DAB naar DAB+ modificatie ST7001

Gestart door dagg, oktober 16, 2013, 13:45:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dagg

Hierbij twee foto's

De nummer foto 1:
Rechts boven; BB ADS931E 57M09H5
Midden boven; E XILINX XCR3064XL VQ44DMN0537 A137397 10I
Links boven; KONY 0722Y39H-52SF 24.53 (de macht drie is wat ik er uit haal, is niet goed te zien)
Midden onder; ISSI IS42 S16400B-7TL G5733600W 0710

dagg

#16
Na een paar weken geen tijd gehad te hebben vandaag weer beetje de draad opgepakt.
In de tussentijd nog even contact gehad met Schiepers die aangaf dat het misschien het makkelijkste is om op zoek te gaan naar een complete DAB module.

Zodoende kom ik ondermeer op onderstaande link uit:
http://www.twk.kr/products_solutions/pro_images/tbk-0603.pdf

Op pagina 13 en 14 staat de TBK TDE2002A1 omschreven. Dit is niet dezelfde als in de ST7001 zit, dat is de A2. Eens kijken of ik daar wijzer van word en of ik meer informatie of vervangende producten kan vinden.

Het lijkt er op dat TBK Electronics CORP tegenwoordig TWK Tunerworks Korea CORP (http://www.twk.kr/eng/index.html) heet en komt zoals de naam al aangeeft uit Korea. Het bedrijf is voornamelijk actief in de car audio.

Op hun site zag ik TDE1001A1 Band III Eureka 147 (Europese DAB) die wij hier in Nederland voor DAB+ nodig hebben staan maar werd doorverwezen naar lege pagina's. In de ST7001 zit nu de TDE2002A2 Dual Band Eureka 147. Verder spitten..

Ter zijner tijd zal ik ook nog een keer foto's van de onderkant van de gehele printplaat van de ST7001 proberen te maken.

JohnWx

Bij de kringloop in Baarn staat/stond een ST7001 denk dat ik hem maar ga halen en je projekt volg
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dagg

Ik zeg doen :wink:

Zag net in de gebruiksaanwijzing van de ST7001 dat de tuner Band III en Band L kan ontvangen, dat word dus verstaan onder Dual Band.

Dat houd in dat de module wel DAB+ kan ontvangen maak ik daar uit op maar is het de D/A Converter 192kHz/24bit die waarschijnlijk niet met de AAC overweg kan. Wat Paul zich ook al af vroeg en Schiepers onderbouwde.

Maakt de keuze weer groter, dus Band III en Dual Band modules zoeken. Heb inmiddels TWK een e-mail gestuurd in de hoop dat ze kunnen helpen in de modificatie gezien zij (TBK) de module hebben aangeleverd.

dagg

Update is dat er geen update is. De e-mail komt niet aan bij TWK. Heb het een paar keer geprobeerd en naar verschillende e-mail adressen maar krijg elke keer postmaster delay en failure berichten terug een paar dagen later. Verder nog geen vervanger weten te vinden..

dagg

Even wat anders, niet de oplossing die ik zoek maar bied misschien mogelijkheden voor mensen.
http://www.autodab.com/files/MEN-Editorial.pdf

Als ik het goed begrijp werkt de genoemde unit als 'FM antenne'. Althans hij word op de ingang voor de FM antenne aangesloten zodat alle DAB stations op de FM frequentie in de tuner binnen komen om hem zo te kunnen bedienen met de knoppen op het stuurwiel.

Nog iets over de DAB module in de ST7001 volgens een Poolse brochure waar onder meer gesproken wordt over Xilinx en ISSI alleen kom ik niet uit het woord zaekranowanej als het om de samenstelling van de DAB module gaat:
http://audio.com.pl/pdf/testy/tunery/marantzst-7001.pdf
http://audio.com.pl/testy/marantz-st7001:10

dagg

Voortgang om te gaan twijfelen over dit lumineuze idee.
Heb in de tussentijd contact gehad met The Audio Clinic en De Radiowinkel en die konden ook geen bijdrage leveren aan deze zoektocht. Volgens De Radiowinkel kan het geen eens, lekker bemoedigend.

Tot op heden nog geen vervangende module kunnen vinden verder..

Paul

Dat vermoeden had ik al DAB+ heeft voor mij thuis geen prioriteit, leuk voor in de auto misschien maar via mijn provider (KPN) heb ik voldoende radiozenders in prima digitale kwaliteit.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Kaviaar66

Beste DAGG, De meeste zoektochten zijn moeizaam. Ben hier nieuw, maar zelf niet meer zo nieuw. Je service manual is tevinden op Manual Archives. Niet kosteloos maar wel betaalbaar. Voor 8 dollar een hele maand lid voor alle datsheets en manuals. Voor dit soort projecten heb je wel een electronicus en programmeur nodig misschien?

dagg

Citaat van: Kaviaar66 op december 25, 2013, 15:32:37
Beste DAGG, De meeste zoektochten zijn moeizaam. Ben hier nieuw, maar zelf niet meer zo nieuw. Je service manual is tevinden op Manual Archives. Niet kosteloos maar wel betaalbaar. Voor 8 dollar een hele maand lid voor alle datsheets en manuals. Voor dit soort projecten heb je wel een electronicus en programmeur nodig misschien?

Ik weet niet of het dezelfde is maar heb er al één in mijn bezit, toch bedankt voor de tip.
Uiteindelijk wel want zo behept ben ik ook weer niet met electronica, eerst maar een goede DAB module zien te vinden.

j6767

hallo mad denon tu-1800 en dezelfde tuner als maranz en dac converter AD1852
dus wat heb je nodig om tuner of converter AD1852 aan te passen ??? vraag om hulp ik kom uit europa ik heb een kloddertje dab+