weg te maken hebben. Gebalanceerd uitgang tov RCA. Het uitgangssignaal is ook hoger bij gebalanceerd. Hierdoor kan het de suggestie geven een ander geluidsbeeld te hebben.

lo

Citaat van: thanatos op december 14, 2013, 14:38:14
Gebalanceerd uitgang tov RCA. Het uitgangssignaal is ook hoger bij gebalanceerd. Hierdoor kan het de suggestie geven een ander geluidsbeeld te hebben.

Niet bij accuphase, daar zijn de spanningen gelijk
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

erik62

Dag,
Zoals lo reeds geschreven heeft kan men bij accuphase gemakkelijk tussen cd ball(xlr) en cd (rca) switchen . Zo kun je direct vergelijken tussen de beide interlinks. Ik hoor hierbij wel degelijk verschillen.Dat een goede interlink niets mag weglaten en/of toevoegen ben ik het roerend eens maar welke is dit?
Een ieder heeft een eigen ontwikkelde smaak qua muziekweergave waarbij de een de van de hul prefereert en een ander siltech. Zelf heb ik de ervaring dat bijv. Een van de hul een meer laid back geluid heeft waarbij de siltech meer op de voorgrond speelt. Welke is nu echter de meest natuurgetrouwe. Ja.......diegene die jezelf het mooist vindt klinken. Of is het standaard koperen kabeltje het eerlijkst?Ik ben reeds jaren aan het ompluggen en veranderen en kan nog steeds geen echt goed antwoord geven.

Gegr.
Erik

richard-38

Ja ik heb alleen balanced bij dj en studiogear en het gaat niet om het koude of warme karakter...  Met gewone rca's
komt er altijd storing, zelf als ik een aparte aarde, los van de rest heb , maar een pc dondert erg veel op de aarde, hoe duur je voeding ook is , spaarlampen overal.... interferentie Externe units in mijn rack hebben er twee een switchmode aansluiting voor en dan is balanced heerlijk....... en het kost veel minder, maar mijn tv kabel komt helaas daar binnen en dan mag er een dure router achter zitten, je hebt altijd die crisiszooi welke zgn gratis is en storing hou je altijd, al is het maar op de fase leuk die filterzooi naar de aarde, alleen flopt het mijn andere apparatuur in. en overal transformatoren gebruiken wordt kostbaar. En uiteraard steeds meer draadloze onzin van de buurt door mijn huis, ik zal die modem eens shielden , tv gebruik ik nooit, binnen apparatuur valt ook het een en ander aan te verbeteren.

Maar voor de meeste houdt goede bedrading op bij de behuizing.......ik zou in het apparaat beginnen..... wat ook vaak nodig is, gezien de chinese voorkeur en het gebruik van rca aansluiting van 4 in 1 op een stuk plastic, 50 cent, ja echt die moet je eens doormeten, die zijn echt slecht...interlink weggegooid geld...   En nu marantz niet meer van denon is , gaat het er echt niet op vooruit. Gelukkig de dj en studio afdeling nog wel; Die hebben in 99 een perfect mengpaneel op de markt gebracht ......   nog steeds koop je niets voor die prijs van een ander merk.  Die is echt gebouwd als een huis met goede transformator, phono stages welke hifi niet redt  elna silmics gebruikt . Ik koop een m1lps en er zit nog chinese zooi in en een kinderschema . Mooie behuizing,  maar die versterkerschema's zijn zo triestelijk simpel. en proppen ze er twee ne5534's in... ja stel je voor dat je een paar euro neerligt. Maar ik verkoop hem wel weer. Alleen bij po-ject weet je dat je troep krijgt, mf kan mooie dingen maken .

audiof. zonder budget

Ik heb in al mijn "disco-gear" XLR interlinks zitten.... Neutriks met meestal extra soepele kabel van Tasker (van de rol ivm variabele lengte). Heb een aantal ready-made interlinks gekocht (gewoon omdat dit goedkoper was) maar vond deze nooit zo heel duurzaam bij regelmatig gebruik (wisselende opstellingen 2x per week)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

polleke_cgc

#42
Tiens : voor zover ik weet bestaat de D+M holding nog steeds. Het is wel zo dat Marantz en Denon hun pro afdeling in 2014 voor een groot deel elders hebben ondergebracht. Dus eigenlijk is het juist omgekeerd.
Denon is nooit "eigenaar" geweest van Marantz : dat is niet de structuur van een holding.

jowa

Zie ook Wikipedia en de site van D&M.


Sent from my iPhone using Tapatalk

erik62

Dag,

Na rijp beraad en oneindig veel ompluggen en beluisteren is mijn definitieve keus de extra refined xlr interlinks van accuphase geworden. Ze worden voor idiote bedragen verkocht maar ik heb ze relatief gunstig kunnen kopen op ebay.de.
Mijn kabel quest is voorbij....geloof ik. Mijn cd speler is aangesloten met een vd. Hull mainserver, mijn versterker met een vd. Hul mainstream hybrid en mijn platenspeler met jk kabels zoveel/goud.

Gr.
Erik