audioquest

Gestart door Taxus7, november 05, 2013, 22:14:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taxus7

Ik heb een subwooferkabel nodig van 9 meter. Ik ben aan het googlen en kom Audioquest tegen, SUB A en SUB X.
Aangezien er nogal wat prijsverschil inzit en het slechts voor SUBwoofer gebruik is, vroeg ik me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Is een duurdere subwoofer kabel een goede investering of toch maar de instapper kopen?



pameijer

Gewoon beginnen met de instapper. Vind je het niks, verkopen en iets anders proberen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

bas focal marantz

Citaat van: pameijer op november 05, 2013, 23:08:40
Gewoon beginnen met de instapper. Vind je het niks, verkopen en iets anders proberen.
Voor de auto heb ik altijd goedkoop gehad zonder problemen
Bouwmarkt kabel van 10meter ervoor nemen .

blackmolley

Ik hoor ook goeie dingen over QED en dan de Reference en de Signature kabel.
Veel over gelezen - vooral in de UK - en of je het gelooft of niet, men is er lirisch over.
En eerlijk gezegd geloof ik er ook wel in dat betere kabels (HDMI, subwoofer kabels, Coax) hun werk ook doen. Alleen niet in de mate die de marketing afdelingen ons willen doen geloven ;-)
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Maurice

Een (sub)kabel is lang en is zo gevoeliger voor het oppikken van storingen van buitenaf. Ik heb zelf voor goed afgeschermde kabels gekozen, die professioneel ook gebruikt worden in opnamestudio's, live optredens, etc.
Oftewel, microfoonkabel, waar ik zelf fatsoenlijke pluggen aan heb gesoldeerd. Goede pluggen voor ik meen iets van €15, plus de kabel à €1,5 / meter.
Ik hoor(de) geregeld verschillen tussen kabels, ik zou best alles Siltech willen hebben (heb ik één kabel van), maar verder bevallen de zelfgesoldeerde kabels echt het beste en zijn ook stukken goedkoper dan de meeste geconfectioneerde kabels.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude