Wat is jouw muziekmiskoop of jouw muziekaanwinst van de maand geweest? :-( / :-)

Gestart door Cornelis1921, oktober 19, 2013, 10:22:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op november 25, 2017, 08:24:43
Deze week heb ik via MusicShop uit Hamburg (Amazon.de) de 16CD box 'The Art of Carlo Maria Giulini' ontvangen. Kosten: EUR 61,40 (incl.). Maar helaas wilden CD 9 en CD 10 (beiden met symfonieën van Bruckner niet opstarten, i.i.g. niet zonder problemen). Dus ik heb op Amazon.fr twee vervangende (tweedehands) albums gekocht.* Kosten: EUR 25,00. Bij het afdraaien van Bruckner 7 bleek de rookschade dusdanig groot te zijn, dat hij moest worden vervangen door een andere tweedehands exemplaar; zojuist gekocht op Bol.com (CD uitstekend). Kosten: EUR 12,00. Nu heeft mij die set dus zomaar even ruim EUR 100,00 gekost. Je moet wat over hebben voor je hobby. notworthy

* Bij MusicShop/Amazon.de was de set inmiddels geheel uitverkocht, ik kon alleen maar de set - op eigen kosten -  terugsturen en mijn geld terug krijgen. Had ik dat achteraf maar gedaan, dan had mij dat zo'n twee tientjes gescheeld en een hoop moeite en ergernis gescheeld. violent1
Alle Bruckner-CDs (Symfonieën Nrs. 7, 8 en 9) uit de bovenstaande compilatie-16CD-box, The Art of Carlo Maria Giulini, op Universal-Italië, zijn nu vervangen (7 & 9 via Bol.com, 8 via Amazon.fr), en dat tegen de prijs van iets minder dan EUR 50,00. De schijfjes zijn allen gebruikt, maar verkeerden in een mint conditie toen bij mij thuis arriveerden. De defecte Bruckner-CDs kan ik nog altijd testen op de nieuw te komen CD6006. Niet dat het wat uitmaakt, maar toch... Ook hier: Eind goed, al goed! pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

De beste aanwinst is The Grand Wazoo van FZ. Ik heb hem al 3x gedraaid vandaag.
Er zit zoveel in!  Heel veel subtiele dingetjes in de achtergrond. Met een 21 man sterk orkest  en dan zoveel rust in de composities.
En zonder de krakjes waar ik me altijd suf aan ergerde op de plaat. Cd's rule:-)
Geremastered in 2012? Origineel uit 1972.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: Nb op november 30, 2017, 16:34:00
De beste aanwinst is The Grand Wazoo van FZ. Ik heb hem al 3x gedraaid vandaag.
Er zit zoveel in!  Heel veel subtiele dingetjes in de achtergrond. Met een 21 man sterk orkest  en dan zoveel rust in de composities.
En zonder de krakjes waar ik me altijd suf aan ergerde op de plaat. Cd's rule:-)
Geremastered in 2012? Origineel uit 1972.
CD's rule! Ook mijn idee, Nb. :-) Geen vinyl voor mij (meer). :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op november 25, 2017, 08:24:43
Deze week heb ik via MusicShop uit Hamburg (Amazon.de) de 16CD box 'The Art of Carlo Maria Giulini' ontvangen. Kosten: EUR 61,40 (incl.). Maar helaas wilden CD 9 en CD 10 (beiden met symfonieën van Bruckner niet opstarten, i.i.g. niet zonder problemen). Dus ik heb op Amazon.fr twee vervangende (tweedehands) albums gekocht.* Kosten: EUR 25,00. Bij het afdraaien van Bruckner 7 bleek de rookschade dusdanig groot te zijn, dat hij moest worden vervangen door een andere tweedehands exemplaar; zojuist gekocht op Bol.com (CD uitstekend). Kosten: EUR 12,00. Nu heeft mij die set dus zomaar even ruim EUR 100,00 gekost. Je moet wat over hebben voor je hobby. notworthy

* Bij MusicShop/Amazon.de was de set inmiddels geheel uitverkocht, ik kon alleen maar de set - op eigen kosten -  terugsturen en mijn geld terug krijgen. Had ik dat achteraf maar gedaan, dan had mij dat zo'n twee tientjes gescheeld en een hoop moeite en ergernis gescheeld. violent1
Ondanks het feit dat de uiteindelijke kostprijs bijna het dubbele werd van de oorspronkelijke, wil ik niet zeuren, daar ik bijna dagelijks enige CDs uit deze box set beluister: Het heeft reeds zijn geld dubbel en dwars opgebracht. :-) notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *