De set van 100%

Gestart door 100%Marantz, oktober 10, 2013, 14:18:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Ik ben wat aan het rondkijken voor een NAS
Maar ik ken er niet alle mogelijkheden van en wat is daar juist voor nodig om het te laten werken.

Ik heb een PC verbonden aan de modem/router (VDSL)
Heb daarbij ook verschillende Apple Airports verbonden aan de modem of los aan een Stereo set.
Vandaag heb ik buiten mijn CD's een hoop muziek om mijn PC met iTunes. Heb daarvan een deel op mijn iPhone en kan dus muziek luisteren via de iPhone direct op de Stereoset via Airport of deze gebruiken om mijn iTunes op de PC remote te besturen. Mijn PC moet daarom aan staan en uiteraard er staan, wat niet altijd het geval is met een Laptop.

Ik dacht dat het interessanter was om al de muziek op een NAS te plaatsen dat door allen bruikbaar is, zonder de computer aan te hebben.

Kan ik deze gewoon op een router (Apple Airport) aansluiten via USB of hoe gebeurd dat?
Wat heb ik allemaal nodig?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

marantz, what else?

Hielke

Netwerkkabel in de router en goed configureren en gaan, de nas is dan opgenomen in je netwerk.



Sent from my iPad using Tapatalk.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

100%Marantz

Dus niet via USB, maar netwerkkabel

Meer niet?  :-o
En kan dan gebruiken via iPhone of andere PC op het netwerk.

Bedankt
marantz, what else?

Faxe

Gebruik zelf een Synology Nas. Hier staat mijn digitale muziekcollectie op. De Nas is verbonden met mijn modem/router. Via de Synology App op mijn Ipad kan ik de muziek vanaf de Nas afspelen op mijn Marantz SR 7005. In jouw geval zou je de muziek denk ik via de Ipad/Iphone naar de  Apple Airport kunnen sturen.

211

#19
Citaat van: 100%Marantz op oktober 31, 2013, 16:43:12
Dus niet via USB, maar netwerkkabel
Meer niet?  :-o
En kan dan gebruiken via iPhone of andere PC op het netwerk.
Bedankt

"Meer niet.." Nee, meer niet. Zo eenvoudig is het. Moderne NAS'jes ondersteunen haast alles.

Vragen bij een eventuele keuze zijn (globaal en niet uitputtend) :
- Kan ik er, behalve bestanden op plaatsen, ook applicaties op draaien zoals een muziek server
- Kan ik die software zelf installeren
- Zit er een genoeg RAM geheugen in als ik meerdere zaken naast elkaar wil doen
- Een beetje moderne en vlotte CPU is ook lekker (dual- of quadcore)
- Wil ik 2 of meer schijven in één doos om problemen te omzeilen als één stuk gaat
- of heb/maak ik een backup op een ander medium

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren (merk, type, soort,..) Persoonlijk heb ik nu ook een paar Western Digital's (WD) draaien : Snel, eenvoudig & goedkoop.

Met hele leuke software er gratis bij om je eigen "Private Cloud" te maken, zodat je wereldwijd via het internet heel eenvoudig maar vooral veilig bij je eigen muziek, foto's en bestanden kan benaderen op je smartphone, tablet of PC

Nee, ik werk niet bij WD... Succes

Zolang je maar geniet....

100%Marantz

En moet ik dan gewoon mijn muziek bibliotheek copiëren op de harde schijf?
En bedienen via... ? remote iTunes?? hoe werkt dat juist, welke applicatie moet ik gebruiken?

En op de PC? kan ITunes de muziek bestanden gebruiken op de NAS?

Ik had toen ik mijn PC gekocht had alle bestanden op mijn D: schijf geplaatst, maat iTunes werkte niet.
Ik heb alles op mijn C: moeten plaatsen om het aan de praat te krijgen.

Wat deed ik daar mis?

Zijn wel wat vragen tegelijkertijd  :wink: :lol:
marantz, what else?

Faxe

Citeer
En moet ik dan gewoon mijn muziek bibliotheek copiëren op de harde schijf?

Ja
Citeer
En bedienen via... ? remote iTunes?? hoe werkt dat juist, welke applicatie moet ik gebruiken?

Dit is een beetje afhankelijk van de NAS die je koopt.

CiteerEn op de PC? kan ITunes de muziek bestanden gebruiken op de NAS?

Ja

CiteerIk had toen ik mijn PC gekocht had alle bestanden op mijn D: schijf geplaatst, maat iTunes werkte niet.
Ik heb alles op mijn C: moeten plaatsen om het aan de praat te krijgen.

Wat deed ik daar mis?

Geen idee.

100%Marantz

:-)
Bedankt voor de info


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

100%Marantz

Ik heb mijn iTunes naar de knoppen geholpen.
Heb wel een BU maar hoop niet te veel kwijt te zijn.
Een paar nieuwe CD's, afbeeldingen en playlists
violent1
marantz, what else?

Niber

Citaat van: 100%Marantz op november 06, 2013, 10:09:01
Ik heb mijn iTunes naar de knoppen geholpen.
Heb wel een BU maar hoop niet te veel kwijt te zijn.
Een paar nieuwe CD's, afbeeldingen en playlists
violent1

Wat je hebt aangeschaft via iTunes kun je toch nog een keer (kosteloos) binnenhalen met je eigen account?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

100%Marantz

Ja, maar dat is zeer weinig, het meeste komt van mijn CD's.

Ik heb een backup opnieuw gecopieerd, eerst op mijn D schijf, en dat ging niet, geen playlists, veel afbeeldingen weg enz...
Heb dan alles terug weggedaan en opnieuw gecopieerd op mijn C en toen kwam alles terug, dus in orde, behalve dat de BU wat oud was en dus een hoop nieuwe CD's zijn weg, maar dat is niet zo erg.
Ik denk dat ik thuis een recentere backup heb.

Nu blijft wel de vraag, waarom werkt het op mijn C:/ en niet op de D:/  :-o :-o :roll:

Ik zou graag een NAS kopen en vrees dat ik dan hetzelfde ga voorhebben.  :-(

Weet iemand wat ik verkeerd zou doen?
marantz, what else?

100%Marantz

Nee dus :-(


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

Whisper.nl

Citaat van: 100%Marantz op november 10, 2013, 19:00:00
Nee dus :-(


Sent from my iOS coffee machine

Indien ze oorspronkelijk op de C:/ stonden dan zitten er verwijzingen in windows naar de desbetreffende software van <> naar.

Plaats je de muziek later nog eens op de D:/ zal dat niet helpen omdat er geen verwijzing naar de D:/ in windows zit.

Je zou fix it eens kunnen uitproberen  http://fix-it-center.nl.softonic.com/ die dan mogelijk de koppelingen zal herstellen.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

100%Marantz

#28
Fix it helpt niet  :-(
marantz, what else?

100%Marantz

#29
 :? Foujte gemaakt, niets nieuws, sorry
marantz, what else?