Luidsprekers ontkoppelen van een houten vloer

Gestart door Rob46, oktober 22, 2013, 18:03:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hvanapeldoorn

Hangt volgens mij allemaal van de akoestiek van kamer af en hoe je speakers neerzet. En misschien ook nog wat je zelf wilt horen.

Ik heb zelf een houtenvloer op houten balken met daar onder een kruipruimte..de klankkast van heb ik jou daar.... Daarbij heb ik ondervonden dat ontkoppelen wel degelijk help tegen zware nadreunende bassen. 

Hoe de ontkoppeling doet is zoals de meeste zeggen trail en error. Zoals aangeven heb ik het voor mij gewenste resultaat behaald met simpele deurstoppers. Is het helemaal 100% nee dat niet..... zou nog hardstenen platen kunnen proberen, maar daar was de vrouw tegen...dus dit voor mij de gulle midden weg. En daarbij moet de volume knop echt zwaar open zetten voordat het hinderlijk wordt..dus me leren leven...

Dus gewoon trail en error en moet de goedkoopste lossing gaan testen en daarna verder kijken. Dat is mijn advies.

Cornelis1921

Jouw verhaal klinkt plausibel Hendrik, alleen ik heb daar geen enkele ervaring mee, behalve dat ik in mijn vorige woning ook een houten vloer met tussenruimte had, maar daar heb ik nooit iets van een klankkasteffect (op)gemerkt.
Groet,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

hvanapeldoorn

Wilde dat ik dat nu ook had. Hiervoor had ik app met hard betonnen vloer en daarop laminaat. Zelfde set-up (zelfde componenten) speakers stonden zelfs dichter tegen de muur.  En voor mij altijd een perfect bas.

Hier (was het) drama zeg maar zo afschuwelijk nadreunende bas. Je werd zoals het geloof ik noemen "luister moe" van.  Toen eerst mijn speaker maar eens in stappen van 10 cm van de wand af gezet. Elke week iets meer...(die ook als afleiding concept voor de vrouw zodat ze er aan wennen dat die speakers niet tegen de muur staan)...t/m nu 40 cm...50 cm ook gehad maar hoor niet echt verschil in dreunen...Toen spikes met muntjes er onderweg... en op de grond met van die beveiliging tegen het krassen. Dit hielp al meer... Daarna wat lagere deurstoppers en nu de hoger deurstoppers... Misschien dat ik de 5 cm hoge ook nog wel ga proberen.. want gisteren had toch nog een stuk van pink Floyd wat helaas weer een irritante bas opleverde...

Daarna toch maar eens de vrouw uit shoppen sturen op mijn kosten en dan wat mooi plaatjes als weg is er neerzetten... En als dat niet help gaan we wel kabels draaien of andere onzin  en als dat niet help kunnen we altijd nog verhuizen (en scheiden wat dat brengt een verhuizing hier wel te weeg):wink:.


Zoals ik al richting de topic starter opmerkte het trail en error. En als je een gezin heb, een oplossing zoeken iedereen mee kan leven.. 

Cornelis1921

Herkenbaar Hendrik, ik woon nu in 80er jaren app. met vinyl op een betonnenvloer. Soms heb ik te maken, afhankelijk van de CD, met een overdadige bas, maar dat is gelukkig zeldzaam, zeker nu de achterwand zo langzamerhand bezet raakt met goed gevulde CD-rekken.
Doch ik ben alleenstaand (bah wat een rotwoord) en hoef dus qua opstelling (setup e.d. ) geen rekening houden met anderen. Ja, alleen dan met de kritiek van mijn beste vriend John... ;-) :-D
Jij i.i.g. succes en zo mogelijk nog veel plezier. :yes:
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *