Luidsprekers ontkoppelen van een houten vloer

Gestart door Rob46, oktober 22, 2013, 18:03:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Ik ben op zoek naar een methode/middel, niet zijnde spikes of een tegel, om mijn luidsprekers van een houten vloer te ontkoppelen.

Floris

Van die vierkanten rubberen "tegeltjes"die men gebruikt om veelal stoeptegels als bestrating op een bitumen ondergrond bij een dakterras wellicht?
maatvoering pakweg 10 bij 10 cm groot overigens.

xander32

Citaat van: Rob46 op oktober 22, 2013, 18:03:04
Ik ben op zoek naar een methode/middel, niet zijnde spikes of een tegel, om mijn luidsprekers van een houten vloer te ontkoppelen.
Met de door jou zelf genoemde opties ontkoppel je ook niet, maar koppel je juist :wink:

gerard

Loop eens een rondje door een bouwmarkt zou ik zeggen; rubber stootdopjes (zelfklevend of schroef) , deurstoppers, maar ook dikke tochtstrip (rubber) etc etc. als het maar zacht is.

Of een katrol met haken aan 't plafond....  clown1

Succes  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Cornelis1921

 stupid Volgens sommigen (o.a. Hans Vaatstra) is het ontkoppelen van luidsprekers volkomen nonsens?
Ik heb ze wel op spikes en schoteltjes staan (iedereen deed het), maar of dat ergens goed voor is weet ik niet.
Groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 22, 2013, 21:50:15
stupid Volgens sommigen (o.a. Hans Vaatstra) is het ontkoppelen van luidsprekers volkomen nonsens?
Ik heb ze wel op spikes en schoteltjes staan (iedereen deed het), maar of dat ergens goed voor is weet ik niet.
Groetjes,
Cor.
Jij hebt de speakers dus gekoppeld, de ts. wil zijn speakers juist ontkoppelen :wink:.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op oktober 22, 2013, 22:11:25
Jij hebt de speakers dus gekoppeld, de ts. wil zijn speakers juist ontkoppelen :wink:.
Oeps! :oops: redface violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32


KayaRahnee

Citaat van: xander32 op oktober 22, 2013, 22:25:07
Ik moet er ook steeds goed bij nadenken, hier gaan velen mee in de fout :-)

Denk dat TS ook in de fout gaat, hij wil ontkoppelen maar niet dmv spikes ........
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Rob46

Ik weet het nu zelf ook even niet meer  violent1 De speakers, vloerstaanders, staan nu direct met de onderzijde op een houten vloer. Wat Cor zegt zet mij ook aan het denken. Ik denk daarom ook in eerste instantie aan een goedkope simpele oplossing..........

xander32

Juist het koppelen d.m.v. spikes, geeft vaak een meer droge, strakke bass. Al is dat, om het wat eenvoudiger te maken, vervolgens ook weer afhankelijk van de ondergrond ...

cz79

Dus gewoon een kwestie van proberen, net als alles :-D

Perfect_audio

Citaat van: Rob46 op oktober 22, 2013, 18:03:04
Ik ben op zoek naar een methode/middel, niet zijnde spikes of een tegel, om mijn luidsprekers van een houten vloer te ontkoppelen.

Het is zo eenvoudig: hang de speakers aan nylon draden aan het plafond.
Gegarandeerd geen mechanische koppeling met de vloer.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

jowa

 :schater:

Je hebt echter wel gelijk  :yes:

Zit je alleen nog met de koppeling met het plafond  :angel:

Rob46

Citaat van: Perfect_audio op oktober 23, 2013, 01:33:48
Het is zo eenvoudig: hang de speakers aan nylon draden aan het plafond.
Gegarandeerd geen mechanische koppeling met de vloer.

ron

Een aanname dat dit 'eenvoudig' is......