Discogs

Gestart door Vinyl_Fuchs, november 17, 2013, 15:34:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Wie van jullie maakt gebruik van de muziekdragerdatabank discogs (www.discogs.com) om je collectie bij te houden.?

Ik vind het zelf makkelijk om mijn muziekcollectie te categoriseren.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Nog nooit van gehoord. Zie op het eerste gezicht ook niet wat ze nu precies doen?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Het is een grote databank die door de gebruikers continue ververst wordt. Je kunt je cd's lp's invoeren en zo krijg je een mooi overzicht van je collectie.

Zoeken is mogelijk op label; artiest; albumtitel etc.v
Zoek je op artiest dan krijg je een chronologisch overzicht (discographie, incl. bootlegs).
Bovendien kun je vrienden linken (mits aangemeld)

Van ieder album/ single kun je ook de verschillende versies bekijken (indien hier sprake van is)

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jrdejong

Ook erg handig voor het bekijken van de versies die van een plaat zijn uitgekomen. Zowel cd als vinyl  :yes: Als ik een stapeltje tweedehands platen op de kop heb getikt altijd even kijken welke master/persing etc het betreft. Zo ben ik er achter gekomen dat ik een paar eerste persingen heb van bijvoorbeeld Jethro Tull en King Crimson  pompom

Ook voor jazz erg handig om te kijken of het een oorspronkelijk label betreft etc. Muziek van >50 jaar oud heeft in europa geen copyright meer, dus veel re-issues van jazzplaten die je vindt in platenbakken zijn engelse of italiaanse neppers die gewoon van een cd-tje of nog meer twijfelachtige bron zijn 'gemasterd'.
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

Vinyl_Fuchs

Hier een link naar mijn muziekcollectie: http://www.discogs.com/user/Vinyl_Fuchs/collection

Gaarne een reactie.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

#6
Discogs heeft er een nieuwe eigenschap bij. Tegenwoordig staat er de geschatte waarde van je collectie bij, gebaseerd op de laagste en hoogste prijs betaald voor de versie die je bezit. Best een leuk bedragje, maar een echte verzamelaar verkoopt bijna nooit iets.
Ik zal het mijn vriendin maar niet laten zien, want dan weet ze ook hoeveel geld ik erin gestopt heb.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... ik shop er enkel sporadisch ...

Vinyl_Fuchs

Ik shop er nooit. Het dient voor mij uitsluitend als online toegankelijke database voor mijn collectie.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Matt

ik shop als het in de buurt is of als het over een exemplaar gaat die ze niet meer persen :)
Afhankelijk van de prijs natuurlijk  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Bert5001

Een mooi lijst en een mooie mix van verschillende muziek


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoek

Ik denk dat ik er deze winter maar eens voor ga zitten. Wel vaker over gedacht maar blijft er altijd bij.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.