De set van 100%

Gestart door 100%Marantz, oktober 10, 2013, 14:18:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Wat een mooie audio componenten zeg! Niet 1 maar .......   notworthy

100%Marantz

Citaat van: Rob46 op november 28, 2013, 18:52:56
Wat een mooie audio componenten zeg! Niet 1 maar .......   notworthy

Dank je
marantz, what else?

100%Marantz

Zoals eerder beschreven heb ik in mijn HT set speakers van de ES serie van JBL.
Aangezien ik aan een kant (deur) te weinig plaats heb, kan ik de ES 80 niet plaatsen.
Ik heb ze dus vervangen door een paar ES 20 vooraan. Met een sub ES 250.

De subwoofer doet zijn werk, maar de fronts geven geen mooi geluid, vooral in stereo, voor film geeft het een best mooi resultaat.

Ik heb dus de ES 80 en ES 20 verkocht.

Als vervanging had ik gedacht aan de Focal Chorus 706. Die zijn iets groter, maar kan ik plaatsen.

Ik kan ze krijgen voor een goede prijs en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en denkt dat het (veel) beter zal zijn dan met de ES 20.  :-o
marantz, what else?

audiof. zonder budget

De ES20 ken ik persoonlijk niet, de focal Chorus 706V heb ik een paar weken gebruikt als surround. Een audiofiele vriend van me had ze werkloos thuis staan en heb ik ze een tijdje mogen "adopteren".

Hij had de wenge uitvoering en moet zeggen dat de kasten er apart uitzagen qua vormgeving, ik vond het wel iets hebben eerlijk gezegd. Eerst heb ik ze ingezet als fronts en vond het niet slecht klinken. Ook in stereo was het wel aardig, en je voelt hem wel aankomen, wel met een maar.... Ik luister nogal naar uiteenlopende muzieksoorten, zelfs naar muziek die mijn voorkeur niet heeft maar gewoon omdat het verschrikkelijk goed is opgenomen. Zo heb ik me verbaasd over het geluid van deze jongens bij klassiek (specifiek de notenkraker suite van Tsjaikovsky) waarbij ze echt goed presteerde. Maar op andersoortige muziek (Safri duo, J.M. Jarre maar ook sommige stukken van Rosenberg trio) en dan specifiek op de wat "drukkere" of snellere passages klonk het wat "rommelig" (tsja, breng het maar eens onder woorden). Alles werd een beetje een brei en konden instrumenten, zang e.d. niet meer goed onderscheiden, alsof het allemaal een beetje werd samengeperst.

Om die reden heb ik na de adoptie-periode ook weer netjes teruggebracht 8-) Ik hoop dat je hier iet aan hebt.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

100%Marantz

Citaat van: audiof. zonder budget op december 03, 2013, 11:36:17
De ES20 ken ik persoonlijk niet, de focal Chorus 706V heb ik een paar weken gebruikt als surround. Een audiofiele vriend van me had ze werkloos thuis staan en heb ik ze een tijdje mogen "adopteren".

Hij had de wenge uitvoering en moet zeggen dat de kasten er apart uitzagen qua vormgeving, ik vond het wel iets hebben eerlijk gezegd. Eerst heb ik ze ingezet als fronts en vond het niet slecht klinken. Ook in stereo was het wel aardig, en je voelt hem wel aankomen, wel met een maar.... Ik luister nogal naar uiteenlopende muzieksoorten, zelfs naar muziek die mijn voorkeur niet heeft maar gewoon omdat het verschrikkelijk goed is opgenomen. Zo heb ik me verbaasd over het geluid van deze jongens bij klassiek (specifiek de notenkraker suite van Tsjaikovsky) waarbij ze echt goed presteerde. Maar op andersoortige muziek (Safri duo, J.M. Jarre maar ook sommige stukken van Rosenberg trio) en dan specifiek op de wat "drukkere" of snellere passages klonk het wat "rommelig" (tsja, breng het maar eens onder woorden). Alles werd een beetje een brei en konden instrumenten, zang e.d. niet meer goed onderscheiden, alsof het allemaal een beetje werd samengeperst.

Om die reden heb ik na de adoptie-periode ook weer netjes teruggebracht 8-) Ik hoop dat je hier iet aan hebt.

Vreemd om muziek te luisteren die niet je voorkeur heeft.  :?
Je luisterd dan meer naar je set dan naar de muziek? Kan wel leuk zijn, maar uiteindelijk gaat het om de muziek.
Anderzijds gaat het om het plezier en als dat er is, is het OK   HB
marantz, what else?

100%Marantz

Citaat van: 211 op oktober 31, 2013, 18:17:29
"Meer niet.." Nee, meer niet. Zo eenvoudig is het. Moderne NAS'jes ondersteunen haast alles.

Vragen bij een eventuele keuze zijn (globaal en niet uitputtend) :
- Kan ik er, behalve bestanden op plaatsen, ook applicaties op draaien zoals een muziek server
- Kan ik die software zelf installeren
- Zit er een genoeg RAM geheugen in als ik meerdere zaken naast elkaar wil doen
- Een beetje moderne en vlotte CPU is ook lekker (dual- of quadcore)
- Wil ik 2 of meer schijven in één doos om problemen te omzeilen als één stuk gaat
- of heb/maak ik een backup op een ander medium

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren (merk, type, soort,..) Persoonlijk heb ik nu ook een paar Western Digital's (WD) draaien : Snel, eenvoudig & goedkoop.

Met hele leuke software er gratis bij om je eigen "Private Cloud" te maken, zodat je wereldwijd via het internet heel eenvoudig maar vooral veilig bij je eigen muziek, foto's en bestanden kan benaderen op je smartphone, tablet of PC

Nee, ik werk niet bij WD... Succes

Nog wat vraagjes rond My Cloud van WD. Of andere NAS

Als ik alles (muziek) copieer op de NAS moet ik veronderstel alles wegdoen op de PC, of mag ik een aantal bestanden houden, voor het geval ik offline ben?
Kan dit of totaal niet?
Als het zou kunnen hou beheerd iTunes dit?
Oneline kan hij naar de NAS, maar Offline? Kan natuurlijk naar de C:/ maar zie ik dan niet alles in dubbel in iTunes?

Als dit niet kan, zijn er andere softwares die dit wel zou kunnen?
marantz, what else?

100%Marantz

#36
Ik heb wat zitten verplaatsen met mijn versterkers en CD spelers.

SB_Marantz heeft mijn eindversterkers gereviseerd en de CD 94 terug "nieuw" gemaakt.

Heel mooi allemaal.

In de woonkamer heb ik de SM7 als eindversterker.
De SC 6 als voorversterker.
Voor de keuken en eetkamer heb ik de andere SC6 geplaatst met telkens een SM6.

Als bron heb ik nu de SA15 S1, een Technics SL1200 MKII & Apple airport.

In mijn bureau heb ik de CD 94 geplaatst i.p.v. de SA15
Het is prachtig en werkt echt mooi.

In de TV kamer is niets veranderd en ga ik de fronts niet vervangen, nu toch niet. :wink:

Het is een beetje allemaal een kerstcadeau (van mezelf)  :-D :-D
marantz, what else?

100%Marantz

En nog wat plaatjes
:-)
marantz, what else?

100%Marantz

#38
En de laatste 2 8-)
marantz, what else?

100%Marantz

Het is vandaag de verjaardag van mijn echtgenote. 24/12

Interesseert waarschijnlijk niemand, maar wou het even melden  :-D :-D :-D :wink:
marantz, what else?

xander32

Citaat van: 100%Marantz op december 24, 2013, 01:36:26
Het is vandaag de verjaardag van mijn echtgenote. 24/12

Interesseert waarschijnlijk niemand, maar wou het even melden  :-D :-D :-D :wink:
... iig. een fijne dag vandaag. Is ze 18 geworden?

QuattroNL

Citaat van: xander32 op december 24, 2013, 06:43:57Is ze 18 geworden?
*proest*


Maar wat een ongeloveloos mooie set heb je 100%!
Ben je er al uit wbt een NAS?
Ik vind het echt een uitkomst zo'n ding. Overal, ook op m'n werk, naar m'n eigen muziek luisteren. Heerlijk.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

100%Marantz

Nee de NAS is et nog niet, maar ik denk dat het de WD My Cloud zal worden.
Ik vrees dat ik wel wat werk zal hebben om mijn bibliotheek terug in orde krij, vooral war afbeeldingen betreft. Had ooit eens alles van de C naar D verplaatst en dat ging wat moeilijk.
Maar zal noet anders kunnen denk ik.


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

100%Marantz

Bedankt QuattroNL


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

100%Marantz

Xander, ja 18 en een beetje :-)))
Meer (43)


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?