Pioneer versus Marantz

Gestart door i-DSI, november 17, 2013, 19:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 19, 2013, 10:10:09
Het enige verschil wat ik hier in de woonkamer heb kunnen waarnemen is de akoestiek.Deze is veranderd/verbeterd sinds afgelopen juli toen ik speciaal dubbel glas heb gekregen.Krijg veel minder bijgeluiden van buiten binnen (woon aan een drukke weg). Overigens zijn de bouwvakkers sinds een kleine 4 weken eindelijk verdwenen rondom het complex. De dag er na kwamen de wegwerkers er voor in de plaats want het kruispunt hier op de hoek moest opnieuw geasfalteerd worden. 3 weken lang asfalteermachines,walsen en andere apparatuur gehad die precies bij mij voor de deur stond te dreunen.Ook was er niet goed aangegeven dat er werkzaamheden waren met als resultaat draaien en keren precies bij mij voor de deur .Ik keek continu in de koplampen van auto's en bussen die precies bij mij voor aan het keren en draaien waren Ze waren vorige week vrijdag klaar dus eindelijk rust na 11 maanden werkzaamheden.
Komende week ga ik de akoestiek/resonantie van het plafond aanpakken.Heb zelf speciale platen gekocht bij de Gamma.Dus weer aan het klussen.

Wel fotootjes nemen als je klust  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: renes59 op november 19, 2013, 09:23:44
Zo moet het dan ook worden gezegd, het zijn eigen waarnemingen en waarheden. Vaak worden de eigen waarheden als de waarheid verkondigd. Dan wordt er nagevraagd, niet erg, maar het gaat wel eens de verkeerde kant op. In audio is er maar een waarheid, je eigen. Vandaar ook zoveel apparatuur en soorten muziek, voor ieder wat wils.
Inderdaad  :yes:
En de ultieme waarheid bestaat niet, zelfs niet in de wetenschap!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Over waarheden gesproken, dit is geen topic over wel of niet verschillen hoorbaar kunnen zijn, dit gaat over de bevindingen van i-DSI die zijn Pioneer en Marantzen vergeleken heeft. Gaarne daarover verder praten, anders moeten we helaas de omstreden forumregel 11 gaan toepassen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Nogmaals ingegrepen. Onderlinge discussies/geschillen kunnen via PM gevoerd worden, niet in een topic.

Citeer8. Klachten over forumleden behoren niet openlijk op het forumbesproken te worden. Deze behoren eerst persoonlijk opgelost te worden of anders dienen de moderators ingelicht te worden over vermeend wangedrag (dit kan via "meldt dit bericht aan de moderators").
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op november 19, 2013, 21:33:44
Nogmaals ingegrepen. Onderlinge discussies/geschillen kunnen via PM gevoerd worden, niet in een topic.

Doe ik maar gebeurt niks mee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Even on topic je DSP doet dus wel mee misschien dat het wel het verschil maakt



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i-DSI

#36
Citaat van: John Wx op november 19, 2013, 21:37:01
Even on topic je DSP doet dus wel mee misschien dat het wel het verschil maakt
Ja dus, er staat inderdaad letterlijk dat hij niet volledig is uitgeschakeld.
Maar euh, als men dat toestel dan zo ontworpen heeft, dan is hij dus geen concurrentie voor éénder welke stereoversterker.
Klopt het als ik zeg dat jij iemand bent die aanneemt dat alle normale, degelijke stereoversterkers gelijk zouden moeten klinken?
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

JohnWx

Citaat van: i-DSI op november 19, 2013, 21:50:11
Ja dus, er staat inderdaad letterlijk dat hij volledig is uitgeschakeld.
Maar euh, als men dat toestel dan zo ontworpen heeft, dan is hij dus geen concurrentie voor éénder welke stereoversterker.
Klopt het als ik zeg dat jij iemand bent die aanneemt dat alle normale, degelijke stereoversterkers gelijk zouden moeten klinken?

Nee er staat in de officiële handleiding en dan niet de vertaalde voor Europa dat hij wel mee doet zie foto met rood onderstreept als je daarover heen leest ja dan weet ik het ook niet meer

En ja ik heb erg veel gehoord en gehad van low tot heel duur dat een versterker maar een hele kleine schakeling is in de keten aangezien nu wel duidelijk is dat 95%-98% minimaal word bepaald door de speakers en akoestiek maar is mijn kijk er op en als een versterker goed is gebouwd versterkt hij alleen

Probleem bij veel "receivers" is dat de DSP toch meeloopt in het proces ja en dan kan je wat nuances krijgen maar is mijn mening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i-DSI

Citaat van: John Wx op november 19, 2013, 21:56:24
Nee er staat in de officiële handleiding en dan niet de vertaalde voor Europa dat hij wel mee doet zie foto met rood onderstreept als je daarover heen leest ja dan weet ik het ook niet meer

En ja ik heb erg veel gehoord en gehad van low tot heel duur dat een versterker maar een hele kleine schakeling is in de keten aangezien nu wel duidelijk is dat 95%-98% minimaal word bepaald door de speakers en akoestiek maar is mijn kijk er op en als een versterker goed is gebouwd versterkt hij alleen

Probleem bij veel "receivers" is dat de DSP toch meeloopt in het proces ja en dan kan je wat nuances krijgen maar is mijn mening
Oh ja schrijffout: het woordje 'niet' ontbrak. Verdorie toch. Sorry. Ga het nu aanpassen in mijn post.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

JohnWx

Maar is het dan niet meer van geitenkaas of feta allebei lekker  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op november 19, 2013, 20:54:04
Inderdaad  :yes:
En de ultieme waarheid bestaat niet, zelfs niet in de wetenschap!
Toch wel, Maurice. Alleen op het moment dat je haar ontdekt doet zij er niet meer toe. clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op november 20, 2013, 04:30:30
Toch wel, Maurice. Alleen op het moment dat je haar ontdekt doet zij er niet meer toe. clown1

Da's een tweemaal  :no: Cor.

"Vroeger" dacht men dat het atoom het kleinste deeltje was.  Nu weet men wel beter.

byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op november 20, 2013, 15:28:39
Da's een tweemaal  :no: Cor.

"Vroeger" dacht men dat het atoom het kleinste deeltje was.  Nu weet men wel beter.

byebye

ligt buiten gehoor grens uuuhhhh kijk grens  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op november 20, 2013, 15:28:39
Da's een tweemaal  :no: Cor.

"Vroeger" dacht men dat het atoom het kleinste deeltje was.  Nu weet men wel beter.

byebye
Dat is geen waarheid Hans, maar een simpel feit. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Citaat van: i-DSI op november 17, 2013, 19:19:59
Geen eerlijk vergelijk, maar ik wou het toch eens uitproberen :-D.
Pioneer HT: VSX-LX52 (surround receiver) + BDP-LX52 (Blu-ray speler).
Marantz PM15-S1 + SA15-S1.
M'n 15-reeks staat al een maand of 3 ongebruikt, klaar om op andere locatie ingezet te worden. Nog nooit heb ik bovenstaande setjes in een rechtstreeks duel naast elkaar gezet. Tot gisteren.
Ik ga een open deur intrappen: een surroundversterker uit de prijsklasse 500 - 1200 euro + blu-ray komt niet in de buurt van de 15-reeks (ook niet in zijn 'pure direct'-mode :no:).
Ik wou eerst eigenlijk eens enkel mijn twee speakersets nog eens naast elkaar zetten (via de Pioneer in m'n woonkamer).  Maar toen ik merkte dat de Dynaudio's (Audience 52SE) het niet zo heel goed deden in vergelijking met m'n Monitor Audio's (Studio 2) heb ik de 15-reeks er bij gehaald.  De M.A.'s deden het namelijk maar gewoon 'goed' (weinig laag, maar mooi stereobeeld), de Dynaudio's echter vielen op door een letterlijk belabberd laag!! Uitgesmeerd, ongecontroleerd.
Zoals je je wel kan inbeelden: met het 15-reeksje kwamen de kwaliteiten van beide speakersets volledig terug.  Een ware verademing.  De Dynaudio's gaven terug een normaal, mooi laag en fascinerend mooi, gebalanceerd midden/hoog. De M.A.'s deden ook waar ze goed in zijn: sprankelen in het hoog (zonder te vermoeien) en ijzingwekkend mooi stemgeluid.
Conclusie: wat een mooi setje is dat toch, zo een 15-combineetje  pompom.
Het vreemde is dat je verdraaid snel gewoon bent aan iets minder geluid.  Ik luister al maanden naar enkel die Pioneer en als je van niet beter weet is dat ding echt wel OK.

Ik wil niet generaliseren, maar ik het de pioneer SC-LX72 serieus vergeleken met de inmiddels aangeschafte SR7005. Ook de SC-LX82 heb ik beluisterd. Voor de pioneers geldt hetzelfde als de VSX1014 en 917 welke ik zelf gehad heb: het hoog vond ik bij allemaal te agressief aanwezig en op,zowel lagere als hogere nivo's was er sprake van grind m.n. op het hoog. Verder vond ik het geluid van de pioneers erg "in your face". Het heeft mij in ieder geval niet kunnen bekoren omdat het gewoon mij smaak niet is.

Zo heeft iedereen zijn voorkeur (en gelukkig maar).
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df