Wat is jouw muziekmiskoop of jouw muziekaanwinst van de maand geweest? :-( / :-)

Gestart door Cornelis1921, oktober 19, 2013, 10:22:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Hier een topic over muziekaankopen, die onze verwachtingen in het geheel juist overtroffen of ons juist enorm hebben teleurgesteld.

P.S. Ik besef dat  bij de huidige, krimpende, CD-markt deze vraag enigzins gedateerd is, maar toch.

byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1
Het 6CD-boxje: The Eagles - The Studio Recordings 1972-1978 (Elektra, (C)2012). :-) :-) :-) :-) :-)
Ik dacht niet dat deze laid-back, hyper commerciële en overgeproduceerde muziek mij zo kan bekoren.
Mooie remastering, maar helaas géén boekje met informatie over wat, wie en hoe.
Prijs: €29,99 bij Plato.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Niet gekocht maar wel beluisterd. De nieuwst cd's van Pearl Jam,Manic Street Preachers,Placebo,Morcheeba.Echte dramatische bagger.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Niber

Citaat van: mountainbiker op oktober 19, 2013, 11:16:23
Niet gekocht maar wel beluisterd. De nieuwst cd's van Pearl Jam,Manic Street Preachers,Placebo,Morcheeba.Echte dramatische bagger.

Ik heb alleen de nieuwe Pearl Jam - Lightning Bolt meerdere malen beluisterd  en dramatische bagger is overdreven.
Dan vind je geen enkele Pearl Jam plaat na de legendarische "Ten" de moeite waard.  :no:

Ook voor mij haalt Lightning Bolt niet dat niveau (die van "Ten", dat gaat ze ook nooit meer lukken) en ook niet van, bijvoorbeeld, "Vitalogy" (1994) of  "Yield" (1998).
(Die drie albums zijn mijn persoonlijke PJ-favorieten, vandaar dat ik ze aanhaal.)

Ik betwijfel ook of ik hem origineel ga aanschaffen of alleen via Spotify blijf draaien. Hij zal in ieder geval niet zo vaak gedraaid worden als de drie eerder genoemde albums of Vedders soloplaat "Into the Wild" (die ook allen al te weinig worden beluisterd hier in huis).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

@Niber,
Wat is de oorzakelijke strekking van jouw laatste alinea? Gr. Cor.


P.S. Taalkundig klopt er geen barst van mijn zin waain ik om opheldering vraag, maar wat geeft het; staat interessant. :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Niber op oktober 20, 2013, 04:14:12
Ik heb alleen de nieuwe Pearl Jam - Lightning Bolt meerdere malen beluisterd  en dramatische bagger is overdreven.
Dan vind je geen enkele Pearl Jam plaat na de legendarische "Ten" de moeite waard.  :no:

Ook voor mij haalt Lightning Bolt niet dat niveau (die van "Ten", dat gaat ze ook nooit meer lukken) en ook niet van, bijvoorbeeld, "Vitalogy" (1994) of  "Yield" (1998).
(Die drie albums zijn mijn persoonlijke PJ-favorieten, vandaar dat ik ze aanhaal.)

Ik betwijfel ook of ik hem origineel ga aanschaffen of alleen via Spotify blijf draaien. Hij zal in ieder geval niet zo vaak gedraaid worden als de drie eerder genoemde albums of Vedders soloplaat "Into the Wild" (die ook allen al te weinig worden beluisterd hier in huis).


stupid

mountainbiker

Citaat van: Niber op oktober 20, 2013, 04:14:12
Ik heb alleen de nieuwe Pearl Jam - Lightning Bolt meerdere malen beluisterd  en dramatische bagger is overdreven.
Dan vind je geen enkele Pearl Jam plaat na de legendarische "Ten" de moeite waard.  :no:


Klopt!!! :yes: :yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Niber

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 20, 2013, 04:17:38
@Niber,
Wat is de oorzakelijke strekking van jouw laatste alinea? Gr. Cor.


P.S. Taalkundig klopt er geen barst van mijn zin waain ik om opheldering vraag, maar wat geeft het; staat interessant. :-D ;-)

Dat heeft de eenvoudige reden dat ik mijn geld ook maar eenmalig kan uitgeven, Cor.
Ik "hark" ook geen bakken met geld binnen maandelijks en heb nog meer hobby's en een huishouden draaiende te houden (twee dochters in de luiers en de jongste heeft koemelkallergie en die speciale voeding daarvoor is erg duur). 

Dus ik kan niet zomaar iedere cd kopen die ik goed vind, daarvoor heb ik een Squeezebox met Spotify. Sowieso zet ik sneller de Squeezebox aan dan de cd-speler. Gemakzucht zeg maar, dat is de kloof tussen onze generaties.  :wink:
Alleen de albums die ik echt graag wil hebben koop ik dus op cd/plaat (uiteraard ook wel eens een "extra", maar daar gaat deze waarschijnlijk niet onder vallen).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

@Niber, Ik heb de vraag niet goed gesteld: Hoe komt het dat er bij sommige platen te weinig beluisterd worden? Sorry voor het misverstand. Dat jullie ook geen bakken met geld te verteren hebben begrijp ik ook wel.
Groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Aah je bedoelt op die manier.
Nou die reden is al even eenvoudig, vrouwlief en ik hebben een andere muzieksmaak en ik kan dus niet maken constant muziek op te zetten die alleen ik mooi vind (al gebeurt dat vaker dan andersom  :-D ).
Sowieso staat ook vaak gewoon de radio aan bij ons thuis, zodat er verschillende soorten muziek langskomen afgewisseld met wat gepraat en nieuwsberichten en 's avonds kijken we vaak tv/filmpje/series.

Daarnaast vergeet ik ook gewoon vaak om "oude" cd's te pakken. Ik ga vaak kris-kras door de collectie heen waar ik op dat moment zin in heb. Zo blijven sommige cd's een beetje in het "verdomhoekje" liggen.

Het is dan ook nodig tijd dat ik de cd-lades weer eens netjes uitzoek, misschien kom ik dan wel wat miskopen tegen (om maar even weer ontopic te gaan).
Heb denk ik maar weinig echt miskopen, heb erg brede en diverse muzieksmaak. Uiteraard wel cd's die ik nu niet meer mooi zou vinden, maar dat neemt niet weg dat ik toen ik 10 jaar was ik de stoerste van de klas was met mijn Captain Jack cd cassettebandje  :schater: shutup

*Edit: Misschien is de laatste muzikale miskoop in huize Niber wel de nieuwste K3 cd.  HLP
Oudste dochter vindt het wel prachtig, dus in die zin mag ik het Missxhien wel niet eens een miskoop noemen...  shutup

En aan de andere kant heb ik natuurlijk ook een plaat ontdekt die ik helemaal te gek vind.
Om hem nog maar eens te "spammen":

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1

Ik heb bij een handelaar op Bol.com, zo te zien aan het verpakkingsmateriaal afkomstig uit de provincie 'Grunn', de afgelopen week vier CD's gekocht. Twee bleken andere uitvoeringen en één bleek een andere editie te zijn. Pech? Ik dacht het niet. De goede man had specifieker moeten zijn in de informatie die bij het werkelijke artikel past. Nu heeft hij de koper verkeerd geïnformeerd omtrent de artikelen. En de CD's waren voor wat ze nu bieden niet bepaald goedkoop (doch ook niet te duur) te noemen, en kwamen niet allen in de conditie die geadverteerd werd ("goed" i.p.v. "als nieuw") en heb 3 v/d 4 doosjes vervangen. Tevens was 1 schijfje licht beschdigd.
Ik heb hem het voorstel gedaan om i.i.g. van drie van de vier CD's de administratiekosten (3x E 1,99 = E 5,97) te vergoeden als gedeeltelijke schadeloosstelling, want ik heb twee van de CD's met fors verlies kunnen doorverkopen aan mijn maat John. De derde CD gaat voor nop naar een forumgenoot.*
Ik heb deze vermaledijde verkoper nu reeds drie maal gemailed. Op de kritische (tweede) mail van gisteren kreeg heb ik tot nu toe  nog geen antwoord gekregen.
Krijg ik binnenkort geen gepaste reactie van hem, dan zoek ik het hogerop bij Bol.com.
Kortom, dat waren mijn 3 miskopen van de maand.

* Waarom niet terugsturen? Omdat het terugsturen geheel en al voor rekening van de koper is: 3x E 2,76 + 3x 1 bubbeltjesenvelop. En de reeds genoemde administratiekosten ben ik sowieso kwijt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op februari 28, 2015, 00:23:28
violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1

Ik heb bij een handelaar op Bol.com, zo te zien aan een deel van het verpakkingsmateriaal afkomstig uit de provincie 'Grunn', de afgelopen week vier CD's gekocht. Twee bleken andere uitvoeringen en één bleek een andere editie te zijn. Pech? Ik dacht het niet. De goede man had specifieker moeten zijn in de informatie die bij het werkelijke artikel past. Nu heeft hij de koper verkeerd geïnformeerd omtrent de werkelijke hoedanigheid van de artikelen. En de CD's waren voor wat ze nu bieden niet echt goedkoop (doch ook niet te duur) te noemen, en kwamen niet allen in de conditie die geadverteerd werd ("goed" i.p.v. "als nieuw") en heb 3 v/d 4 doosjes vervangen. Tevens was 1 schijfje licht beschadigd.
Ik heb hem het voorstel gedaan om i.i.g. van drie van de vier CD's de administratiekosten (3x E 1,99 = E 5,97) te vergoeden als gedeeltelijke schadeloosstelling, want ik heb twee van de CD's met fors verlies kunnen/moeten doorverkopen aan mijn maat John. De derde CD gaat voor nop naar een forumgenoot.*
Ik heb deze vermaledijde verkoper nu reeds drie maal gemailed. Op de kritische (tweede) mail van gisteren kreeg heb ik tot nu toe nog geen antwoord gekregen.
Krijg ik binnenkort geen gepaste reactie van hem, dan zoek ik het hogerop bij Bol.com.
Kortom, dat waren mijn 3 miskopen van de maand.

* Waarom niet terugsturen? Omdat het terugsturen geheel en al voor rekening van de koper is: 3x E 2,76 + 3x 1 bubbeltjesenvelop. En de reeds genoemde administratiekosten ben ik sowieso kwijt.
Ik denk dat hij wel het e.e.a. op te biechten heeft. :-D :wink: :schater: notworthy byebye
Maar eigenlijk hoop ik gewoon dat wij er gewoon uit komen, en dat zonder bloedvergieten. clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Deze maand meerdere goede aankopen gedaan... maar aankoop van de maand is toch de sacd van diana krall.  hello
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op februari 28, 2015, 00:23:28
violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1

Ik heb bij een handelaar op Bol.com, zo te zien aan het verpakkingsmateriaal afkomstig uit de provincie 'Grunn', de afgelopen week vier CD's gekocht. Twee bleken andere uitvoeringen en één bleek een andere editie te zijn. Pech? Ik dacht het niet. De goede man had specifieker moeten zijn in de informatie die bij het werkelijke artikel past. Nu heeft hij de koper verkeerd geïnformeerd omtrent de artikelen. En de CD's waren voor wat ze nu bieden niet bepaald goedkoop (doch ook niet te duur) te noemen, en kwamen niet allen in de conditie die geadverteerd werd ("goed" i.p.v. "als nieuw") en heb 3 v/d 4 doosjes vervangen. Tevens was 1 schijfje licht beschdigd.
Ik heb hem het voorstel gedaan om i.i.g. van drie van de vier CD's de administratiekosten (3x E 1,99 = E 5,97) te vergoeden als gedeeltelijke schadeloosstelling, want ik heb twee van de CD's met fors verlies kunnen doorverkopen aan mijn maat John. De derde CD gaat voor nop naar een forumgenoot.*
Ik heb deze vermaledijde verkoper nu reeds drie maal gemailed. Op de kritische (tweede) mail van gisteren kreeg heb ik tot nu toe  nog geen antwoord gekregen.
Krijg ik binnenkort geen gepaste reactie van hem, dan zoek ik het hogerop bij Bol.com.
Kortom, dat waren mijn 3 miskopen van de maand.

* Waarom niet terugsturen? Omdat het terugsturen geheel en al voor rekening van de koper is: 3x E 2,76 + 3x 1 bubbeltjesenvelop. En de reeds genoemde administratiekosten ben ik sowieso kwijt.
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

De verkoper heeft eindelijk gereageerd; hij begrijpt er niet veel van. Dat kan kloppen als 3 van de 4 mailtjes (door toedoen van Bol.com) niet bij hem aangekomen zijn. Ik heb om zijn telefoonnummer gevraagd en tegelijkertijd dat van mijzelf gegeven; kunnen wij eindelijk gaan onderhandelen. En... Wat ik al vermoedde; hij is gelukkig te goeder trouw. Hopelijk eind goed, al goed. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op maart 04, 2015, 01:51:41
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

De verkoper heeft eindelijk gereageerd; hij begrijpt er niet veel van. Dat kan kloppen als 3 van de 4 mailtjes (door toedoen van Bol.com) niet bij hem aangekomen zijn. Ik heb om zijn telefoonnummer gevraagd en tegelijkertijd dat van mijzelf gegeven; kunnen wij eindelijk gaan onderhandelen. En... Wat ik al vermoedde; hij is gelukkig te goeder trouw. Hopelijk eind goed, al goed. :-)
pompom pompom pompom EIND GOED, AL GOED! pompom pompom pompom

De verkoper belde vanmorgen op met de mededeling dat sinds Bol.com onderdeel uitmaakt van het Ahold concern er technisch en communicatief van alles mis gaat en dat hij mijn wanhoop van toen begrijpt. Echt tot uitgebreid uitleggen van mijn kant kwam het niet, maar was ook niet echt nodig want hij begreep direct waar de schoen wringde. Hij bood ter compensatie van "het leed" een CD uit zijn aanbod op Bol.com naar keuze aan (en daar ben ik reeds op in gegaan). Wat ik al vermoedde werd dus bevestigd; deze verkoper is OK (ik heb direct nog een CD voor eigen rekening bij hem besteld)! :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *